Min far fik en blodprop i hjertet igår. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.075 visninger
41 svar
0 synes godt om
11. august 2012

Isabella_mor

Min far havde fødselsdag i går, og jeg ringede til ham ved 9 tiden og ønskede tillykke og snakkede lidt med ham. Der var ingenting, han var lige vågnet og var bare træt som man plejer at være når nan lige er vågnet. 

Der går nogle timer kl var ca 7

19:00 og så ringer min far. Jeg får en meget smadret får i den anden ende af røret som siger 'så er far kommet på sygehuset' og jeg spørger hvorfor, og så siger han at han fik en blodprop i hjertet en lille time efter han havde talt med mig. Og at han ligger på odense, han er fra esbjerg, så det var med udrykning og høj fart i ambulancen. 

Han er stabil nu, han blev opereret hvor han fik en ballonudvidelse lagt op igennem lysken til hjertet..  

Jeg har bare ikke tænkt på andet end min far, som kun er 62. Men det kommer ikke som det store chok for mig. Han har røget siden han var 11 år. Og han har røget kæde ca 20-30 smøger om DAGEN!! Kosten har bestemt ikke bestået af sund mad. Det er sovs og kartofler, flødekartofler og næsten ingen grøntsager. Så ja det er kroppens tilbagesvar.. Og jeg håber han tager det slvorligt og hvertfald kvitter smøgerne... Han sagde han er stoppet med smøgerne, så jeg håber det holder...  

Puuha. Det var dejligt lige at få det 'fortalt'

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2012

birthee

Stort knus herfra  det var da noget af en advarsel at få, og så på sin fødselsdag... Håber han hurtig kommer ovenpå igen, og tager kroppens tegn alvorligt...

Anmeld

11. august 2012

Kay

øv det var da ik en god føsdag... håber han holder det

Anmeld

11. august 2012

Isabella_mor

birthee skriver:

Stort knus herfra  det var da noget af en advarsel at få, og så på sin fødselsdag... Håber han hurtig kommer ovenpå igen, og tager kroppens tegn alvorligt...

Hørte at der er større chance for at få den slags på sin fødselsdag fordi kroppen reagere anderledes end andre dage, fordi der jo skal ske noget. 

Tak jeg håber også han tager det alvorligt.. 

Anmeld

11. august 2012

mortilnoahogmelina

Stort stort kram til dig.
Jeg ved om nogen hvordan du har det følsesmæssigt . Min mor var blot 42 da hun sin første blodprop , bare et år senere fik hun en mere .
MIn morfar var 49 da han fik 2 en som gjorder han døde men de fik genoplivet ham han er idag 77
Min mormor fik en sidste år bare 66 år gammel . Os i hjertet .
Så jeg ved udemærket hvad du går igennem , det er så forfærdeligt .

Anmeld

11. august 2012

Isabella_mor

Kay skriver:

øv det var da ik en god føsdag... håber han holder det

Ja, det må da være en skodfødselsdag at opvleve det.

Anmeld

11. august 2012

Krisuer

Isabella_mor skriver:

Min far havde fødselsdag i går, og jeg ringede til ham ved 9 tiden og ønskede tillykke og snakkede lidt med ham. Der var ingenting, han var lige vågnet og var bare træt som man plejer at være når nan lige er vågnet. 

19:00 og så ringer min far. Jeg får en meget smadret får i den anden ende af røret som siger 'så er far kommet på sygehuset' og jeg spørger hvorfor, og så siger han at han fik en blodprop i hjertet en lille time efter han havde talt med mig. Og at han ligger på odense, han er fra esbjerg, så det var med udrykning og høj fart i ambulancen. 

Han er stabil nu, han blev opereret hvor han fik en ballonudvidelse lagt op igennem lysken til hjertet..  

Jeg har bare ikke tænkt på andet end min far, som kun er 62. Men det kommer ikke som det store chok for mig. Han har røget siden han var 11 år. Og han har røget kæde ca 20-30 smøger om DAGEN!! Kosten har bestemt ikke bestået af sund mad. Det er sovs og kartofler, flødekartofler og næsten ingen grøntsager. Så ja det er kroppens tilbagesvar.. Og jeg håber han tager det slvorligt og hvertfald kvitter smøgerne... Han sagde han er stoppet med smøgerne, så jeg håber det holder...  

Stort kram til dig  Håber han snart kommer oven på igen 

Anmeld

11. august 2012

come2

Isabella_mor skriver:

Min far var det samme igennem for 6 mdr siden ca.

Han har det fint og er tip top. Allerede efter operationen var han på benene igen.

De får hjælp til rygestop gennem sygehuset  og min far havde en diætist med ude og handle, så han vidste hvad han skulle gå efter.

Han ryger dog stadig. (han var ellers stoppet nogle uger)

God bedring med ham

Anmeld

11. august 2012

JulieE

Puha.... det lyder slet ikke rart!!! Håber han snart er ok igen!!!

Stort kram 

Anmeld

11. august 2012

Isabella_mor

Mortil2tiloktober skriver:

Stort stort kram til dig.
Jeg ved om nogen hvordan du har det følsesmæssigt . Min mor var blot 42 da hun sin første blodprop , bare et år senere fik hun en mere .
MIn morfar var 49 da han fik 2 en som gjorder han døde men de fik genoplivet ham han er idag 77
Min mormor fik en sidste år bare 66 år gammel . Os i hjertet .
Så jeg ved udemærket hvad du går igennem , det er så forfærdeligt .

det Er da også mange tilfælde du har oplevet. 

Det er hvertfald ikke særlig fedt at få den besked, men han lød meget klar da jeg snakkede med ham. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.