Så er I inviteret :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2012

Pige2009

grøn · ært skriver:

Tak ;-)

Jeg kunne da super godt tænke mig at høre din mening omkring emnet? Hvis du har lyst til at dele. 

Jeg er splittet på området

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2012

Mum33

15. august 2012

Ka+Ma=Be

Zette skriver:

Hmmmmm måske en anelse malplaceret at ligge på et babyForum. 

Ellers tak!

Lige min tanke.
Ikke er sag jeg støtter, så ellers tak

Anmeld

15. august 2012

Ka+Ma=Be

PT skriver:

Først vil jeg lige gøre klart, at jeg er imod alle slags narkotika.

Men når nu du siger, at hamp skal gøres lovligt, da det blot er en plante, så gælder det samme vel for feks opium? Det er jo også bare en plante.

I Holland havde de fri hash i mange år, men det er nu blevet lukket, så det er forbeholdt de hollandske indbyggere, da de havde et problem med, at turisterne kom og røg sig skæve og lavede problemer.

Beviser det ikke blot, at hamp netop er et narkotikum, der skal forblive ulovligt?

Og man kunne forsætte.... Der er jo også masser af svampe og andet "godt"! ;-)

Anmeld

15. august 2012

UnderCover37

Den slags kan jeg på ingen måde støtte op om - og de argumenter med at det er "naturligt og ikke skader" er simpelthen fis i en hornlygte og bliver kun udtalt af brugere af stoffet.

Jeg har arbejdet med psykisk syge med stofpsykoser forårsaget af hash og også med behandling af stofmisbrugere, herunder hasmisbrugere og der er ingen tvivl, det ér et problem.

Anmeld

15. august 2012

HeXeri

Jeg er også helt klart for en legalisering af hash, det er et produkt der er fuldstændigt kørt ud på et sidespor af grupperinger der slet ikke burde tjene så massivt på det som de gør. Uden det salg havde de næppe råd til dyre huse, biler, stripperklubber, "interesser" i nattelivet etc. Det er den ene side af sagen.

Den anden er den medicinske, vi snyder os selv for en masse viden og gavnlig effekt ved at holde hånden for øjene og ignorere fakta.

At det så er himmelvidt åndssvagt at alkohol bliver solgt i litervis, mens cannabis er årsag til årelang fængselsstraf, ja...

Der er misbrugere af alt. Der er folk der udvikler alkoholisme som vi andre skifter underbukser. Folk med adgang til knive misbruger dem. Psykiatrisk receptpligtig medicin bliver indtaget som M&M's. Vil du misbruge, kan du. Uanset om cannabis lovliggøres eller ej. Det vil altid være et personligt problem, så at sige, at holde dig fra de ting som du ved kan lokke dig i uføre. Det er samfundets ansvar at tilbyde dig alt den hjælp du kan bære, men det er dit eget ansvar at ville hjælpen.

Vi skulle lovliggøre skidtet, sælge det på apoteket, tage alle pengene og pumpe dem direkte ud i vores sundhedsvæsen.

Bor desværre alt for langt fra Århus til at kunne deltage, men håber stadig på et holdningsskifte

Anmeld

15. august 2012

Muhmi

UnderCover35 skriver:

Den slags kan jeg på ingen måde støtte op om - og de argumenter med at det er "naturligt og ikke skader" er simpelthen fis i en hornlygte og bliver kun udtalt af brugere af stoffet.

Jeg har arbejdet med psykisk syge med stofpsykoser forårsaget af hash og også med behandling af stofmisbrugere, herunder hasmisbrugere og der er ingen tvivl, det ér et problem.

Så burde du også vide at det oftes er dem der har indtaget andre ting før de fik en hashpsykose, der fik den, eller er kommet fra et hjem med problemer...

Og at sige det kun er brugere af hamp der siger sådan ville jeg nu sige fis i en hornlygte til... Man kan SAGTENS være for hamp uden at ryge eller indtage det på andre måder...

