Hvordan håndterer man det bedst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.539 visninger
61 svar
0 synes godt om
12. august 2012

Noahmor

Hej.

Sidder her og tuder og ved ikke, hvordan jeg bedst kan hjælpe.

Sagen er at der igår døde en lille pige fra min søns mødregruppe. Hun blev kørt ned af en bakkende bil og blev kun halvandet år. Det er simpelthen så tragisk.

Men hvordan kan jeg bedst vise at jeg tænker på dem og gerne vil lytte.

Tænker, vil man overhovedet gerne snakke med en, der har et barn på samme alder? 

Vil ikke bare ignorere det faktum at de har mistet deres barn. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2012

MariaKyedDK

Noahmor skriver:

Hej.

Sidder her og tuder og ved ikke, hvordan jeg bedst kan hjælpe.

Sagen er at der igår døde en lille pige fra min søns mødregruppe. Hun blev kørt ned af en bakkende bil og blev kun halvandet år. Det er simpelthen så tragisk.

Men hvordan kan jeg bedst vise at jeg tænker på dem og gerne vil lytte.

Tænker, vil man overhovedet gerne snakke med en, der har et barn på samme alder? 

Vil ikke bare ignorere det faktum at de har mistet deres barn. 

åååh hørte det godt igår, det er forfærdeligt....

føler med de pårørende

Anmeld

12. august 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Omg! Hvor er det frygteligt, sidder her og bliver helt følelsesladet. Har ingen gode råd desværre 

Anmeld

12. august 2012

aarhusmor

Ja det er forfærdeligt. Læste godt om det. Kun fremtiden kan jo vise hvad de har lyst til, om de stadig har lyst til at snakke med andre med børn på samme alder - altså uanset hvordan man vender og drejer det, så vil det jo altid gøre ondt for dem.

Men fortæl dem at du er ked af det på deres vegne. Jeg ved ikke hvor nære I er. Men hvis I er nære så sig at du altid er klar til at lytte og hvis ikke, så kan du sige at selvom I ikke er nære, vil du gerne hjælpe hvis du kan. Jeg tror det betyder meget at vide at andre bekymrer sig om en og forstår det tab der er sket.

Anmeld

12. august 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
aarhusmor skriver:

Ja det er forfærdeligt. Læste godt om det. Kun fremtiden kan jo vise hvad de har lyst til, om de stadig har lyst til at snakke med andre med børn på samme alder - altså uanset hvordan man vender og drejer det, så vil det jo altid gøre ondt for dem.

Men fortæl dem at du er ked af det på deres vegne. Jeg ved ikke hvor nære I er. Men hvis I er nære så sig at du altid er klar til at lytte og hvis ikke, så kan du sige at selvom I ikke er nære, vil du gerne hjælpe hvis du kan. Jeg tror det betyder meget at vide at andre bekymrer sig om en og forstår det tab der er sket.

Hvor har du læst om det henne ? 

Anmeld

12. august 2012

Kløver

Læste det godt, forfærdeligt
Kæmpe kram herfra. Måske en kurv med lidt gode sager, vise du er der, blomster til begravelsen. Har heldigvis ingen erfaring, men håber du finder den rette måde at vise dem, at du er der og er klar med støtte og at lytte

Anmeld

12. august 2012

Maise86

Det er simpelthen så skrækkeligt! Jeg får kuldegysninger af at tænke på det!

Da vi mistede min far meget pludseligt fik vi mange mange smukke blomster med kort om folks medfølelse. Vi havde blomster overalt i huset og de fleste måtte stå på gulvet pga pladsmangel - MEN hver og en blomst varmede vores hjerter og viste os hvor afholdt min far var.

Så jeg ville foreslå at sende en blomst med et kort med nogle ord til familien. Det tænker jeg er det bedste at gøre lige nu og her.

Anmeld

12. august 2012

Kofoed.

Ved ikke hvordan jeres Mødregruppe er/var, men tænker, at i i gruppen om nogen må kende barnet, så vil forslå i en dag finder sammen, alle mødre fra gruppen, hvor i bare snakker, start ud med at snakke om, hvordan moren har det, og så ellers kommer med er par minder fra gruppen. I skal kunne rumme hende og det bliver uden tvivl også blive hårdt for jer, men for hende betyder det lige så meget (vis ikke mere), at andre kan græde/sorge med hende. Hvis i har planer forsat for gruppen, så husk at gøre det tydeligt for hende, at hun stadig er velkommen, hvis hun kan overskue det og tilbud hende, at i kan mødes igen, hvis hun ønsker det, i er kun en sms væk. Det er mit forslag.

Håber de kommer godt igennem det hele, det lyder frygteligt.

Anmeld

12. august 2012

MortilElias2010

Aisha skriver:

Hvor har du læst om det henne ? 

TTV på TV2 og DR1

Anmeld

12. august 2012

Noahmor

MariaKyedDK skriver:

åååh hørte det godt igår, det er forfærdeligt....

føler med de pårørende

Ja, man kan slet ikke sætte sig ind, hvordan det må være at være dem. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.