Er du mors lille dreng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2012

jydeinden

Yurie skriver:

stod der i artiklen og det er bare ikke okay, når de er blevet advaret så mange gange

ganske enig.. men som sagt det kommer desværre ikke bag på mig, for der er mange kommuner som jeg er ret sikker på har lavet samme brøler, og sikkert også værre.

men tragisk er det bestemt, og det burde ikke kunne ske.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2012

twinny

Puhha det er så hård.

Anmeld

1. august 2012

TNBC

jydeinden skriver:

ganske enig.. men som sagt det kommer desværre ikke bag på mig, for der er mange kommuner som jeg er ret sikker på har lavet samme brøler, og sikkert også værre.

men tragisk er det bestemt, og det burde ikke kunne ske.

jamen vores system i Danmark er bare saa suveraent. Man foeler jo virkelig at de passer paa os.

Men at goer det to gange i den samme familie, der burde bare ikke ske. nu ved jeg ikke hvordan Emil har det i dag, men hvis han er ligessom Joern, er der virkelig nogen der burde have roede oere.
Man burde kunne straffe dem der ikke gjorde noget(for medskyldig i boernemishandling) Det er jo skide synd for de to drenge, at de skal lede resten af deres liv skadet, fordi at nogen mennesker bare ikke gad at rejse sig fra stolen og hjaelpe dem.

Anmeld

1. august 2012

KakaoDrik

Det lyder interessant men udfra hvad i skriver så tror jeg ikke det er noget jeg skal se 

Anmeld

1. august 2012

TNBC

KakaoDrik skriver:

Det lyder interessant men udfra hvad i skriver så tror jeg ikke det er noget jeg skal se 

jeg har ikke set den endnu, men jeg har set klip fra den og laest om sagen, det er udfra det jeg skriver. Og det er i teorien ogsaa nok for mig for nu.
Bare at en kommune kan goere det mod to saa smaa drenge.

Anmeld

1. august 2012

wamse

Jeg har set programmerne flere gange nu.

Jeg synes uden tvivl, at det er kommunen der svigter begge drenge fuldt ud, fordi de sidder med en viden og ressourcer til at gøre det bedre.

Jeg finder programmerne super spændende rent fagligt som pædagogstuderende, og rent medmenneskeligt finder jeg det frygteligt for drengene. Men jeg er ikke i tvivl om, at man kan finde lige så grelle sager og endnu værre i alle kommuner stadigvæk.

Anmeld

1. august 2012

jydeinden

Yurie skriver:

jamen vores system i Danmark er bare saa suveraent. Man foeler jo virkelig at de passer paa os.

Men at goer det to gange i den samme familie, der burde bare ikke ske. nu ved jeg ikke hvordan Emil har det i dag, men hvis han er ligessom Joern, er der virkelig nogen der burde have roede oere.
Man burde kunne straffe dem der ikke gjorde noget(for medskyldig i boernemishandling) Det er jo skide synd for de to drenge, at de skal lede resten af deres liv skadet, fordi at nogen mennesker bare ikke gad at rejse sig fra stolen og hjaelpe dem.

tjaa i teorien kunne familien faktisk bare være flyttet fra den ene kommune til den anden, så har vi jo før set hvor galt det kan gå .

synes bestemt det er skræmmende, men er bange for at så længe der ikke "ruller hoveder" eller der er nogen der får en advarsel, ja så vil det gentage sig.

Anmeld

1. august 2012

jydeinden

KakaoDrik skriver:

kort fortalt handler det om to drenge som i den grad er blevet svigtet, og oven i er blevet til en slags kastebolde imellem kommunen, forældrene, og plejefamilien, samt hvem der ellers måtte have klaget. resultatet er to drenge som i den grad har fået ødelagt deres chancer for at blive til det de kunne have været, nemlig to sunde og raske drenge uden nogen former for mén.

Anmeld

1. august 2012

TNBC

jydeinden skriver:

tjaa i teorien kunne familien faktisk bare være flyttet fra den ene kommune til den anden, så har vi jo før set hvor galt det kan gå .

synes bestemt det er skræmmende, men er bange for at så længe der ikke "ruller hoveder" eller der er nogen der får en advarsel, ja så vil det gentage sig.

Jeg synes at der er nogen folk der skal til at lette r**** fra deres dejlige varme stol og faktisk lave deres arbejde. Det er deres ansvar at hjaelpe dem der har brug for det, ikke bare blive ved med at give dem chancer, isaer ikke hvis de fik chancen for 10aar siden og ikke kunne klare det. De to drenge er blevet svigtet paa det groveste, og det burde ikke vaere sket.

Jeg kan ikke forstaa hvordan man kan leve med at have svigtet to smaa boern, og oedelagt deres liv. Jeg ville ikke kunne klare det, og jeg haaber aldrig at jeg skal opleve det.

Men der er saa mange der bliver svigtet i dagens danmark, og der bliver ikke gjort noget ved det.
Folk der bliver glemt og gemt vaek, fordi de ikke lige kan bruges til noget, saa behoever vi heller ikke goere saa meget for dem. og den holdning, holder bare ikke. Men hvad kan vi smaa danskere goere?

Anmeld

1. august 2012

KakaoDrik

Det lyder forfærdeligt.. Hvorfor har de ikke fået hjælp? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.