Male billede på børneværelsets væg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2012

foto på lærred

Angelspot skriver:

Vi står snart og skal flytte i hus og jeg glæder mig HELT VILDT! Jeg har SÅ mange ideer til hvad jeg godt kunne tænke mig at gøre mht stil osv, men allerførst, skal min skønne lille babydrang have ordnet sit værelse. Det er vigtigst for mig.

Jeg har set mange der har malet en figur direkte på væggen med maling. Men jeg har ingen ide om hvordan man gør det bedst. Har man en skabelon? Skal man ud og købe alle de forskellige farver man skal bruge til det billede eller hvad gør man?

Hvis nogen har ideer og erfaring, eller evt vil vise deres hjemmelavede værk frem, så læg endelig en kommentar, et link eller et billede, alt vil hjælp 

På forhånd mange tak 

Da jeg malede på min datters værelse brugte jeg en overhead. Mit tip til mallling er at købe prøvemaling hos f.eks Silvan. Tror jeg gav 25 kr. pr potte og de var pænt store. Og man behøver kun få farver for så kan man jo blande selv og få resten af de farver man vil have.

Det blev rigtig fint- hvis jeg skal sige det selv-DOG vil jeg sige, da jeg skulle male det over (da hun blev lidt ældre og vi ville have noget andet på) så var det næsten umuligt at dække igen. Så selv om jeg malede 3 gange (hvid maling) så kunne det stadigvæk ikke helt dække de sorte streger (ses kun hvis man står helt tæt på)

Jeg maler derfor ikke igen på væggen. Nu bruger vi kun wallstickers, som vi så skrifter en gang i mellem når der skal ske noget nyt på værelset

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager på lærred, invitationer, wallstickers,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2012

Angelspot

Maja_4000 skriver:

Håber du ligger billeder ind når du er færdig

Jeg kan huske at jeg ledte efter sommerfugle i viiildt lang tid .. Jeg synes det var SÅ svært at finde de rigtige Hehe

Vi overtager først til oktober, men vil bare SÅ gerne snart i gang Men jeg skal se om jeg husker det, er fyldt med inspiration nu, så har næsten allerede fået alle værelser indrettet i mit hoved

Anmeld

8. august 2012

Angelspot

foto på lærred skriver:

Da jeg malede på min datters værelse brugte jeg en overhead. Mit tip til mallling er at købe prøvemaling hos f.eks Silvan. Tror jeg gav 25 kr. pr potte og de var pænt store. Og man behøver kun få farver for så kan man jo blande selv og få resten af de farver man vil have.

Det blev rigtig fint- hvis jeg skal sige det selv-DOG vil jeg sige, da jeg skulle male det over (da hun blev lidt ældre og vi ville have noget andet på) så var det næsten umuligt at dække igen. Så selv om jeg malede 3 gange (hvid maling) så kunne det stadigvæk ikke helt dække de sorte streger (ses kun hvis man står helt tæt på)

Jeg maler derfor ikke igen på væggen. Nu bruger vi kun wallstickers, som vi så skrifter en gang i mellem når der skal ske noget nyt på værelset

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Nå ja, det er jo en tanke jeg ikke lige har tænkt 

Det kan jeg da godt se, øv. Var det kun de sorte streger der kunne ses efter du havde malet det over 3 gange?

Anmeld

8. august 2012

foto på lærred

Angelspot skriver:

Nå ja, det er jo en tanke jeg ikke lige har tænkt 

Det kan jeg da godt se, øv. Var det kun de sorte streger der kunne ses efter du havde malet det over 3 gange?

Ja synes den sorte maling var det man mest kunne se - mest udenoms stregerne- (hvis det er et ord)

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

8. august 2012

FruStolpe

Vi har fået en super dygtig pige til at lave en hel væg for os.

Der blev brugt en projektor til at "kaste" motivet op på væggen, og her er resultatet

http://www.babygalleri.dk/fotoalbum/diverse_baby/6673-vaegmaleri_

Anmeld

8. august 2012

MortilElias2010

FruStolpe skriver:

Vi har fået en super dygtig pige til at lave en hel væg for os.

Der blev brugt en projektor til at "kaste" motivet op på væggen, og her er resultatet

http://www.babygalleri.dk/fotoalbum/diverse_baby/6673-vaegmaleri_

Imponerende - og ikke mindst vældig svært at få malet over når den tid eventuelt en dag kommer, men super flot.

Anmeld

8. august 2012

FruStolpe

MortilElias2010 skriver:

Imponerende - og ikke mindst vældig svært at få malet over når den tid eventuelt en dag kommer, men super flot.

Så river man tapetet ned, og sætte nyt op

Men ja, vi er også rigtig glade for det....

Anmeld

8. august 2012

FrkRaarup

Princesspigen skriver:

mit bud på hvordan det gøres er at man finder et sted at låne en overheade sådan en man bruger i skolerne til at få noget op på tavlen eller vægen..

kan man få fat på sådan en og få printet det motiv man vil ha på vægen på det rigtige papir så skal man bare tegne/male efter oppe på vægen og så malen efter den..

men selvfølgelig købe de maling farver der skal i motivet

Præcis sådan man gør . Har slet gjort det

Anmeld

8. august 2012

FrkRaarup

FrkRaarup skriver:

Præcis sådan man gør . Har slet gjort det

Hov.. Har SELV gjort det

Anmeld

8. august 2012

MortilElias2010

FruStolpe skriver:

Så river man tapetet ned, og sætte nyt op

Men ja, vi er også rigtig glade for det....

Ah se tapet, ja selvfølgelig, ikke alle vægge har dog det, så et godt råd må være - sæt tapet op, mal - riv ned - en skønne dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.