det er jo skræmmende!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2012

Kay

Frk.S skriver:

Jeg er helt enig. Det er vanvittigt, at det ikke er en obligatorisk del af pensum. 

Jeg er selv bioanalytiker og havde førstehjælp i min uddannelse. Men det var ikke et lovkrav at vi SKULLE have det. Vi var bare heldige at få det.

Nu arbejder jeg på sygehuset i Randers, her skal alle nyansatte igennem basal genoplivning (dette gælder ALLE ansatte - nogle skal så have mere "avanceret" genoplivning. Der er forskellige trin man skal tage, alt efter stiling) når de ansættes samt have det opfrisket hvert 2. år.

Desuden har jeg fuldt førstehjælpskursus fra min arbejdsplads også. 

ja og så tænk på at alle der går igennem teknisk skole får det... det er da underligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2012

M (:

Kay skriver:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-52376378:el-kræver-førstehjælp-til-sygeplejersker.html

ja sygeplejestuderende får ikke førstehjælps kursus under uddannelsen... det er jo skræmmende at en sygeplejeske ikke engang kan førstehjælp!!

det samme gælder de pædagoger der passer jeres små poder! det er ikke en del af pædagog uddannelsen... og min erfaring har vist mig at de færeste institutioner sørger for medarbejderne har gyldigt førstehjælps bevis...

jeg har selv skulle betale mig fra at få førstehjælps kursus og veligeholde det... og jer er pædagog i en vuggestue... og jeg ved at INGEN af mine kollegaer har et GYLDIGT førstehjælps bevis... et par af dem har taget et kursus en gang... om det er 5 eller 10 år siden ved jeg ik...

og jeg ved det ser sådan ud rigtig mange stæder i danmark...

ja jeg sys det er skræmmende at dem der skal tage sig af mit barn ikke kan basal førstehjælp... det samme med de sygeplejesker der skal tage sig af menesker på hospitalet... det er fandemer ik ok!!

Vi havde også førstehjælpsundervisning på 2. modul, og har desuden haft genoplivning på modul 10..

Anmeld

1. august 2012

Kay

jydeinden skriver:

jeg ville jo synes at man lige så snart man har med mennesker at gøre, så skulle man kunne førstehjælp, Og det skulle vedligeholdes, for det hjælper jo ikke ret meget at man feks fik et kursus for 10 år siden, og så aldrig har brugt det, for så er det i mine øjne værdiløst. 

Anmeld

1. august 2012

Kay

M (: skriver:

Vi havde også førstehjælpsundervisning på 2. modul, og har desuden haft genoplivning på modul 10..

det er dejligt at høre... men sys du ik det er mystisk det ik er med i studie ordningen... så skolerne kan vælge det fra??

Anmeld

1. august 2012

M (:

det er dejligt at høre... men sys du ik det er mystisk det ik er med i studie ordningen... så skolerne kan vælge det fra??

Det lyder mystisk at det ikke er lovpligtigt.. Vi havde mødepligt til de lektioner, så troede faktisk, at det var obligatorisk del af pensum.. 

Anmeld

1. august 2012

Kay

M (: skriver:

Det lyder mystisk at det ikke er lovpligtigt.. Vi havde mødepligt til de lektioner, så troede faktisk, at det var obligatorisk del af pensum.. 

det er det ik... skolerne vælger selv om de vil tilbyde det...

Anmeld

1. august 2012

klmf

Ved alle sygeplejersker ansat på sygehus skal igennem undervisning i basal genoplivning, hvordan det er i primærsektoren ved jeg ikke. Tror de fleste sygeplejeskoler efterhånden udbyder det på de første semestre af uddannelsen...

Synes faktisk det er mere skræmmende, at dem der passer vores børn ikke kan grundlæggende genoplivningsprincipper på børn... Det er måske noget man som forældre i institutioner skal stille spørgsmålstegn ved???? Det må jo også være i kommunernes interesse at deres ansatte kan førstehjælp.

Anmeld

1. august 2012

Kay

lotchen skriver:

Ved alle sygeplejersker ansat på sygehus skal igennem undervisning i basal genoplivning, hvordan det er i primærsektoren ved jeg ikke. Tror de fleste sygeplejeskoler efterhånden udbyder det på de første semestre af uddannelsen...

Synes faktisk det er mere skræmmende, at dem der passer vores børn ikke kan grundlæggende genoplivningsprincipper på børn... Det er måske noget man som forældre i institutioner skal stille spørgsmålstegn ved???? Det må jo også være i kommunernes interesse at deres ansatte kan førstehjælp.

ja det skulle man mene... men det skal tages ud af institutionernes budgetter der i forvejen er ret stramme...

jeg ved det er noget af det jeg vil stille spørgsmålstegn ved når jeg er ude og kigge på institution...

Anmeld

1. august 2012

L&V

Kay skriver:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-52376378:el-kræver-førstehjælp-til-sygeplejersker.html

ja sygeplejestuderende får ikke førstehjælps kursus under uddannelsen... det er jo skræmmende at en sygeplejeske ikke engang kan førstehjælp!!

det samme gælder de pædagoger der passer jeres små poder! det er ikke en del af pædagog uddannelsen... og min erfaring har vist mig at de færeste institutioner sørger for medarbejderne har gyldigt førstehjælps bevis...

jeg har selv skulle betale mig fra at få førstehjælps kursus og veligeholde det... og jer er pædagog i en vuggestue... og jeg ved at INGEN af mine kollegaer har et GYLDIGT førstehjælps bevis... et par af dem har taget et kursus en gang... om det er 5 eller 10 år siden ved jeg ik...

og jeg ved det ser sådan ud rigtig mange stæder i danmark...

ja jeg sys det er skræmmende at dem der skal tage sig af mit barn ikke kan basal førstehjælp... det samme med de sygeplejesker der skal tage sig af menesker på hospitalet... det er fandemer ik ok!!

Hmm det må varriere fra kommune til kommune for på Viborg seminarium får man det nu og på min arbejdsplads bliver det os genopfrisket.

Anmeld

1. august 2012

Kay

Månsson skriver:

Hmm det må varriere fra kommune til kommune for på Viborg seminarium får man det nu og på min arbejdsplads bliver det os genopfrisket.

det er ikke en del af studie ordningen... det vil sige at det er valgfrit for skolerne om de vil gøre det til en del af pensum...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.