Male billede på børneværelsets væg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2012

Angelspot

MKBP skriver:

Hey igen

Jo tak - er også selv godt tilfreds med det  Men ja, det tog lang tid og det gjorde det ikke nemmere at have en stor mave i vejen - he he.

Jeg brugte en overheadprojekter...-en ældgammel en af slagsen, som min søster havde skaffet til mig. Den kan klappes sammen og har nok for 20 år siden været det ypperste  Så altså print fra nettet - kopier over på en transparent - læg den på overheaden og så tegn den op med blyant.

Jeg maler den del i forvejen, så havde alle farver. Men du kan sagtens nøjes med 3-4 farver og så blande dig frem til hvad du nu vil ha. Du skal bare huske at blande nok, da du aldrig vil kunne ramme den samme farve igen. Og husk at det meste skal ha' to gange...!!

Hende der har lavet dette motiv hedder Carolyn Gavin - google hende, hun laver meget fedt.

//Mette

Tak fordi du skærer det ud i pap, så at sige, for mig Jeg forstår meget bedre ideen i hvordan det hele lige kan laves, det var fedt du ville dele det med mig. Må altså have skaffet mig sådan en overhead eller en projektor på en eller anden måde! 

Tak for råd om det med farverne, det skal jeg huske. Var det almindelig maling fra farvehandleren du brugte, eller noget tubemaling et sted fra?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2012

Angelspot

Maja_4000 skriver:

Jeg malede "bare" sommerfugle på væggen hvor vi boede da Caroline var nyfødt .. Vi nåede kun at bo der i 3 måneder med hende  Og jeg brugte såååå lang tid ! Hehe

Jeg fandt sommerfuglene på nettet , printede dem ud , skar dem ud i pap (brugte bagsiden fra en blok papir) , tegnede dem på væggen med blyant og malede dem så med akrylmaling fra Søstene Grene

Jeg var så meget i tvivl om hvad der skulle være på pigeværelset i det nye hus. Min kæreste har en datter som får sit eget værelse og jeg vidste ikke helt hvad hun skulle have derinde. Hendes værelse er ikke så stort, men det var da en super ide med sommerfugle! Og så er fremgangsmåden jo godt beskrevet, tak for det

Den maling fra Søstrene Grene, er det det de har på tube? Hvordan synes du kvaliteten var, kunne det sagtens bruges til det eller ville du i dag have brugt noget rigtig maling?

Tak for ideer og råd

Anmeld

8. august 2012

Angelspot

Frk.S skriver:

Vi har malet safaridyr på Frejas værelse.

Vi er ikke så gode til at tegne i fri hånd, så det er gjort vha. en projektor. Og det fungerede bare super godt. 

Giraffen og løven fandt vi på nettet.
Elefanterne var på en pose fra Matas babykub, og der har jeg bare taget et billede af den og så ind på computeren. 

Det var faktisk elefanterne der startede hele ideen, da jeg synes de var så søde.

Giraffen er lige ved puslebordet, så det ser ud som om den kommer op bagved det (derfor den er lidt "cuttet af")

Hvor er det bare super kreativt, de er helt vild flotte Er vild med elefanterne, de er rigtig søde

Jeg vil prøve at google lidt på safaridyr osv, for han elsker at kigge i dyre bøger, så det vil kunne give nogle gode snakke tror jeg, hvis han får sådan nogle på hans væg

Tak fordi du havde lyst til at dele billederne med mig/os

Anmeld

8. august 2012

Frk.S

Angelspot skriver:

Hvor er det bare super kreativt, de er helt vild flotte Er vild med elefanterne, de er rigtig søde

Jeg vil prøve at google lidt på safaridyr osv, for han elsker at kigge i dyre bøger, så det vil kunne give nogle gode snakke tror jeg, hvis han får sådan nogle på hans væg

Tak fordi du havde lyst til at dele billederne med mig/os

Tak, vi er også selv ret tilfredse med det. Elefanterne er også mine yndlings. Men man kan finde mange rigtig søde motiver på nettet. 

Freja har haft meget glæde af at kigge på dem - og jeg tror hendes favorit er løven. Men det kan godt være det er fordi den hænger så hun kan ae den.

