Vægtøgning i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Anonym skriver:

Og det vigtigste er jo også at der kommer en sund lille guldklump ud af det - og mon ikke sådan en lille størrelse er 30 kg værd?

Jo helt sikkert  plus strækmærkerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

Anonym trådstarter

Omsorgsgiver skriver:

Jo helt sikkert  plus strækmærkerne

Åh gud da, dem havde jeg lykkelig glemt! 

Anmeld

6. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Anonym skriver:

Åh gud da, dem havde jeg lykkelig glemt! 

Anmeld

6. august 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Er glad for at høre, at man trods, en forholdsvis stor vægtøgning, ikke nødvendigvis behøver "kæmpe" med graviditetskiloene efterfølgende.. 

Hvorfor kunne du ikke tåle søde sager? 

Det var bare en af de dersens ting graviditeten gjorde ved mig - blev simpelthen SÅ dårlig af alt der var sukkerholdigt - ikke den værste graviditetsgene Især Coca-cola blev jeg rigtig dårlig af. Sidst i graviditeten drak jeg en enkelt gang et glas pepsi uden at blive dårlig, men det var ligesom det...

Kunne heller ikke tåle min elskede morgenthe, eller kaffe - bare lugten af kaffe fik det til at vende sig i mig, selv efter kvalme-perioden var overstået...

Anmeld

6. august 2012

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Det var bare en af de dersens ting graviditeten gjorde ved mig - blev simpelthen SÅ dårlig af alt der var sukkerholdigt - ikke den værste graviditetsgene Især Coca-cola blev jeg rigtig dårlig af. Sidst i graviditeten drak jeg en enkelt gang et glas pepsi uden at blive dårlig, men det var ligesom det...

Kunne heller ikke tåle min elskede morgenthe, eller kaffe - bare lugten af kaffe fik det til at vende sig i mig, selv efter kvalme-perioden var overstået...

Ej, det var da en graviditetsgene, der var til at overleve (og godt, at det ikke var pga. graviditetssukkersyge).. Mon ikke vægten var glad for, at det ikke var omvendt, og at du KUN kunne leve af sukker?

Anmeld

6. august 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Ej, det var da en graviditetsgene, der var til at overleve (og godt, at det ikke var pga. graviditetssukkersyge).. Mon ikke vægten var glad for, at det ikke var omvendt, og at du KUN kunne leve af sukker?

Muligvis - meeeen, der røg uhyggeligt mange theboller og rundstykker ned... I starten fordi at det var det eneste jeg KUNNE få ned - senere fordi at det bare smager uhyrligt godt - med tandsmør

Anmeld

6. august 2012

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Muligvis - meeeen, der røg uhyggeligt mange theboller og rundstykker ned... I starten fordi at det var det eneste jeg KUNNE få ned - senere fordi at det bare smager uhyrligt godt - med tandsmør

Smør smager desværre alt for godt på hvidt brød.. Ligesom fløde gør i sovs

Anmeld

6. august 2012

Tulle28

Havde et BMI på 19 da jeg blev gravid denne og sidste gang. Sidst spiste jeg sundt og trænede meget og endte med at tage 11 kg på. Havde smidt dem ca. et par uger efter fødslen.

Denne gang har jeg taget 12 kg på og er 36+0 idag. Har ikke motioneret andet end at cykle til/fra arbejde og svømmede en gang om ugen indtil for ca. 1,5 måned siden. Og så har jeg drønet rundt efter min datter på 2,5 år - det skal man bestemt ikke undervurdere:-) Jeg har ikke tænkt så meget over hvad jeg spiste denne gang, men vi lever generelt sundt herhjemme. Har nok spist liiiidt ekstra kage:-)

Anmeld

6. august 2012

fairlady

jeg er overvægtig. Sidste gang tog jeg 13 kg på. Havde egentlig spist rimelig fornuftigt i graviditeten, men den sidste måned ÅD jeg især is og tog hele 5 kg på, så havde ikke behøvet at tage 13 kg, på hvis jeg også havde spist sundt den sidste måned.

Jeg dyrkede ikke rigtig noget motion, da jeg fik smerter af det. Men tilgengæld tabte jeg mig så 18 kg. Det skete på det første halve år.

At jeg så bagefter tog 8 kg på igen...det var bare mega ærgeligt og ret dumt

Denne graviditet har jeg taget 10 kg på. (39+1 i dag) Har ikke spist specielt sundt, men har dog holdt MEGET øje med vægten, da jeg helst ikke ville tage mere end 10 kg på. Jeg har dyrket lidt mere motion denne gang end første graviditet, dog har aktivitetsniveauet været ret lavt, den sidste månedstid.

Anmeld

6. august 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Da det stadig er en hemmelighed for venner og familie, at jeg er gravid, vælger jeg at være anonym. 

Men her er mit spørgsmål:

Da jeg i foråret har brugt meget energi på at tabe mig inden denne ønskegraviditet (-10 kg), er jeg naturligvis noget bekymret for at tage det hele på igen under graviditeten. Jeg forsøger at opretholde mine nye tillærte kostvaner, men synes jeg har svært ved at acceptere tanken om, at det atter skal sige plus på vægten - og jeg er meget bange for, at det skal "løbe løbsk" og at jeg ender med en vægtøgning på 20-30 kg.. Jeg vil virkelig gerne holde vægtøgningen på maks 10-12 kg, da jeg har et bmi på 23, og dermed er normalvægtig (og min smertegrænse er 80 kg). 

Derfor vil jeg gerne spørge, om I ved, hvor meget og HVORFOR I tog på/ikke tog på under graviditeten. Altså tog i f.eks. 20 kg på trods normale kostvaner, eller spiste I mindre sundt under graviditeten? Var i under-, normal- eller overvægtige ved graviditetens start?

Og hvor hurtigt tabte I jer igen efter fødslen? Var de meste "naturlig" vægtøgning (baby, moderkage, livmoder, fostervand m.m.) plus væske, eller var der en del regulær vægtøgning (fedt)?

Venligst aNoNyM

Jeg var i samme situation havde også tabt mig meget inden.

Jeg tog ca 15 kg på var normalvægtig og spiste helt som jeg plejede, passede dog extra på med slik og søde sager.

tog ikke ret meget på i starten men de sidste 6 uger tog jeg ca 9 kg på, selvfølgelig også en del væske

2 dage efter fødslen havde jeg tabt 13 kg....

Mit råd er at det er BARSLEN man skal passe på mødregruppe ovs.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.