Anmeld

15. august 2012

Camulla

grøn · ært skriver:

http://www.facebook.com/events/306338006128446/

Håber vi ses i Aarhus den 25. august til demo for fri cannabis! :-)

Åhh, har lyst til at sige en masse grimme ting, men må hellere lade være  Synes at hash er urtolig klamt (ja, måske et mærkeligt ord at vælge at bruge, men sådan har jeg det), ved ikke hvordan jeg skal forklare det, måske jeg bare ser ned på mennesker der ryger hash? Min søster har været storforbruger af det i mange mange mange år og hun er ødelagt idag. Hun er psykisk syg altså! Så jeg har set på 1. række hvad det gør ved folk OG deres børn som lever i sådan et hjem. Selvfølgelig er der forskelle i graden af brugen, men alligevel... Ad, hvor er hash ulækkert. Kan ikke forstå at nogle vælger at ryge det og slet ikke når man har børn. Jeg synes det er dybt ansvarsløst! Kan ikke engang forstå at nogle ryger cigaretter når de har børn...

Og jeg gider ikke høre på at folk sammenligner det med alkohol, nu er det hash debatten drejer sig om og ikke alkohol. (Og nej, jeg kunne heller ikke drømme om at drikke mig fuld med børn i huset).

Og som en anden skriver, ja, så kommer sådanne kommentarer kun fra folk med et misbrug. Det må være i forsvar eller noget, eller fordi de har røget for meget til at se konsekvenserne ved stoffet. Jeg har været til et 4 dages kursus om hash for mange år siden og det jeg husker bedst fra det var, at når man ryger hash dræber man hjernecellerne og de kommer IKKE tilbage. Det gør de med alkohol og det er en stor forskel bl.a.

Bare min mening  

Anmeld

15. august 2012

Pixi-pigen

Camulla skriver:

Åhh, har lyst til at sige en masse grimme ting, men må hellere lade være  Synes at hash er urtolig klamt (ja, måske et mærkeligt ord at vælge at bruge, men sådan har jeg det), ved ikke hvordan jeg skal forklare det, måske jeg bare ser ned på mennesker der ryger hash? Min søster har været storforbruger af det i mange mange mange år og hun er ødelagt idag. Hun er psykisk syg altså! Så jeg har set på 1. række hvad det gør ved folk OG deres børn som lever i sådan et hjem. Selvfølgelig er der forskelle i graden af brugen, men alligevel... Ad, hvor er hash ulækkert. Kan ikke forstå at nogle vælger at ryge det og slet ikke når man har børn. Jeg synes det er dybt ansvarsløst! Kan ikke engang forstå at nogle ryger cigaretter når de har børn...

Og jeg gider ikke høre på at folk sammenligner det med alkohol, nu er det hash debatten drejer sig om og ikke alkohol. (Og nej, jeg kunne heller ikke drømme om at drikke mig fuld med børn i huset).

Og som en anden skriver, ja, så kommer sådanne kommentarer kun fra folk med et misbrug. Det må være i forsvar eller noget, eller fordi de har røget for meget til at se konsekvenserne ved stoffet. Jeg har været til et 4 dages kursus om hash for mange år siden og det jeg husker bedst fra det var, at når man ryger hash dræber man hjernecellerne og de kommer IKKE tilbage. Det gør de med alkohol og det er en stor forskel bl.a.

Bare min mening  

Er helt enig og så gør det mig ondt med din søster

Anmeld

15. august 2012

grøn · ært

Camulla skriver:

Bare min mening  

Jeg har kun en ting at sige..... Det kursus du har været på, er baseret på løgn. Jeg er ked af at sige det, men dét er sandheden.

Sandheden er, at du IKKE kan blive skør, få psykoser, blive dum eller andet i de retninger af at ryge, dampe eller på anden måde indtage cannabis. Dét er videnskabeligt bevist - desværre bare beviser og rapporter, som meget få mennesker hører om, fordi staten (især USA) tilbageholder disse rapporter - og istedet udsender falske rapporter, med falske oplysninger, så som dem du har hørt om på kurset.

Cannabis - og hash - er ikke klamt. Blot fået et rygte, som desværre er meget forkert.

Til slut vil jeg sige, at det "bevis" de har for, at hash slår hjerneceller ihjel er ud fra dette eksperiment: Aber blev kvalt i hash. De blev "pumpet" fuld med det og derfor døde deres hjerne, ligesom når man drukner. -------de druknede dem i røg. (Sådan er der ingen mennesker, der indtager cannabis)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.