Så er I inviteret :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2012

Pige2009

grøn · ært skriver:

God debat forresten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2012

grøn · ært

Baagøe skriver:

God debat forresten

Tak ;-)

Jeg kunne da super godt tænke mig at høre din mening omkring emnet? Hvis du har lyst til at dele. 

Anmeld

9. august 2012

modesty

Jeg kommer ikke, da jeg bor i Kbh, men godt initiativ. 

Anmeld

9. august 2012

L&V

Jeg har bare lidt en undren når du nu siger det ikke er skadeligt og det er en natur plante.. Det er tobak jo os ik Men der hvor det undre mig er at det er bevidst at der kommer huller i lungevævet som ik kan gendannes når man ryger hash og det er da absolut ikke sundt og yder mere er der jo altså også en lang række farlige bivirkninger.. Jeg syntes det er fint hvis det kan ordineres af en læge til syge men en direkte åbning for fri handel der står jeg ski af

Anmeld

9. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Først vil jeg lige gøre klart, at jeg er imod alle slags narkotika.

Men når nu du siger, at hamp skal gøres lovligt, da det blot er en plante, så gælder det samme vel for feks opium? Det er jo også bare en plante.

I Holland havde de fri hash i mange år, men det er nu blevet lukket, så det er forbeholdt de hollandske indbyggere, da de havde et problem med, at turisterne kom og røg sig skæve og lavede problemer.

Beviser det ikke blot, at hamp netop er et narkotikum, der skal forblive ulovligt?

Anmeld

9. august 2012

grøn · ært

Månsson skriver:

Jeg har bare lidt en undren når du nu siger det ikke er skadeligt og det er en natur plante.. Det er tobak jo os ik Men der hvor det undre mig er at det er bevidst at der kommer huller i lungevævet som ik kan gendannes når man ryger hash og det er da absolut ikke sundt og yder mere er der jo altså også en lang række farlige bivirkninger.. Jeg syntes det er fint hvis det kan ordineres af en læge til syge men en direkte åbning for fri handel der står jeg ski af

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at læse den undersøgelse, hvor du har de beviser fra :-) For det har jeg aldrig hørt om.

Jeg synes ikke tobak skal være forbudt - igen, det er op til folk selv, hvad de vil gøre med deres liv (og deres lunger). Det skal jeg, regeringen eller min moster ikke komme og blande sig i.

Den her problematik kan ligestilles med forbudet mod alkohol i 30'erne i USA. Den gang var det 'de forkerte' der begyndte at sælge ud af alkohol; og et forbud stoppede jo ikke folk i at drikke sig fulde. Nærmere tværtimod. Den amerikanske mafia tjente styrtende med penge på alkoholsalget og flere eksperter mener, at kapital som mafiaen fik, har gjort, at mafiaen har overlevet indtil den dag i dag.
Det her er et spørgsmål om efterspørgelse og et ganske stort marked. Der vil altid være nogen, der kan udbyde det efterspurgte. Og lige nu mener jeg, at det er de forkerte, der står for salget.

Jeg er dog glad og positiv for at høre, at du er for medicinsk cannabis. :-) Alt for mange syge og svage, bliver fanget i en unødvendig stram lovgivning.

Jeg ønsker at mine børn vokser op i et land, der gør alt for at nedsætte kriminaliteten og salg af illigale stoffer, udgør en af de største indtægtskilder for kriminelle bander. Tænk over hvornår politiet lukkede pusherstreet - og hvornår bandekriminaliteten blussede op............

Anmeld

9. august 2012

L&V

grøn · ært skriver:

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at læse den undersøgelse, hvor du har de beviser fra :-) For det har jeg aldrig hørt om.

Jeg synes ikke tobak skal være forbudt - igen, det er op til folk selv, hvad de vil gøre med deres liv (og deres lunger). Det skal jeg, regeringen eller min moster ikke komme og blande sig i.

Den her problematik kan ligestilles med forbudet mod alkohol i 30'erne i USA. Den gang var det 'de forkerte' der begyndte at sælge ud af alkohol; og et forbud stoppede jo ikke folk i at drikke sig fulde. Nærmere tværtimod. Den amerikanske mafia tjente styrtende med penge på alkoholsalget og flere eksperter mener, at kapital som mafiaen fik, har gjort, at mafiaen har overlevet indtil den dag i dag.
Det her er et spørgsmål om efterspørgelse og et ganske stort marked. Der vil altid være nogen, der kan udbyde det efterspurgte. Og lige nu mener jeg, at det er de forkerte, der står for salget.

