det er jo skræmmende!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.009 visninger
33 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. august 2012

Kay

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-52376378:el-kræver-førstehjælp-til-sygeplejersker.html

ja sygeplejestuderende får ikke førstehjælps kursus under uddannelsen... det er jo skræmmende at en sygeplejeske ikke engang kan førstehjælp!!

det samme gælder de pædagoger der passer jeres små poder! det er ikke en del af pædagog uddannelsen... og min erfaring har vist mig at de færeste institutioner sørger for medarbejderne har gyldigt førstehjælps bevis...

jeg har selv skulle betale mig fra at få førstehjælps kursus og veligeholde det... og jer er pædagog i en vuggestue... og jeg ved at INGEN af mine kollegaer har et GYLDIGT førstehjælps bevis... et par af dem har taget et kursus en gang... om det er 5 eller 10 år siden ved jeg ik...

og jeg ved det ser sådan ud rigtig mange stæder i danmark...

ja jeg sys det er skræmmende at dem der skal tage sig af mit barn ikke kan basal førstehjælp... det samme med de sygeplejesker der skal tage sig af menesker på hospitalet... det er fandemer ik ok!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2012

NessaXenia

Vil så sige at jeg har gået førstehjælpskursus på min udd. Som sugeplejerskestuderende... På 1. Semester!

Anmeld

1. august 2012

miig1989

Troede man fik førstehjælp under sin uddannelse, i hvertfald til pædagog, det fik jeg da

Synes da det er noget mærkeligt noget, hvis ikke det er et krav fra uddannelsen :s

Anmeld

1. august 2012

Kay

NessaXenia skriver:

Vil så sige at jeg har gået førstehjælpskursus på min udd. Som sugeplejerskestuderende... På 1. Semester!

dejligt

men det er ikke "lovpligtigt" eller hvad man skal kalde det, at i skal havde det... det står ingen steder at skolerne skal tilbyde det...

jeg ved at der er et par pædagog seminarier der også giver det... men det er ik alle og det er ik en del af studieordningen...

Anmeld

1. august 2012

Kay

miig1989 skriver:

Troede man fik førstehjælp under sin uddannelse, i hvertfald til pædagog, det fik jeg da

Synes da det er noget mærkeligt noget, hvis ikke det er et krav fra uddannelsen :s

det er ik en del af studie ordningen og er derfor valgfrit om seminarierne tilbyder det...

Anmeld

1. august 2012

AnnaK89

Det fik vi nu godt nok
Allerede på 2. modul.

Anmeld

1. august 2012

miig1989

Er da glad for min uddannelse udbød det :p
Kan huske læreren snakkede om, at de ikke ville sende.os i praktik,.før vi havde haft førstehjælp

Men kan da se , jeg snart skal have taget førstehjælp igen, det vist kun gyldigt i 3 år..

Anmeld

1. august 2012

Frk.S

Jeg er helt enig. Det er vanvittigt, at det ikke er en obligatorisk del af pensum. 

Jeg er selv bioanalytiker og havde førstehjælp i min uddannelse. Men det var ikke et lovkrav at vi SKULLE have det. Vi var bare heldige at få det.

Nu arbejder jeg på sygehuset i Randers, her skal alle nyansatte igennem basal genoplivning (dette gælder ALLE ansatte - nogle skal så have mere "avanceret" genoplivning. Der er forskellige trin man skal tage, alt efter stiling) når de ansættes samt have det opfrisket hvert 2. år.

Desuden har jeg fuldt førstehjælpskursus fra min arbejdsplads også. 

Anmeld

1. august 2012

jydeinden

Kay skriver:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-52376378:el-kræver-førstehjælp-til-sygeplejersker.html

ja sygeplejestuderende får ikke førstehjælps kursus under uddannelsen... det er jo skræmmende at en sygeplejeske ikke engang kan førstehjælp!!

det samme gælder de pædagoger der passer jeres små poder! det er ikke en del af pædagog uddannelsen... og min erfaring har vist mig at de færeste institutioner sørger for medarbejderne har gyldigt førstehjælps bevis...

jeg har selv skulle betale mig fra at få førstehjælps kursus og veligeholde det... og jer er pædagog i en vuggestue... og jeg ved at INGEN af mine kollegaer har et GYLDIGT førstehjælps bevis... et par af dem har taget et kursus en gang... om det er 5 eller 10 år siden ved jeg ik...

og jeg ved det ser sådan ud rigtig mange stæder i danmark...

ja jeg sys det er skræmmende at dem der skal tage sig af mit barn ikke kan basal førstehjælp... det samme med de sygeplejesker der skal tage sig af menesker på hospitalet... det er fandemer ik ok!!

jeg ville jo synes at man lige så snart man har med mennesker at gøre, så skulle man kunne førstehjælp, Og det skulle vedligeholdes, for det hjælper jo ikke ret meget at man feks fik et kursus for 10 år siden, og så aldrig har brugt det, for så er det i mine øjne værdiløst. 

Anmeld

1. august 2012

Kay

AnnaKJ skriver:

Det fik vi nu godt nok
Allerede på 2. modul.

det er ik en del af studieordningen... derfor er det valgfrit for skolerne om de tilbyder det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.