Min far fik en blodprop i hjertet igår. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Isabella_mor skriver:

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at jeg ser ned på ham, det var da en tarvelig konklussion at komme med.. Syntes jeg. Det er jo et fact det jeg har skrevet.. Det er ikke ens betydning med at Jeg ser ned på ham. 

Jeg undskylder meget mit ordvalg. Men du nævnte de ting han gjorde 'forkert' eller ja som folk siger er skyld i det med blodpropper, det var bestemt ikke for at såre dig eller gør dig til en dårlig person. Jeg ville blot bare påpeger at man desværre aldrig ved hva pers. det rammer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2012

JanetBJ

Puha, hvor trist! Men godt han har det bedre nu, og jeg håber han tænker over hans livsstil :/

Min far var igennem noget lignende, han har også storryger og spiste ikke ligefrem det sundeste, og han kørte så galt en tidlig morgen, brækkede sit ben 3 steder, og måtte IKKE ryge på sygehuset. Han blev indlagt 2 gange efterfølgende, fordi han ikke kunne trække vejret derefter, fordi han ikke kunne ryge, han sad simpelthen og hev efter vejret og pustede og kunne næsten ikke spise, fordi hans lunger var heeelt fucked!

så 3-4 måneder efter var hans lunger ligesom "renset ud" for alle de røgpartikler og alt det lort som følger med rygningen, og han begyndte at spise sundere og tænke over det hele, og han har prøvet at tænde en smøg 3-4 gange efterfølgende, men han siger han kan simpelthen ikke lide smagen af røg mere, han synes det er ulækkert og bryder sig heller ikke om at sidde i selskab med rygere

Anmeld

11. august 2012

Nessie

Øv, sikke da en fødselsdag han fik

Håber han hurtigt er på benene og er frisk igen

Anmeld

11. august 2012

B&J

ej.... sikke en grim ting at ringe til men jeg er glad for din far har det okay nu og godt han fik hjælp....

og ja efter så mange års rygning sætter sine spor men det kan desværre også gøre hvis de stopper... min onkel stoppede også men det endete med han ikke kunne komme af med sin afføring fordi det har smøgerne hjulpet ham med i så mange år så det endte med han fik taget noget af sine tram osv heldig vis har han det godt... men når man har røget i så mange år er det måde godt og ondt hvis man stopper

men håber da han stopper og der ingen problemer bliver

Anmeld

11. august 2012

Miss-86

Isabella_mor skriver:

Min far havde fødselsdag i går, og jeg ringede til ham ved 9 tiden og ønskede tillykke og snakkede lidt med ham. Der var ingenting, han var lige vågnet og var bare træt som man plejer at være når nan lige er vågnet. 

Der går nogle timer kl var ca 7

19:00 og så ringer min far. Jeg får en meget smadret får i den anden ende af røret som siger 'så er far kommet på sygehuset' og jeg spørger hvorfor, og så siger han at han fik en blodprop i hjertet en lille time efter han havde talt med mig. Og at han ligger på odense, han er fra esbjerg, så det var med udrykning og høj fart i ambulancen. 

Han er stabil nu, han blev opereret hvor han fik en ballonudvidelse lagt op igennem lysken til hjertet..  

Jeg har bare ikke tænkt på andet end min far, som kun er 62. Men det kommer ikke som det store chok for mig. Han har røget siden han var 11 år. Og han har røget kæde ca 20-30 smøger om DAGEN!! Kosten har bestemt ikke bestået af sund mad. Det er sovs og kartofler, flødekartofler og næsten ingen grøntsager. Så ja det er kroppens tilbagesvar.. Og jeg håber han tager det slvorligt og hvertfald kvitter smøgerne... Han sagde han er stoppet med smøgerne, så jeg håber det holder...  

Puuha. Det var dejligt lige at få det 'fortalt'

Jeg kender alt til det, min far fik det forrige år, da de holdte hans fødselsdag (jeg var på job) og dagen efter havde han fødselsdag, den kunne vi så fejre inde på Riget

Men han er kommet sig over det nu, ryger heller ikke mere..

Håber det bedste for din far  

Vil dertil sige, at jeg kender flere, som har haft det og er kommet sig helt, men indtil de kom sig, har de godt kunne være lidt 'sære'.. Man bliver frustreret, men det er normalt.

Min far han blev feks sur over at hans kone ikke havde købt rullepølse... Øh, det havde hun ikke købt, da han ikke plejer at spise det.
Min kollega's far, begyndte at bruge sukker i kaffen, det havde han aldrig gjort..

Anmeld

11. august 2012

Isabella_mor

B&J skriver:

ej.... sikke en grim ting at ringe til men jeg er glad for din far har det okay nu og godt han fik hjælp....

og ja efter så mange års rygning sætter sine spor men det kan desværre også gøre hvis de stopper... min onkel stoppede også men det endete med han ikke kunne komme af med sin afføring fordi det har smøgerne hjulpet ham med i så mange år så det endte med han fik taget noget af sine tram osv heldig vis har han det godt... men når man har røget i så mange år er det måde godt og ondt hvis man stopper

men håber da han stopper og der ingen problemer bliver

Ja det er jo ikke til at vide hvad der kan ske.  Jeg håber på det bedste.

Anmeld

11. august 2012

B&J

Isabella_mor skriver:

Ja det er jo ikke til at vide hvad der kan ske.  Jeg håber på det bedste.

jaa nemlig det skal man også

Anmeld

11. august 2012

Isabella_mor

Miss-86 skriver:

Jeg kender alt til det, min far fik det forrige år, da de holdte hans fødselsdag (jeg var på job) og dagen efter havde han fødselsdag, den kunne vi så fejre inde på Riget

Men han er kommet sig over det nu, ryger heller ikke mere..

Håber det bedste for din far  

Vil dertil sige, at jeg kender flere, som har haft det og er kommet sig helt, men indtil de kom sig, har de godt kunne være lidt 'sære'.. Man bliver frustreret, men det er normalt.

Min far han blev feks sur over at hans kone ikke havde købt rullepølse... Øh, det havde hun ikke købt, da han ikke plejer at spise det.
Min kollega's far, begyndte at bruge sukker i kaffen, det havde han aldrig gjort..

Ej. Det var da også underligt at de har ændret sig, er det normalt?? Det virker jo helt mærkeligt.. 

Anmeld

11. august 2012

Isabella_mor

Nessie skriver:

Øv, sikke da en fødselsdag han fik

Håber han hurtigt er på benene og er frisk igen

Jeg håber han er på benene igen inden den kommende uges udgang. 

Han skal nok være indlagt i noget tid så de kan holde øje med om ballonudvidelsen ikke skaber komplikationer eller selve der han blev åbnet ( i lysken) han havde vidst blødt meget i går fra det sår.. Men det er klart når han får blodfortyndende medicin.. 

Anmeld

11. august 2012

Nessie

Isabella_mor skriver:

Jeg håber han er på benene igen inden den kommende uges udgang. 

Han skal nok være indlagt i noget tid så de kan holde øje med om ballonudvidelsen ikke skaber komplikationer eller selve der han blev åbnet ( i lysken) han havde vidst blødt meget i går fra det sår.. Men det er klart når han får blodfortyndende medicin.. 

Ja, han skal nok lige holdes øje med.

Jeg er også blevet "åbnet" i lysken for nogle år siden, og skulle ligge HELT stille i nogle timer, for at såret ikke skulle springe op.
Knap så praktisk, at kontrastvæsken var vanddrivende

Håber han snart får lov at komme hjem igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.