Jeg er dog glad og positiv for at høre, at du er for medicinsk cannabis. :-) Alt for mange syge og svage, bliver fanget i en unødvendig stram lovgivning.

Jeg ønsker at mine børn vokser op i et land, der gør alt for at nedsætte kriminaliteten og salg af illigale stoffer, udgør en af de største indtægtskilder for kriminelle bander. Tænk over hvornår politiet lukkede pusherstreet - og hvornår bandekriminaliteten blussede op............

Det er et medicinsk studie de har lavet i Usa, ilustreret videnskab har haft en artikkel om det også var der et pogram om det på dr 2. Ser lige om jeg kan finde det.. Men ved hjælp af en enkelt google søgning kan man finde masser af artikler som understøtter det og meget mere..

Ja der vil altid være efter spørgelse på sådanne ting men det er der jo os på kokain, svampe, lsd osv men vi kan jo bare ikke legalisere alt bare fordi det vil stoppe nogle bander i at "styre" salget.. Hvis det ikke lige er det så er det noget andet...

Og selvfølgelig ska det ikke gå ud over dem der rent faktisk har brug for de her ting men det ska ikke være nemt at for ordineret men være under skarp kontrol mener jeg. Så der ikke bliver snydt med det..

Men igen ja måske steg bandekriminaliteten da det blev lukket men inden da var det bare noget andet der var problemet..

Anmeld

9. august 2012

twinny

Det håber jeg dælme ikke det bliver.

Anmeld

9. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
grøn · ært skriver:

Det er helt iorden - vi har alle forskellige holdninger. :-)

Hamp-planten er i sig selv overhovedet ikke farlig og var en gang vældig udbredt. Jeg mener ikke rockerne skal styre handlen - og dermed også styre, hvem der kan købe. Det mener jeg vi som samfund skal gøre. På den måde kan man sætte en aldersbegrænsning, ligesom man har gjort det med både alkohol og cigaretter.

Iøvrigt er det bevist utallige gange, at cannabis er mindre skadeligt end cigaretter, alkohol og ligeså "skadeligt" som kaffe.

Hamp-planten er en plante; et stykke natur. Vi skal ikke tro, at vi kan forbyde naturen.

Noget jeg går ind for, er medicinsk cannabis. Måske ved I det ikke, men cannabis kan lindre og forebygge en lang række sygdomme. Bla. grøn stær, alzheimers - og kræft. Man behøver ikke ryge; man kan både spise og dampe cannabis.

At det er et stykke natur kan jeg ikke se noget argument i. Grøn fluesvamp er også natur, men ikke desto mindre dødbringende. Og hvad med hallucinerende svampe? 

Jeg er nu generelt splittet vedr. hash, er ikke totalt modstander og kan godt se pointen i at få rockerne kørt ud på et sidespor - men jeg har også oplevet en bekendt få en galopperende psykose og paranoia efter at have spist to hashkaget, og det var skræmmende! 

Anmeld

11. august 2012

Nettemor

grøn · ært skriver:

Dem glæder jeg mig til at høre :-)

Hej-

Undskyld at den der enkelte nat blev til 2 døgn.. Har haft meget om ørerne så har ikke være herinde så meget..

Mine tanker om dette emne er nok lidt meget blandede. Og jeg ved ikke om det er til at finde hoved og hale i men here goes.

Jeg tror jeg er en meget naiv pige for jeg troede ikke det var noget 'man' røg/tog osv. Men det er åbenbart mere udbredt end jeg gik og forestillede mig.,.

Dernæst kan jeg helt sikkert se fordelen i at det blev lovlig gjort. Helt sikkert. Og faktisk kan jeg også se fordelen i at lovlig gøre alle stoffe og så lave dem receptpligtige eller sådan noget. For problemet er jo tit at bagmændende tjener styrtende. Og en måde at tjene endnu mere er at blande stoffet op med noget andet så det bliver billigere at producere men så de kan sælge det til samme pris..

Men jeg har også svært ved at sådanne stoffer skal lovliggøres. Ved godt der er stor forskel på hamp og fx kokain. Men i mit (naive) hoved er det forkert at tage. Og derfor er det forkert at gøre det lovligt. (jeg er så også en af dem der ikke kan forstå det er så nemt og forholdsvis billigt at købe cigaretter)

hmm jeg ved ikke om jeg har forklaret mig bare lidt.. Synes ikke selv det giver voldsomt mening. Men det er også en emne hvor jeg er meget splittet. Og der er sikkert maaaange flere tanker som gerne vil ud og kan være det kommer lidt senere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.