Vi siger godnat til dem hver aften som en del af hendes putteritual. 

Anmeld

8. august 2012

Maja_4000

Angelspot skriver:

Jeg var så meget i tvivl om hvad der skulle være på pigeværelset i det nye hus. Min kæreste har en datter som får sit eget værelse og jeg vidste ikke helt hvad hun skulle have derinde. Hendes værelse er ikke så stort, men det var da en super ide med sommerfugle! Og så er fremgangsmåden jo godt beskrevet, tak for det

Den maling fra Søstrene Grene, er det det de har på tube? Hvordan synes du kvaliteten var, kunne det sagtens bruges til det eller ville du i dag have brugt noget rigtig maling?

Tak for ideer og råd

Jeg eeelsker sommerfugle .. Det har hun også nu .. Dog som wallstickers .. Magtede det ikke en gang til Hehe

Jeg synes malingen var god Jeg havde blandet noget hvid i , så de ikke var så mørke i farven da jeg synes det var bedst til et babyværelse .. Men det betød så også at man skulle være ekstra opmærksom på blyantsstregerne , de kunne godt skimte igennem nemlig .. Så hvis jeg skulle gøre det igen , ville jeg ikke lysne farverne

Og det var bare dem i tube .. Nemt og super billigt Hehe

Anmeld

8. august 2012

Loa

Frk.S skriver:

Vi har malet safaridyr på Frejas værelse.

Vi er ikke så gode til at tegne i fri hånd, så det er gjort vha. en projektor. Og det fungerede bare super godt. 

Giraffen og løven fandt vi på nettet.
Elefanterne var på en pose fra Matas babykub, og der har jeg bare taget et billede af den og så ind på computeren. 

Det var faktisk elefanterne der startede hele ideen, da jeg synes de var så søde.

Giraffen er lige ved puslebordet, så det ser ud som om den kommer op bagved det (derfor den er lidt "cuttet af")

Suuuuper cute dyr

Anmeld

8. august 2012

Angelspot

Frk.S skriver:

Tak, vi er også selv ret tilfredse med det. Elefanterne er også mine yndlings. Men man kan finde mange rigtig søde motiver på nettet. 

Freja har haft meget glæde af at kigge på dem - og jeg tror hendes favorit er løven. Men det kan godt være det er fordi den hænger så hun kan ae den.

Vi siger godnat til dem hver aften som en del af hendes putteritual. 

Hvor sødt

Det er da værd at skrive sig bag øret, at det jo nok skal hænge i højde så de kan røre ved dem, det var en god ide. Tak

Anmeld

8. august 2012

Angelspot

Maja_4000 skriver:

Jeg eeelsker sommerfugle .. Det har hun også nu .. Dog som wallstickers .. Magtede det ikke en gang til Hehe

Jeg synes malingen var god Jeg havde blandet noget hvid i , så de ikke var så mørke i farven da jeg synes det var bedst til et babyværelse .. Men det betød så også at man skulle være ekstra opmærksom på blyantsstregerne , de kunne godt skimte igennem nemlig .. Så hvis jeg skulle gøre det igen , ville jeg ikke lysne farverne

Og det var bare dem i tube .. Nemt og super billigt Hehe

Haha nej det har nok taget sin tid, kan godt følge dig i at det ikke var det samme at gøre anden gang

Jeg har lige kigget på Søstrenes hjemmeside og de har da et kæmpe udvalg af farver, det skal jeg da lige kigge på

Og så skal jeg bare surfe efter de helt rigtige sommerfugle

Anmeld

8. august 2012

Frk.S

Loa skriver:

Suuuuper cute dyr

Tak - det synes vi også selv.

Anmeld

8. august 2012

Maja_4000

Angelspot skriver:

Haha nej det har nok taget sin tid, kan godt følge dig i at det ikke var det samme at gøre anden gang

Jeg har lige kigget på Søstrenes hjemmeside og de har da et kæmpe udvalg af farver, det skal jeg da lige kigge på

Og så skal jeg bare surfe efter de helt rigtige sommerfugle

Håber du ligger billeder ind når du er færdig

Jeg kan huske at jeg ledte efter sommerfugle i viiildt lang tid .. Jeg synes det var SÅ svært at finde de rigtige Hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.