Er du mors lille dreng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2012

jydeinden

PT skriver:

Jeg har lige set "Er du mors lille dreng" på tv2 play.

Jeg så den for en del år siden, men her efter jeg selv har fået børn, er den endnu mere barsk at se

Puha jeg fik helt ondt i maven af det og havde bare lyst til at tage den lille dreng og give ham kys, knus og kærlighed

Det er hårdt at se sådanne programmer, efter jeg er blevet mor, synes jeg

det er et virkeligt tankevækkende program. jeg så det for anden gang på hf, og det stak virkeligt indvendig, især når man tænker på at den mor selv bad kommunen om hjælp, og de afviste hende på stedet... for hun klarede jo opgaven som mor helt fint

nogen gange tænker man, hvilket menneske kan kigge ind i det barns øjne og påstå at det trives ?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2012

ESV

PT skriver:

Ja, den følger op 10 år senere, hvor Jørn har fået en lillebror, som ikke blev tvangsfjernet ved fødslen af uforklarlige grunde.

Ok tak, jeg må se på det.
Så vidt je ved bliver barn nummer 2 faktisk fjernet og ender hos samme plejefamilie. Man skulle også høre plejemoderen fortæller om nogle af de udfordringer der er med Jørn.
Det er en skrækkelig historie men hvis man tager professionelle briller på er det faktisk en rigtig interessant historie. Vi så den i psykologi og have bla meget fokus på reaktioner og reaktions mønstre, specielt hos Bjarne.

Anmeld

1. august 2012

jydeinden

ESV skriver:

Ok tak, jeg må se på det.
Så vidt je ved bliver barn nummer 2 faktisk fjernet og ender hos samme plejefamilie. Man skulle også høre plejemoderen fortæller om nogle af de udfordringer der er med Jørn.
Det er en skrækkelig historie men hvis man tager professionelle briller på er det faktisk en rigtig interessant historie. Vi så den i psykologi og have bla meget fokus på reaktioner og reaktions mønstre, specielt hos Bjarne.

ja lillebroderen bliver fjernet, men ikke med det samme, han når så vidt jeg husker at være et halvt til et helt år hos moderen.

Anmeld

1. august 2012

Dinna88

Solstrålebørn skriver:

Hmm... Er der også en del 2? 

Ja. Der ser man Jørn en del år senere. Der er sket en masse. Og han er MEGET mærket.

Anmeld

1. august 2012

ESV

jydeinden skriver:

ja lillebroderen bliver fjernet, men ikke med det samme, han når så vidt jeg husker at være et halvt til et helt år hos moderen.

Ja forstå det hvem det kan. Det er et privilegie at få børn, det burde ikke være en ret bare fordi man kan. Det barn skulle have været fjernet i det øjeblik det kom ud hvis du spørger mig. 1 er at det er gået så galt med barn nummer 1 så burde man bare ikke lade det ske for barn nummer 2..

Anmeld

1. august 2012

Dinna88

PT skriver:

Jeg så del to lige bagefter, og ja den er også mega hård at se men af andre årsager.

Man fik bare lyst til at tage ind til Århus kommune og ryste dem, til de ville forstå, at lillebroderen havde brug for hjælp

Der krøb faktisk en lille tåre ned ad kinden, da jeg så den (og jeg græder normalt aldrig)

Lige præcis.

Det er jo det man får lyst til..... Og derfor ser jeg ikke den slags. Det er simpelthen ikke nødvendigt for mig. Jeg kan ikke klare det. Det skærer i mit hjerte at se detaljer om den slags, jeg synes det er hårdt nok at vide at det finder sted.

Anmeld

1. august 2012

TNBC

jydeinden skriver:

læste lige om det. 14måneder er Mads hos dem før han bliver fjernet. hvad sker der for myndighederne?
Jørn har ADHD og autisme på grund af det 

Anmeld

1. august 2012

jydeinden

ESV skriver:

Ja forstå det hvem det kan. Det er et privilegie at få børn, det burde ikke være en ret bare fordi man kan. Det barn skulle have været fjernet i det øjeblik det kom ud hvis du spørger mig. 1 er at det er gået så galt med barn nummer 1 så burde man bare ikke lade det ske for barn nummer 2..

vi kan i hvertfald godt blive enige om at man burde have gjort hvad man nu en gang kan for at forhindre den mor i at skabe flere problemer for sig selv, og for sine kære børn. men jeg gad faktisk godt vide hvordan det siden er gået de to, om de trives, om de stadig ser deres mor, og om de har fået al den nødvendige hjælp. 

jeg tror bestemt ikke at moderen bevidst skadede sine børn, hun vidste bare ikke bedre, eller hvad man enligt skal stille op med den str. 

Anmeld

1. august 2012

jydeinden

Yurie skriver:

læste lige om det. 14måneder er Mads hos dem før han bliver fjernet. hvad sker der for myndighederne?
Jørn har ADHD og autisme på grund af det 

kunne ikke huske at det var Så længe, men det er kommunerne i en nøddeskal, de er ikke hurtige med noget som helst. 

Anmeld

1. august 2012

TNBC

jydeinden skriver:

kunne ikke huske at det var Så længe, men det er kommunerne i en nøddeskal, de er ikke hurtige med noget som helst. 

stod der i artiklen og det er bare ikke okay, når de er blevet advaret så mange gange

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.