Anonym skriver:
Det er kun dejligt med et langt og uddybet svar - og stort tillykke med graviditeten.
Ja, ved godt at man rationelt set bør tage en del på, og at de første 10-12 kilo jo er "gratis".. Men derfor kan jeg alligevel ikke lade være med at bekymre mig for at blive en flodhest, og det ønsker jeg under ingen omstændigheder (ved jeg godt at der ikke er nogen der gør, men jeg vil gerne gøre lidt ekstra for at forsøge at holde vægforøgelsen på et minimum uden desideret at være på "slankekur", som jo bestemt heller ikke er sundt for barnet)..
Heldigvis har jeg (indtil videre) mest haft lyst til de sunde alternativer (ærter, jordbær og anden frugt/grønt), da jeg får kvalme af for meget sukker..
Tak, og tillykke til dig også
Det jo super at du kan spise frugt frem for slik og alt det usunde, det var så også det jeg for det meste kunne få ned hvis jeg skulle have nogle grønsager, men jeg har så været en person som har svært ved at spise sundt, og elsker fastfood, slik og cola, men som sagt skal man spise med måde, man kan jo gøre det max engang om ugen, hvor man spiser en lille håndfuld slik, eller et glas cola engang imellem, og så fastfood max 1-2 gange om måneden, for at ikke få for meget ned :-P
Men ja, så længe du kan holde dig til det sunde, så tag du vel ikke meget på medmindre du får meget vand i kroppen, mine ben, fødder, og ja lidt i kroppen er hævet, den havde jeg så set komme, fordi min mor hævede i alle 3 graviditeter. Men jeg tror det meget normalt at man er bange for at tage meget på, jeg selv har været slank men desværre pga usunde vaner og ingen motion endte jeg med at tag på, men så var mit bmi normalt inden graviditeten og lige i forgårs stod jeg på vægten og den er stået stille fra uge 27 frem til 30+0 som jeg er i dag, den siger +11 kg (efter jeg havde spist) så mon den ikke er et par gram mindre, det dejligt men det viser bare at når man spiser sundt frem for usundt så hjællper det med at holde vægten nede eller stille
Så held og lykke med det, og engang imellem skader ikke, nyd graviditeten, kiloerne skal nok ryge hvis du har en sund vane og en gang imellem usundt skader ikke