det er jo skræmmende!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2012

VNB

Kay skriver:

der er jo nogle undtagelser der bekræfter reglen... men ikke desto mindre er det ikke en del af studieordningen... det vil sige at skolerne selv vælger om de gør det en del af pensum...

og jeg har også tit fået af vide at de nyansatte bliver sendt på førstehjælps kursus... men kender rigtig mange hvor det lige bliver glemt eller udskudt eller..... ja dårlige undskyldninger... fordi det er et dyrt kursus...

næ der må jo desværre være nogle steder hvor det ikke sker så... 

det er bare rigtig ærgeligt og meget meget dumt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2012

Kay

VNB skriver:

næ der må jo desværre være nogle steder hvor det ikke sker så... 

det er bare rigtig ærgeligt og meget meget dumt 

jeps rigtig dumt

Anmeld

2. august 2012

ESV

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-52376378:el-kræver-førstehjælp-til-sygeplejersker.html

ja sygeplejestuderende får ikke førstehjælps kursus under uddannelsen... det er jo skræmmende at en sygeplejeske ikke engang kan førstehjælp!!

det samme gælder de pædagoger der passer jeres små poder! det er ikke en del af pædagog uddannelsen... og min erfaring har vist mig at de færeste institutioner sørger for medarbejderne har gyldigt førstehjælps bevis...

jeg har selv skulle betale mig fra at få førstehjælps kursus og veligeholde det... og jer er pædagog i en vuggestue... og jeg ved at INGEN af mine kollegaer har et GYLDIGT førstehjælps bevis... et par af dem har taget et kursus en gang... om det er 5 eller 10 år siden ved jeg ik...

og jeg ved det ser sådan ud rigtig mange stæder i danmark...

ja jeg sys det er skræmmende at dem der skal tage sig af mit barn ikke kan basal førstehjælp... det samme med de sygeplejesker der skal tage sig af menesker på hospitalet... det er fandemer ik ok!!

Men det passer ikke, det SKAL vi have.
Det er et krav for at kunne følge den kliniske undervisning dvs for at kunne komme i praktik.
Det skal genopfriskes hvert andet år og i det modul der handler om hjemmepleje skal vi også have om hvordan det er med børn.

Så nej det er ikke et krav fra skolen at vi har det men skolen skal stille det tilrådighed for det er et krav ude i den virkelige verden.

Lige som at hvergang vi skal i praktik skal vi kunne fremvise dokumentation på at vi har styr på håndhygiejne og brand evakuering mm og det må maks være 1 år gammelt!

Anmeld

3. august 2012

Kay

ESV skriver:

Men det passer ikke, det SKAL vi have.
Det er et krav for at kunne følge den kliniske undervisning dvs for at kunne komme i praktik.
Det skal genopfriskes hvert andet år og i det modul der handler om hjemmepleje skal vi også have om hvordan det er med børn.

Så nej det er ikke et krav fra skolen at vi har det men skolen skal stille det tilrådighed for det er et krav ude i den virkelige verden.

Lige som at hvergang vi skal i praktik skal vi kunne fremvise dokumentation på at vi har styr på håndhygiejne og brand evakuering mm og det må maks være 1 år gammelt!

det er da dejligt at vide... men stadig skræmmende at pædagoger og lærer ikke skal...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.