Male billede på børneværelsets væg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2012

twinny

Angelspot skriver:

Nå ja, en projekter kan jeg godt skaffe, det havde jeg ikke lige tænkt på  

Tak for input

hehe. nej. den er også lidt lettere at låne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

MKBP

Profilbillede for MKBP
Angelspot skriver:

Vi står snart og skal flytte i hus og jeg glæder mig HELT VILDT! Jeg har SÅ mange ideer til hvad jeg godt kunne tænke mig at gøre mht stil osv, men allerførst, skal min skønne lille babydrang have ordnet sit værelse. Det er vigtigst for mig.

Jeg har set mange der har malet en figur direkte på væggen med maling. Men jeg har ingen ide om hvordan man gør det bedst. Har man en skabelon? Skal man ud og købe alle de forskellige farver man skal bruge til det billede eller hvad gør man?

Hvis nogen har ideer og erfaring, eller evt vil vise deres hjemmelavede værk frem, så læg endelig en kommentar, et link eller et billede, alt vil hjælp 

På forhånd mange tak 

Hey 

Jeg har brugt en overhead til Karlas værelse - kan lægge et billede på, når hun ( forhåbentligt) snart sover...

// Mette

Anmeld

6. august 2012

MKBP

Profilbillede for MKBP
Angelspot skriver:

Vi står snart og skal flytte i hus og jeg glæder mig HELT VILDT! Jeg har SÅ mange ideer til hvad jeg godt kunne tænke mig at gøre mht stil osv, men allerførst, skal min skønne lille babydrang have ordnet sit værelse. Det er vigtigst for mig.

Jeg har set mange der har malet en figur direkte på væggen med maling. Men jeg har ingen ide om hvordan man gør det bedst. Har man en skabelon? Skal man ud og købe alle de forskellige farver man skal bruge til det billede eller hvad gør man?

Hvis nogen har ideer og erfaring, eller evt vil vise deres hjemmelavede værk frem, så læg endelig en kommentar, et link eller et billede, alt vil hjælp 

På forhånd mange tak 

Det her har jeg malet på Karlas værelse - motivet er selvfølglig tyvstjålet fra nettet...

God førnøjelse med det !!

//Mette

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. august 2012

MKBP

Profilbillede for MKBP
Angelspot skriver:

På forhånd mange tak 

Det her har jeg malet på Karlas værelse - motivet er selvfølglig tyvstjålet fra nettet...

God fornøjelse med det !!

//Mette

Anmeld

6. august 2012

FamilenStorm

Angelspot skriver:

På forhånd mange tak 

Hvis det har interesse har jeg en veninde der er knald dygtig til at male.. Som i virkelig dygtig.. Hun har lavet en del vægmalerier til børneværelser..

Så sig til så kan jeg lige smide fn pb med hende navn og fb :-)

Anmeld

7. august 2012

Angelspot

MKBP skriver:

God førnøjelse med det !!

//Mette

Det er da bare VIRKELIG flot det du har malet der Er meget imponeret! Det må have taget lang tid at lave?

Hvad gjorde du for at få motivet op på væggen? Havde du en skabelon eller noget andet? 

Hvor meget maling af hver af farverne måtte du ud og købe?

Tak for inspiration

Anmeld

7. august 2012

Angelspot

FamilenStorm skriver:

Hvis det har interesse har jeg en veninde der er knald dygtig til at male.. Som i virkelig dygtig.. Hun har lavet en del vægmalerier til børneværelser..

Så sig til så kan jeg lige smide fn pb med hende navn og fb :-)

Det lyder da super godt Havde forestillet mig at jeg selv ville male et eller andet, men vi har temmelig meget at se til når vi er flyttet, så hvis nu jeg fortryder vil det være rart at kunne skyde genvej

Du må meget gerne sende mig en besked hvis hun synes det er okay, med nummer osv. I soveværelse og stue har jeg forestillet mig at jeg gerne vil have et ordsprog eller et citat til at stå på væggen, malet med sort skrift direkte på den hvide væg. Tror du det er noget hun vil kunne? For det vil jeg ikke selv. Hvor bor hun henne?

Anmeld

8. august 2012

MKBP

Profilbillede for MKBP
Angelspot skriver:

Det er da bare VIRKELIG flot det du har malet der Er meget imponeret! Det må have taget lang tid at lave?

Hvad gjorde du for at få motivet op på væggen? Havde du en skabelon eller noget andet? 

Hvor meget maling af hver af farverne måtte du ud og købe?

Tak for inspiration

Hey igen

Jo tak - er også selv godt tilfreds med det  Men ja, det tog lang tid og det gjorde det ikke nemmere at have en stor mave i vejen - he he.

Jeg brugte en overheadprojekter...-en ældgammel en af slagsen, som min søster havde skaffet til mig. Den kan klappes sammen og har nok for 20 år siden været det ypperste  Så altså print fra nettet - kopier over på en transparent - læg den på overheaden og så tegn den op med blyant.

Jeg maler den del i forvejen, så havde alle farver. Men du kan sagtens nøjes med 3-4 farver og så blande dig frem til hvad du nu vil ha. Du skal bare huske at blande nok, da du aldrig vil kunne ramme den samme farve igen. Og husk at det meste skal ha' to gange...!!

Hende der har lavet dette motiv hedder Carolyn Gavin - google hende, hun laver meget fedt.

//Mette

Anmeld

8. august 2012

Maja_4000

Jeg malede "bare" sommerfugle på væggen hvor vi boede da Caroline var nyfødt .. Vi nåede kun at bo der i 3 måneder med hende  Og jeg brugte såååå lang tid ! Hehe

Jeg fandt sommerfuglene på nettet , printede dem ud , skar dem ud i pap (brugte bagsiden fra en blok papir) , tegnede dem på væggen med blyant og malede dem så med akrylmaling fra Søstene Grene

Anmeld

8. august 2012

Frk.S

Vi har malet safaridyr på Frejas værelse.

Vi er ikke så gode til at tegne i fri hånd, så det er gjort vha. en projektor. Og det fungerede bare super godt. 

Giraffen og løven fandt vi på nettet.
Elefanterne var på en pose fra Matas babykub, og der har jeg bare taget et billede af den og så ind på computeren. 

Det var faktisk elefanterne der startede hele ideen, da jeg synes de var så søde.

Giraffen er lige ved puslebordet, så det ser ud som om den kommer op bagved det (derfor den er lidt "cuttet af")

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.