Hjælp til samværsordning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Er træt af ikke at have en fast deleordning med faderen. Både fordi det er svært at planlægge forud og fordi jeg tænker det vil være bedre for barnet at have en fast rutine.

Men kan bare ikke få det til at gå op i noget tilfredsstillende når følgende skal inkluderes:

Hver forælder har hveranden weekend med barn og hveranden weekend fri.

Moderen skal have lidt flere dage en faderen så barnet får en fast base.

Der skal helst ikke være for mange skift

Der skal helst ikke være for mange "korte" ophold

Så det er her i kommer ind. Er der ikke nogen der har et godt forslag til hvordan samværet kunne deles med udgangspunkt i en periode på fx 14 dage?

altså hvor gammelt er barnet fordi dit og faderens behov kommer altså i 2. række....

har lidt svært ved at se hvordan det system du og han ønsker skal kunne være godt for et barn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2012

Anonym trådstarter

MortilMogL skriver:

Jeg kan simpelthen ikke når hver anden weekend også skal passe ,:-S
Måske 7-7 ville være nemmere?

Nej det er lige præsis det. Men syntes bare det vil være mest fair at fordele weekenderne ligeligt.

Ja har også overvejet det, men ville foretrække det var mest hos moderen indtil det bliver lidt ældre

Anmeld

10. august 2012

Anonym trådstarter

Carl-Emil's mor skriver:

altså hvor gammelt er barnet fordi dit og faderens behov kommer altså i 2. række....

har lidt svært ved at se hvordan det system du og han ønsker skal kunne være godt for et barn

Hvad mener du? Jeg prøver for alt i verden at tage hensyn til barnet og det er jo derfor det er så svært.

Barnet bliver 3år om nogle måneder.

Anmeld

10. august 2012

KarinaA

altså, hvis ikke barnet er over 5 så synes jeg måske at i skulle tage og tænke lidt mere på barnets behov, og så må i altså lægge jeres behov til side.. '

det bedste for barnet er klart en FAST ordning, og en fast base.. 

hvad med at faren har hver anden weekend, og så moren de resterende dage ... 

eller hvis i bor tæt nok på hinanden, så lav en ordning der hedder 

far: onsdag til søndag

mor: søndag til onsdag

og så bytte derfra..

altså få en ordning som er rimelig FOR BARNET - snak evt med stfv. om det ... synes en 77 ordning ville være sindsyg uanset alder, hvis ikke i bor klods op af hinanden, for så mister barnet den faste base, som er MEGET vigtig.. så den vil jeg ikke foreslå jer.

under alle omstændigheder synes jeg ati skal en tur i stfv.  

Anmeld

10. august 2012

Kamilla-m

Anonym skriver:

Hvad mener du? Jeg prøver for alt i verden at tage hensyn til barnet og det er jo derfor det er så svært.

Vis jeres barn snart bliver tre ville jeg klart tage 7-7 eller 8-5 (8mor, 5far)
Et barn der er så "gammel" ville nok kun blive mere forvirret vis der er flere skift!
Min egen erfarring!!
Og barnet ville helt sikkert have det lige så godt ved far som ved mor.

Anmeld

10. august 2012

Kamilla-m

KarinaA skriver:

altså, hvis ikke barnet er over 5 så synes jeg måske at i skulle tage og tænke lidt mere på barnets behov, og så må i altså lægge jeres behov til side.. '

det bedste for barnet er klart en FAST ordning, og en fast base.. 

hvad med at faren har hver anden weekend, og så moren de resterende dage ... 

eller hvis i bor tæt nok på hinanden, så lav en ordning der hedder 

far: onsdag til søndag

mor: søndag til onsdag

og så bytte derfra..

altså få en ordning som er rimelig FOR BARNET - snak evt med stfv. om det ... synes en 77 ordning ville være sindsyg uanset alder, hvis ikke i bor klods op af hinanden, for så mister barnet den faste base, som er MEGET vigtig.. så den vil jeg ikke foreslå jer.

under alle omstændigheder synes jeg ati skal en tur i stfv.  

Vis de gør som du beskriver får moren jo netop barnet i over en uge, som er for længe for barnet son er skrevet ?

Anmeld

10. august 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

jeg mener præcis hvad jeg skriver..

hvad du og faren ønsker/kræver i forhold til at se barnet er fuldstændig ligegyldigt i forhold til hvad barnet kan trives bedst med og det er de færreste børn der kan trives godt med at blive kastet frem og tilbage - fordi det nu lige er det som behager far og mor...

beklager de meget hårde ord men tror ikke helt at I forstår hvad det er samvær går ud på, eller ihvertfald på hvis primisser det skal foregå på

du fremstiller det ihvertfald ikke sådan

Anmeld

10. august 2012

Anonym trådstarter

Det er fordi faderen ikke vil undvære barnet i så mange dage. Hvis det stod til ham var det 3/3.

Mit eneste ønske er bare at det ikke er mig der sidder med barnet hver weekend så han bare kan gå ud og hygge sig. Og ja det er meget selvoptaget men syntes bare det ville være mest fair.

Anmeld

10. august 2012

Carl-Emil's mor

MortilMogL skriver:

Vis de gør som du beskriver får moren jo netop barnet i over en uge, som er for længe for barnet son er skrevet ?

gider du ikke lige vise mig hvor det står fordi det eneste jeg kan finde er at FAREN synes det er for længe.. intet om barnet

Anmeld

10. august 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Det er fordi faderen ikke vil undvære barnet i så mange dage. Hvis det stod til ham var det 3/3.

Mit eneste ønske er bare at det ikke er mig der sidder med barnet hver weekend så han bare kan gå ud og hygge sig. Og ja det er meget selvoptaget men syntes bare det ville være mest fair.

ej undskyld mig men helt ærligt hvad er det for noget at sige at man vil have fri weekender?

det kan da være rørende ligegyldigt om faren har barnet i en weekend eller ej..

er sikker på at der er bedsteforældre der ville klappe i deres hænder hvis de fik lov til at passe deres barnebarn fast en weekend pr mdr...

og har du skriftligt fra faren at det er HANS behov der kommer før barnet så kontakter du bare statsforvaltningen dagsdato og siger du ikke kan få barnets far til at samarbejde da han sætter sine egne behov først...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.