Er det mig der er hysterisk ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2012

fairlady

synes også du har en meget fornuftig holdning. Det er bare med at prøve at give dem nogle gode madvaner, så de ikke skal døje med overvægt og hvad der dertil hører!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Jeg skriver ano da jeg ikke ved hvem der læser med. Nogen genkender mig nok men shhh

Sagen er den at vi har et barn på 15mdr. Han ELSKER mad og det er alt mad:-) Vi vil ikke give ham dårlig spise vaner hvad angår søde sager og alt for usundt mad. Det skal han nok lære.

Så vi holder ham fra det skal meste men der er nogle gange svært med bedsteforældre Min mor syntes jeg er hysterisk fordi han kun må få vand eller mælk at drikke. Og han tager vel heller ikke skade af at smage lidt is.. Nej siger det gør han ikke og han også smagt. Men han syntes det er lige så fint at få noget frugt eller en knækbrød.

Jeg var så sammen med nogen i dag med børn på samme alder. De fortalte så at de ikke kunne få deres børn til at spise noget rigtig.
Og heller ikke frugt eller noget smagt sødt. Også sagde de en masse forskellige slik de ikke ville spise. Den ene siger så " det eneste af sådan vi kan få i "barnet" er chokolade kiks"

Jeg sad bare og tænkte øh jeg ved ikke om min kan li noget slik for han har ikke prøvet. Og så tænkte jeg ved " jamen det skal "barnet" da ikke ha så hvorfor overhovedet prøve at få det i det"

Men piger er det mig der er gal på den og er for hys ?? Og det syntes jeg ikke jeg er. Kan bare ikke se hvorfor små børn skal ha det.

Altså spørger du mig, ja så er du hysterisk... Men vi er forskellige... Mine børn spiser slik og grøntsager... Datteren fylder tallerkenen med grøntsager og undgår helst alt andet... og sønnikke ja han spiser de gulerødder osv han får serveret... De plager lige så tit om at få en banan eller et æble, eller et knækbrød for den sags skyld som om en mælkesnitte

Og det er selv om at begge børn får slik...

Anmeld

7. august 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Jeg skriver ano da jeg ikke ved hvem der læser med. Nogen genkender mig nok men shhh

Sagen er den at vi har et barn på 15mdr. Han ELSKER mad og det er alt mad:-) Vi vil ikke give ham dårlig spise vaner hvad angår søde sager og alt for usundt mad. Det skal han nok lære.

Så vi holder ham fra det skal meste men der er nogle gange svært med bedsteforældre Min mor syntes jeg er hysterisk fordi han kun må få vand eller mælk at drikke. Og han tager vel heller ikke skade af at smage lidt is.. Nej siger det gør han ikke og han også smagt. Men han syntes det er lige så fint at få noget frugt eller en knækbrød.

Jeg var så sammen med nogen i dag med børn på samme alder. De fortalte så at de ikke kunne få deres børn til at spise noget rigtig.
Og heller ikke frugt eller noget smagt sødt. Også sagde de en masse forskellige slik de ikke ville spise. Den ene siger så " det eneste af sådan vi kan få i "barnet" er chokolade kiks"

Jeg sad bare og tænkte øh jeg ved ikke om min kan li noget slik for han har ikke prøvet. Og så tænkte jeg ved " jamen det skal "barnet" da ikke ha så hvorfor overhovedet prøve at få det i det"

Men piger er det mig der er gal på den og er for hys ?? Og det syntes jeg ikke jeg er. Kan bare ikke se hvorfor små børn skal ha det.

Jeg har heller ikke tænk mig at proppe Ella med søde sager, ikke fordi jeg overhoved er fanatisk eller noget.

Men er af den holdning at der skal være plads til søde sager, men som du siger så længe end barn er lige så glad for en skive æble eller banan, vil jeg da selvfølge give det

Det er nogen gange svært med de bedste forældre, men jeg mener når de bliver lidt ældre skal der selvfølgelig være forskæl på hverdagen hos forældrene og hygge weekend hos bedste

Anmeld

7. august 2012

Tulle28

Det er SÅ irriterende med de bedster! Min mor har overordentlig svært ved at overholde vores nul-sukker politik:-( Hun nikker og giver udtryk for at hun forstår hvad jeg mener når jeg forklarer hende, at min datter lige så gerne vil have en gulerod som en chokoladekiks, men ALLIGEVEL har hun formået at lægge chokoladekiksene i samme skuffe som rosinerne (= så bliver de jo pludselig spændende) og sidst hun havde passet hende havde hun købt sodavandsis og ladet hende smage ikke bare 1, men 3 forskellige slags. Min datter får ikke den slags derhjemme, så det irriterer mig også at hun på den måde skaber et behov hos min datter. Nu er min datter 2,5 og jeg kan godt mærke at det bliver sværere og sværere at holde hende fra de usunde ting, og jeg synes også at der skal være plads til en is en varm sommerdag- men så vil jeg gerne selv give hende den!

Så nej, jeg synes ikke du er hysterisk overhovedet!!

Anmeld

7. august 2012

Lise

Nej, du er ikke hysterisk.

Min den ældste var tre år gammel før han fik slik. Han havde jo ikke noget behov, for han anede ikke hvad han gik glip af. Vi havde ikke slik fremme når han var vågen, så han så det aldrig. Is og kage fik han, når andre fik, fra han var ca 10-11 mdr.

Den yngste har jo tidligere lært hvad det hele gik ud på, for når storebror får, så kan man jo ikke sige nej til den lille. Og der gik ikke lang tid, før han fandt ud af at storebrors vingummier smagte bedre end hans egen rosiner

Min holdning til det er, at man behøver ikke at lære ungerne at spise slik mv. - det skal de nok selv finde ud af. På den anden side synes jeg det er synd for de børn, der er gamle nok til at vide hvad det er, men "ikke må få det for min mor" (jeg kender sådan en, og får ondt i maven hver gang han siger "det må jeg ikke få" (han er fem år)). Jeg mener at det gælder om at lære ungerne at have et fornuftigt forhold til søde sager - altså ja, det eksisterer, ja, det smager godt, nej, vi spiser det ikke hver dag.

Jeg ved ikke hvordan de er blevet sådan, men min den ældste søn kan godt lide slik, men glemmer at han har det, kan gemme og spare, gider ikke spise pålægschokolade og nutella, kan godt lade sit slik stå hvis han ikke har lyst til mere. Den lille propper gerne det hele i kæften på én gang, spotter slik på 100 meters afstand, elsker alt der har noget med kage, is, sukker, pandekager, chokolade og vingummi at gøre....han er forfærdelig  Han ligner sin mor aaaaaalt for meget, det stakkels barn!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.