Det er bare super hårdt når man har det som dig! 
Jeg kan godt forstå at du trækker dig: Uden at lyde ond så føler du jo ikke at du har noget positivt at bidrage med når du er i selskab med andre (sådan læser jeg i hvert fald dit indlæg?), og så kommer følelsen af at være mere en byrde end en gevinst snigende.
Jeg har også været der, og jeg fik mig selv overbevist om at hvis jeg ikke selv syntes jeg var noget værd, så ville andre heller ikke gøre det.
Fx. tænkte jeg at grunden til folk ikke spørger mig hvordan det går, er nok fordi de ved det går skidt (det udstråler jeg jo ved at trække mig og ikke dele nogle succeshistorier mere), og så vil de ikke gnide salt i såret - og mere i den dur.
Så jeg øvede mig i at fortælle GODE ting - SELVOM folk ikke spurgte. Jeg prøvede at flytte fokus, og ikke "reklamere" med alt det der ikke gik så godt. Fx. kunne jeg sige til min kæreste "Jeg stod op FØR kl. 9. i dag, er det ikke lidt flot"?
Han kendte jo min situation, og vidste at det også var en lille sejr for mig at komme ud af sengen!
Ved ikke om du kan bruge nogle af mine ord - det er et kompliceret emne, og meget svært at beskrive hvordan man føler og reagerer 
Anmeld