Er det mig der er hysterisk ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2012

Nemesis

Jonas som nu er knap 6 år var 2 år førend han fik noget slik, sodavand endnu ældre og ellers har vi holdt det rimeligt nede.

især min mor havde svært ved at forstå det, indtil jeg fortalte at det var fint hun gerne ville forkæle ham, men at HAN ligeså gerne ville spise et æble skåret ud i både, lidt rosiner, eller sågar en figenstang hvis hun virkelig gerne ville proppe sukker i ham, men at alle de kunstige tisætningstoffer virkelig ikke gjorde noget godt for ham..og at så længe han var lige så glad for det sunde så var der ingen grund til det usunde.

Hun endte med at blive overbevist og i dag har hun altid rosiner og køber gerne frugt til dem istedet for slik.

Med Sara var det langt mere svært eftersom hun meget hurtigt var opmærksom på hvad hun fik contra det vi andre fik. Hun var derfor kun et år da hun smagte det første stykke slik.

Sisse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Synes i hvert fald du har nogen dejligt fornuftige holdninger. 

Hold fast i dem 

Det gør jeg også:-):-):-):-) Knus

Anmeld

3. august 2012

Mother-love

Anonym skriver:

Men jeg har det jo ligesom dig. Men jeg ved bare at hvis jeg siger til min mor at han gerne må så giver hun ham alt hvad hun kan komme til.. Men han må gerne smage is og det elsker han også. Men han får ikke en hel is for sig selv endnu..:-)

Isabella har fået en hel is flere gange men det er sodavandsis. Og kan godt forstå dig. Men vi har bare valgt at sige at de selv bestemmer hvad de vil give hende som sagt bare ikke sodavand.

Anmeld

3. august 2012

M (:

Jeg skriver ano da jeg ikke ved hvem der læser med. Nogen genkender mig nok men shhh

Sagen er den at vi har et barn på 15mdr. Han ELSKER mad og det er alt mad:-) Vi vil ikke give ham dårlig spise vaner hvad angår søde sager og alt for usundt mad. Det skal han nok lære.

Så vi holder ham fra det skal meste men der er nogle gange svært med bedsteforældre Min mor syntes jeg er hysterisk fordi han kun må få vand eller mælk at drikke. Og han tager vel heller ikke skade af at smage lidt is.. Nej siger det gør han ikke og han også smagt. Men han syntes det er lige så fint at få noget frugt eller en knækbrød.

Jeg var så sammen med nogen i dag med børn på samme alder. De fortalte så at de ikke kunne få deres børn til at spise noget rigtig.
Og heller ikke frugt eller noget smagt sødt. Også sagde de en masse forskellige slik de ikke ville spise. Den ene siger så " det eneste af sådan vi kan få i "barnet" er chokolade kiks"

Jeg sad bare og tænkte øh jeg ved ikke om min kan li noget slik for han har ikke prøvet. Og så tænkte jeg ved " jamen det skal "barnet" da ikke ha så hvorfor overhovedet prøve at få det i det"

Men piger er det mig der er gal på den og er for hys ?? Og det syntes jeg ikke jeg er. Kan bare ikke se hvorfor små børn skal ha det.

Jeg har endnu ingen børn, men jeg har FULDSTÆNDIG samme holdning som dig - hvorfor stoppe små børn med slik, kage og sodavand, når de endnu ikke ved hvad det er? De sætter da mindst lige så meget pris på rosiner, kiks, frugtstænger o.l.. Det er min fulde overbevisning, at så længe de ikke kender til alt det usunde, så savner de det heller ikke.. 

MEN jeg tror desværre også det vil blive en kamp med bedsteforældrene her, da min mor er meget "dominerende" på det plan - hun mener helt bestemt, at fordi hun er mormoren bestemmer hun reglerne i mormors hus.. Hvilket hun da til dels også gør, men hvis min kæreste og jeg mener at vores fremtidige børn ikke skal have slik og sukker, så må min mor bare acceptere det - ellers kan hun jo bare ikke passe vores barn.. 

Så nej, synes bestemt ikke at du er hysterisk!

Anmeld

3. august 2012

Mor til Mike

Anonym skriver:

Jeg skriver ano da jeg ikke ved hvem der læser med. Nogen genkender mig nok men shhh

Sagen er den at vi har et barn på 15mdr. Han ELSKER mad og det er alt mad:-) Vi vil ikke give ham dårlig spise vaner hvad angår søde sager og alt for usundt mad. Det skal han nok lære.

Så vi holder ham fra det skal meste men der er nogle gange svært med bedsteforældre Min mor syntes jeg er hysterisk fordi han kun må få vand eller mælk at drikke. Og han tager vel heller ikke skade af at smage lidt is.. Nej siger det gør han ikke og han også smagt. Men han syntes det er lige så fint at få noget frugt eller en knækbrød.

