Prinsessekager (2 stk)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2012

TTM

Zafir skriver:

Hehe Tænkte faktisk på, hvad snasket var

Men altså - ja håber også på at få det store sæt fra wilton på et tidspunkt

Har venner i USA, så der koster det under halv pris, så jeg skal have det sendt hjem engang

Ahh... Jamen jeg brugte psc, indfarvet i forskellige farver

Det er utroligt hvor forskellige priserne kan være... Bare på forhandlerne herhjemme :/ Men det er jo et navn man køber.... Men så kan jeg godt vente til Gls bringer ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

acdp8620

Wauw...de er super flotte

Det må have været et stort arbejde

Anmeld

6. august 2012

TTM

acdp8620 skriver:

Wauw...de er super flotte

Det må have været et stort arbejde

Mange tak

Tror næsten det tog 1½ time, men kun fordi jeg skulle lave en ekstra potion psc Havde min stedsøster på besøg, og hun forelskede sig i psc så vi lavede romkugler til frokosten af lidt kagerest og psc

Anmeld

6. august 2012

Zafir

TTM skriver:

Ahh... Jamen jeg brugte psc, indfarvet i forskellige farver

Det er utroligt hvor forskellige priserne kan være... Bare på forhandlerne herhjemme :/ Men det er jo et navn man køber.... Men så kan jeg godt vente til Gls bringer ud

OK syntes det er lidt svært at styre, fordi det hurtigt bliver varmt i fingrene på en, så det bliver for blødt...
HVad gør du for at afhjælpe det?

Anmeld

6. august 2012

acdp8620

TTM skriver:

Mange tak

Tror næsten det tog 1½ time, men kun fordi jeg skulle lave en ekstra potion psc Havde min stedsøster på besøg, og hun forelskede sig i psc så vi lavede romkugler til frokosten af lidt kagerest og psc

Super flot er det i hvert fald.

Kunne være man skulle prøve det...er heller ikke stor fan af fondant.

Har du evt. en opskrift på psc?

Anmeld

7. august 2012

TTM

Zafir skriver:

OK syntes det er lidt svært at styre, fordi det hurtigt bliver varmt i fingrene på en, så det bliver for blødt...
HVad gør du for at afhjælpe det?

Ja det kan det godt hurtigt blive... Men jeg tog en bunke klude og lagde i fryseren en times tid inden, og viklede dem rundt om. Det kræver lidt øvelse at kluden ikke ryger ned..
Ellers kan man holde pauser jævnligt og lægge den på køl. Det er dog ikke ret længe pga. det stivner meget hurtigt...

Håber du kan bruge det til dine fremtidige tylle-projekter

Anmeld

7. august 2012

TTM

acdp8620 skriver:

Super flot er det i hvert fald.

Kunne være man skulle prøve det...er heller ikke stor fan af fondant.

Har du evt. en opskrift på psc?

Mange tak

Jamen det er:
225 g palmin
225 g. smør
900 g. flormelis
3 tsk vanilje essens
3-5 spsk. Kold mælk.

Smør og palmin SKAL være stuetemperatur. Jeg hakker det gerne i små stykker når det er koldt (så syntes jeg personligt det bliver blandet bedre) Skal piskes sammen til 1 "smørklump". Tilsæt vanilje essens. Tilsæt flormelis lidt af gangen, når det hele er kommet i skal maskinen kører ca 10 min indtil det er en let og luftig masse. Smag på det, og når det ikke længere knaser er det godt Tilsæt mælk indtil konsistensen er som du vil ha'.

Jeg laver altid min på en køkkenmaskine med STOR skål, det vokser nemlig. Rester kan gemmes på køl eller i fryseren. Kan holde sig indtil den første ingrediens løber på datoen (som oftest mælk)

Held og lykke

Anmeld

7. august 2012

Zafir

TTM skriver:

Ja det kan det godt hurtigt blive... Men jeg tog en bunke klude og lagde i fryseren en times tid inden, og viklede dem rundt om. Det kræver lidt øvelse at kluden ikke ryger ned..
Ellers kan man holde pauser jævnligt og lægge den på køl. Det er dog ikke ret længe pga. det stivner meget hurtigt...

Håber du kan bruge det til dine fremtidige tylle-projekter

Ok. Tak. Det må jeg prøve.

Anmeld

7. august 2012

Mother-love

Hold nu k... Hvor er de flotte.

Anmeld

7. august 2012

Pige2009

TTM skriver:

Så blev min egen datter 5 år Og hun skulle da selvfølgelig overraskes med en kage

Hun ville ha' en kage som var lyserød og en som var blå og grøn og hvid og lyserød og "Der stoppede jeg hende så"

Da vi herhjemme ikke er sååå glade for fondant, blev den opsmurt og pyntet med PSC, dog gik min tyllepose i stykker i starten, så tyl og pose var et forsøg på kombinering af 2 mærker

Hun blev MEGA glad for kagerne, så min opgave var vel-udført
Hun fik sin helt egen, da hun ikke er så vild med fyld... Hun vil bare gerne smovse psc Så det fik hun da lov til

Det er min første kage med tyller, så'en en rigtig kage ihvertfald, og det er da helt sikkert noget jeg skal igen

Kage:
Chokoladekage deluxe
Fyld:
Nougatmousse og jordbærmousse

God dag til alle !

TTM

Hvor er de flotte!  Har du en super opskrift på PSC, du vil dele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.