Brug af voksi - inspireret fra min tråd om vinterbaby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2012

Miss BananaHammock

Mussen2 skriver:

Ved 1 barn som blev født i junibegyndt jeg med liften og hun kom over i en voksi til efteråret. Hun sov i voksiposen indtil hun blev 2,5 år

Ved nr. 2 havde jeg jo loften i forvejen og logeledes voksien. Han blev født i februar. Jeg begyndte i liften, selvom jeg egentlg ttroede den ville blive overflødig. Han elskede liften og sov i den til han blev næsten 5 mdt. Nu sover han i barmevognen med dyne. Jeg regner med at han skal i voksien tilefteråret.

Jeg synes liften er mere tryg/beskyttet for de helt nyfødte barn og rigtig dejlig at kan tage med rundt. Derfor havde jegikke travlt med at få ham over i barnevognen. I voksien er det nyfødt barne mere fritliggende, hvis du forstår.
Jeg elsker voksien, men synes bedst om Liften med kalechen til det nyfødte barn

tak for input

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

Miss BananaHammock

annecatrine88 skriver:

Vi har købt begge dele.. Jeg skal føde i november.. Grunden til at vi har købt begge er at jeg synes det kunne være dejligt at have liften hvis man skulle nogen steder hen og hun skal sove og hvis hun vil lege kan hun bruge slee bee som tæppe..

Det er også det jeg er kommet frem til efter alle de input herinde. At liften og voksien er fede at have til hver deres formål!

Anmeld

7. august 2012

Miss BananaHammock

modesty skriver:

Jeg købte voksi med bæreplade. Har aldrig haft brug for en lift. 

Nu hvor han er blevet større og sidder i klapvogn, bruger vi voksien som kørepose uden bæreplade - og regner med at bruge den til at han er i hvert fald et par år.

Oki

Anmeld

7. august 2012

Carl-Emil's mor

Miss BananaHammock skriver:

Nogen køber kun en lift
Nogen køber kun en voksipose
Nogen køber begge dele

Hvad har du købt? Købte du? Og hvorfor?

Er det spild af penge at købe begge dele? Er det mega fedt at have begge dele?

Jeg skal som skrevet i den anden tråd have en julebaby (termin 20/12) - så går ud fra at det er en kold tid han fødes i.

Kom med jeres input og erfaringer!

jeg købte begge dele..

voksien har ALDRIG været i brug kun 1 gang på haven i juni mdr og ellers ikke fordi min søn er så mega varmt et barn

Anmeld

7. august 2012

Miss BananaHammock

Carl-Emil's mor skriver:

jeg købte begge dele..

voksien har ALDRIG været i brug kun 1 gang på haven i juni mdr og ellers ikke fordi min søn er så mega varmt et barn

Finder man hurtigt ud af om barnet er et varmt barn??

Jeg håber nemlig på at føde før jul (er sat til 20/12) også ville vi ønske os den i julegave, og på den måde ville vi, hvis man opdager det med det samme, kunne nå at bytte den hvis vi får en voksi i julegave men han ikke har brug for den!

Anmeld

7. august 2012

Carl-Emil's mor

Finder man hurtigt ud af om barnet er et varmt barn??

Jeg håber nemlig på at føde før jul (er sat til 20/12) også ville vi ønske os den i julegave, og på den måde ville vi, hvis man opdager det med det samme, kunne nå at bytte den hvis vi får en voksi i julegave men han ikke har brug for den!

2 timer gammel da jeg måtte "diskutere" med sygeplejerskerne om hvor meget dyne han skulle have på når han lå hos mig og alene

han er fra januar så han er også vinterbaby

Men jeg var også selv mega varm som barn, har aldrig brugt handsker eller vanter fordi de blev drivvåde af sved på ca 10-12 min uanset materiale - selv på ski ferier var det sådan så han har arvet det herfra og jeg har arvet det fra min far

Anmeld

7. august 2012

Nadia&Daniel

Laura er fra sidst okt. 2010 - vi købte lift og lånet en voksi, men vi har ALDRIG brugt voksien, da Laura er et varmt barn..

Anmeld

7. august 2012

VTL

Lagde du ham så bare i slee been og direkte i barnevognen uden lift?

Jeps det kan ikke rigtig være der på samme tid, da sleebeen er god tyk og liften noget mindre.

Anmeld

7. august 2012

Miss BananaHammock

VTL skriver:

Jeps det kan ikke rigtig være der på samme tid, da sleebeen er god tyk og liften noget mindre.

oki

Anmeld

7. august 2012

Miss BananaHammock

Carl-Emil's mor skriver:

2 timer gammel da jeg måtte "diskutere" med sygeplejerskerne om hvor meget dyne han skulle have på når han lå hos mig og alene

han er fra januar så han er også vinterbaby

Men jeg var også selv mega varm som barn, har aldrig brugt handsker eller vanter fordi de blev drivvåde af sved på ca 10-12 min uanset materiale - selv på ski ferier var det sådan så han har arvet det herfra og jeg har arvet det fra min far

Må lige høre min mor hvordan jeg var som barn. Som voksen er jeg total kuldeskær

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.