Jeg var så sammen med nogen i dag med børn på samme alder. De fortalte så at de ikke kunne få deres børn til at spise noget rigtig.
Og heller ikke frugt eller noget smagt sødt. Også sagde de en masse forskellige slik de ikke ville spise. Den ene siger så " det eneste af sådan vi kan få i "barnet" er chokolade kiks"

Jeg sad bare og tænkte øh jeg ved ikke om min kan li noget slik for han har ikke prøvet. Og så tænkte jeg ved " jamen det skal "barnet" da ikke ha så hvorfor overhovedet prøve at få det i det"

Men piger er det mig der er gal på den og er for hys ?? Og det syntes jeg ikke jeg er. Kan bare ikke se hvorfor små børn skal ha det.

Må ærligt indrømme at jeg synes du er for hysterisk. 

Min dreng er 8 måneder, får fløde is når vi er i zoo og andre steder.. smager min kakao, får lidt nutella og kage ved olderne og ELSKER det.

Jeg kan ikke se at barnet tager skade af det, og synes også at de bør nyde nogen af goderne i livet.

Kender en del der ikke fik sukker som barn og endte med at blive voldsom afhængig da de endelig fik lov at smage eller spise det.

Det fint du har det som du har det, men jeg har det på en helt anden måde - så for mig er du hysterisk

Anmeld

3. august 2012

jydeinden

Anonym skriver:

nu har jeg godt nok ingen børn, men tvivler stærkt på at jeg ændre mening af den grund.

Men i mine øjne er du lidt hysterisk, så længe der ikke er tale om at man på daglig basis propper sit barn med slik, med sodavand ( som mange børn i øvrigt ikke kan lide pga brusen) eller is. så kan jeg ikke se problemet.

Og jeg kan slet ikke forstå argumentet at frugt skulle være sundere, jo i begrænset mængder er det, men hvis der er tale om større mængder så er det lige så skidt, hvis ikke værre for kroppen end slik.. ( détte kommer fra en vis svigerfar har sukkersyge i slem grad, og derfor VED hvad frugt gør ved kroppen)

Anmeld

3. august 2012

Missq4

jeg syntes ikke du er hys jeg syntes det er fint hvis i ikke vil ha en jeres barn skal ha slik og is.

et lille tip hvis i vil give ham en is så køb nogle ispinde og skral en banan kom ispinden i den og så i fryseren så er der banan is og den er sund

Anmeld

3. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Anonym skriver:

Det kunne havde været mig der skrev det indlæg der  Jeg giver også kun min datter vand eller mælk at drikke men min kæreste og hans forældrer synes det er noget pjat og vil give hende saft uden sukker som hun har fået. Jeg er ikke meget for det men det er jo også min kærestes datter så jeg må jo bøje mig lidt. De synes det er synd at hun ikke får andet end vand eller mælk men helt ærligt?? Hvad synd er der i det?? Hun er 10 mdr. hun kender ikke til andet og går altså ikke glip af noget. De giver hende også lidt is, kage, og yoghurt med sukker i. Stadig heller ikke med min gode vilje men jeg har ikke lyst til at diskutere eller blive uvenner med dem så jeg lader dem gøre det. Bare det ikke er mig der skal give hende det.

Anmeld

3. august 2012

katrine26

jeg ved ik om du er hys, personligt går jeg ikke selv så meget op i det.

Jeg ved min søn for det grønt/frugt og andre gode ting igennem hans måltider både herhjemme og i vuggestue ( i vug spiser de kun øko ), så derfor ser jeg ikke noget problem at han smager både ckokolade, is, sodavand, kage osv engang i mellem. dog ikke hverdag, men om det er tirsdag eller lørdag han smager noget sød er lige meget for mig.

Og må der indrømme at her hvor vi har haft ferie har han dagligt fået en is smagt saftevand osv.

Det er ikke sådan at jeg ikke gå op i hans helbred for både hans far og jeg selv er overvægtige så jeg ved han har en større chance for at blive det, men jeg prøver bare at give ham så naturligt et forhold til mad, slik osv så han ikke som voksen spiser meget slik fordi det som barn var fy fy.

I bund og grund handler det jo om at VISE sine børn modorathed ( staves ) og vise/lære dem ordenlig spisevaner ved at tilbyde dem forskellige former for mad smat at lade dem være med i køkknet, og mener at vis man gør det så tror jeg skam ikke en is i ny og næ gør den store forskel..

katrine26

Anmeld

4. august 2012

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg synes mange er hysteriske omkring slik osv.

Og det er helt okay at være. Så længe man ikke sker skævt til os andre, der ikke er det.

Min mor gav Loke is, da han var 7 mdr offentligt og en mor, der stod i nærheden med sit barn sendte bare min mor det vildste fordømmende blik. Det synes jeg er latterligt.

Så længe man ikke mishandler/vanrøgter sit barn synes jeg folk skal passe sig selv. Uanset om man tilhører dem der vælger at give slik eller ej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.