det er jo skræmmende!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2012

VNB

Det passer da ikke... Jeg er nyuddannet sygeplejerske og jeg har haft førstehjælp 2 gange på skolen og 1 gang (udvidet førstehjælp til børn) i praktikken  

I min søns vuggestue har de også førstehjælps kurser for de nyansatte  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2012

klmf

Kay skriver:

ja det skulle man mene... men det skal tages ud af institutionernes budgetter der i forvejen er ret stramme...

jeg ved det er noget af det jeg vil stille spørgsmålstegn ved når jeg er ude og kigge på institution...

Synes så heller ikke det skal betales af den enkelte institution. Det må være en central kasse, der tager regningen. Det er i vores alles interesse. Jeg passer patienter, der er genoplivet efter hjertestop og ser jo hvor stor en forskel sufficient kendskab til genoplivning kan gøre. 

Anmeld

1. august 2012

Kay

VNB skriver:

Det passer da ikke... Jeg er nyuddannet sygeplejerske og jeg har haft førstehjælp 2 gange på skolen og 1 gang (udvidet førstehjælp til børn) i praktikken  

I min søns vuggestue har de også førstehjælps kurser for de nyansatte  

der er jo nogle undtagelser der bekræfter reglen... men ikke desto mindre er det ikke en del af studieordningen... det vil sige at skolerne selv vælger om de gør det en del af pensum...

og jeg har også tit fået af vide at de nyansatte bliver sendt på førstehjælps kursus... men kender rigtig mange hvor det lige bliver glemt eller udskudt eller..... ja dårlige undskyldninger... fordi det er et dyrt kursus...

Anmeld

1. august 2012

Kay

lotchen skriver:

Synes så heller ikke det skal betales af den enkelte institution. Det må være en central kasse, der tager regningen. Det er i vores alles interesse. Jeg passer patienter, der er genoplivet efter hjertestop og ser jo hvor stor en forskel sufficient kendskab til genoplivning kan gøre.