http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-52376378:el-kræver-førstehjælp-til-sygeplejersker.html
ja sygeplejestuderende får ikke førstehjælps kursus under uddannelsen... det er jo skræmmende at en sygeplejeske ikke engang kan førstehjælp!!
det samme gælder de pædagoger der passer jeres små poder! det er ikke en del af pædagog uddannelsen... og min erfaring har vist mig at de færeste institutioner sørger for medarbejderne har gyldigt førstehjælps bevis...
jeg har selv skulle betale mig fra at få førstehjælps kursus og veligeholde det... og jer er pædagog i en vuggestue... og jeg ved at INGEN af mine kollegaer har et GYLDIGT førstehjælps bevis... et par af dem har taget et kursus en gang... om det er 5 eller 10 år siden ved jeg ik...
og jeg ved det ser sådan ud rigtig mange stæder i danmark...
ja jeg sys det er skræmmende at dem der skal tage sig af mit barn ikke kan basal førstehjælp... det samme med de sygeplejesker der skal tage sig af menesker på hospitalet... det er fandemer ik ok!!
Men det passer ikke, det SKAL vi have.
Det er et krav for at kunne følge den kliniske undervisning dvs for at kunne komme i praktik.
Det skal genopfriskes hvert andet år og i det modul der handler om hjemmepleje skal vi også have om hvordan det er med børn.
Så nej det er ikke et krav fra skolen at vi har det men skolen skal stille det tilrådighed for det er et krav ude i den virkelige verden.
Lige som at hvergang vi skal i praktik skal vi kunne fremvise dokumentation på at vi har styr på håndhygiejne og brand evakuering mm og det må maks være 1 år gammelt!
Anmeld