det er jo skræmmende!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2012

VNB

Det passer da ikke... Jeg er nyuddannet sygeplejerske og jeg har haft førstehjælp 2 gange på skolen og 1 gang (udvidet førstehjælp til børn) i praktikken  

I min søns vuggestue har de også førstehjælps kurser for de nyansatte  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2012

klmf

Kay skriver:

ja det skulle man mene... men det skal tages ud af institutionernes budgetter der i forvejen er ret stramme...

jeg ved det er noget af det jeg vil stille spørgsmålstegn ved når jeg er ude og kigge på institution...

Synes så heller ikke det skal betales af den enkelte institution. Det må være en central kasse, der tager regningen. Det er i vores alles interesse. Jeg passer patienter, der er genoplivet efter hjertestop og ser jo hvor stor en forskel sufficient kendskab til genoplivning kan gøre. 

Anmeld

1. august 2012

Kay

VNB skriver:

Det passer da ikke... Jeg er nyuddannet sygeplejerske og jeg har haft førstehjælp 2 gange på skolen og 1 gang (udvidet førstehjælp til børn) i praktikken  

I min søns vuggestue har de også førstehjælps kurser for de nyansatte  

der er jo nogle undtagelser der bekræfter reglen... men ikke desto mindre er det ikke en del af studieordningen... det vil sige at skolerne selv vælger om de gør det en del af pensum...

og jeg har også tit fået af vide at de nyansatte bliver sendt på førstehjælps kursus... men kender rigtig mange hvor det lige bliver glemt eller udskudt eller..... ja dårlige undskyldninger... fordi det er et dyrt kursus...

Anmeld

1. august 2012

Kay

lotchen skriver:

Synes så heller ikke det skal betales af den enkelte institution. Det må være en central kasse, der tager regningen. Det er i vores alles interesse. Jeg passer patienter, der er genoplivet efter hjertestop og ser jo hvor stor en forskel sufficient kendskab til genoplivning kan gøre. 

lige netop... min far er brandmand og har kørt patient kørsel, og jeg kunne ikke forestille mig ikke at havde førstehjælps kursus... tænk nu hvis....

har også psykisk førstehjælp og (et dog forældet) livreder kursus... da jeg er opvokset ved vandet...

Anmeld

1. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det er heller ikke lovpligtigt for skolelærere - hvilket jeg også finder absurd. På min tidligere skole fik vi tilbudt et kursus efter at have anmodet om det i årevis, men det var frivilligt og ikke som sådan noget, ledelsen talte varmt for. På min nuværende skole fik en kollega hjertestop for nylig - heldigvis var der tre lærere, der kunne give førstehjælp og reddede hans liv. 

Anmeld

1. august 2012

Mivsen

Vi får det af arbejdet, og blir fornyet når der skal.

Arbejder i en vuggestue

Anmeld

1. august 2012

VTL

Hmmm.... Jeg føler mig lidt ramt som sygeplejerske. Ved ikke om de har undersøgt om hvor mange sygeplejerskeskoler, der så egentlig forlanger, at deres studerende tager det alligevel. Er uddannet i 2008 på Aalborg sygeplejerskeskole og havde det to gange under uddannelsen over en hel dag begge gange og som en anden siger, så var der mødepligt og der blev udstedt bevis på det.

Når man så arbejder som sygeplejerske skal man ydermere have det genopfrisket hvert 2. år.

Bliver nogle gange lidt irriteret på nyhederne, som bare blæser alt muligt ud til folk uden egentlig, at undersøge sagerne til bunds.

Man kan jo lige som ikke være sygeplejerske uden at kunne førstehjælp!!!!!  

Kan godt forstå, at folk bliver forbavset når de skriver sådan noget... men øv alligevel

Anmeld

1. august 2012

Kay

Mor og meget mere skriver:

Det er heller ikke lovpligtigt for skolelærere - hvilket jeg også finder absurd. På min tidligere skole fik vi tilbudt et kursus efter at have anmodet om det i årevis, men det var frivilligt og ikke som sådan noget, ledelsen talte varmt for. På min nuværende skole fik en kollega hjertestop for nylig - heldigvis var der tre lærere, der kunne give førstehjælp og reddede hans liv. 

jamen det er jo forfærdeligt at der skal tilfeldighedder til om folk overlever...

Anmeld

1. august 2012

Kay

Mivsen skriver:

Vi får det af arbejdet, og blir fornyet når der skal.

Arbejder i en vuggestue

det er dejligt der er nogle steder der tager det seriøst...

Anmeld

1. august 2012

Kay

VTL skriver:

Hmmm.... Jeg føler mig lidt ramt som sygeplejerske. Ved ikke om de har undersøgt om hvor mange sygeplejerskeskoler, der så egentlig forlanger, at deres studerende tager det alligevel. Er uddannet i 2008 på Aalborg sygeplejerskeskole og havde det to gange under uddannelsen over en hel dag begge gange og som en anden siger, så var der mødepligt og der blev udstedt bevis på det.

Når man så arbejder som sygeplejerske skal man ydermere have det genopfrisket hvert 2. år.

Bliver nogle gange lidt irriteret på nyhederne, som bare blæser alt muligt ud til folk uden egentlig, at undersøge sagerne til bunds.

Man kan jo lige som ikke være sygeplejerske uden at kunne førstehjælp!!!!!  

Kan godt forstå, at folk bliver forbavset når de skriver sådan noget... men øv alligevel

ja tit bliver ting blæst op... men undre mig nu stadig over at sygepleje skolerne ikke SKAL give det...

og at lærer og pædagoger ikke skal havde det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.