Er så gal!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2012

TNBC

Anonym skriver:

Jeg vælger at skrive som anonym da jeg ikke ønsker min svigerfamilie kan søge på mit nav. Og finde det her indlæg. 

Sagen er den at kæresten og jeg er enige i at vi ikke skal have gæster om aften eller skal nogen steder om aften da lillepigen bliver urolig. Og hvis der kommer nogen så skal de ikke holde hende om aften for det går helt galT. Hos min mor og søster kan hun godt finde ro og vi oplever heller ikke hende som urolig hos dem. 

I går skriver min svigermor om hende, manden og datteren må komme forbi. Kl er otte om aften. Kæresten siger ok men jeg gær ham klart at de kommer ikke til at holde lillepigen. Det er mig der står med hende når hun er ulykkelig og ikke vil sove. Og det gør ondt at se hende sådan. 

De kommer. Og min svigermor sidder ved siden af mig mens jeg sidder med lillepigen. Kan allerede der mærke hun er lidt urolig men så længe hun er hos mig går der. Så siger min svigermor at hun skal sidde med hende. Men jeg fortsætter med at sidde med hende. Men da jeg rejser mig og siger jeg vil skifte hende pg lave flaske hopper min svigermor op og siger hun nok skal skifte hende så kan jeg lave flaske.  Jeg kigger på min kæreste som ser underlig ud i hovedet men han siger ikke noget. 

Jeg får lavet flaske og så begynder min datter at blive urolig. Sp jeg tager hende og begynder at give mad. Og der går kun to min så er hiv meget urolig og ulykkelig ig skriget og skriger. Jeg tager hende med ind på hendes værelse og det tager tre kvarter at få hende så meget til ro at hun vil spise. Da hun er færdig og faldet i søvn lægger jeg hende i seng. Men hun vågner med det samme og jeg må atter op og sidde med hende. Hun bliver meget morsyg. Mere end hun normalt er. 

Hun er syv uger og det er altså hende der skal bestemme hvordan det skal foregå. Når hun bliver utryg og pylret og ulykkelig så kan det ikke nytte noget at folk ikke respekter det vi siger. For min svigermor vidste godt hvordan det var. For jeg har måtte melde fra til to fødselsdage den næste måned fordi de ligger om aften. Og jeg melder fra til dem som yderligere måtte komme. Ved min Svigerfar og deres ene datter fylder år og det ligger også om aften. Og jeg udsætter ikke min datter for det for deres skyld. 

O dag skal hun sp passes en time af min mor da jeg skal til 8 ugers undersøgelse. Men Nøj jeg har det dårligt med det. For hun er stadig meget hængende på mig. Ved heldigvis det ikke er lang tid og at hun kan finde tryghed hos min mor. 

Ville ikke noget med dette indlæg. Skulke bare id med noget frustration over at folk ikke tager hensyn til vores ønsker. 

har du inviteret din svigermor over en eftermiddag?
Eller kun din mor?
Det er jo din mor der skal passe denne gang og ogsaa sidste gang? Har du spurgt svigermor om hun vil?
Arbejder din svigermor?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2012

Anonym trådstarter

TTM skriver:

Jeg har kommenteret inden i din tekst. Tag det som et spark i r*ven, og kom videre for jeres skyld! Hårdt, men jeg sad selv i din situation for knap 5 år siden.....!

Når det så er sagt, så får du et for det er altid svært som nybagt mor til en pylre baby, det skær ens hjerte i tusinde stykker når de piver Men husk, små perioder med nye ting for hende, evt start med svigermor sidder ved siden af dig med hende når DU er blevet tryg ved svigermor og har fået renset luften

- TTM

For at starte med det sidste. Vi har set min svigermor både om dagen og om aften. Og jeg har altid følt mig tryg ved hende og har altid været glad for hende. Hun har altid blandet sig meget men det har jeg bare ignoreret.

Men ja hun skal nok have reglerne mange gange før den siver ind. Ingen tvivl om det. Når det så er sagt så føler jeg også at hun maser sig mere på, at hun kan tillade sig mere. Og det føler jeg fordi hun har noget på os. Eller rettere sagt kæresten. Han skylder hende nogle penge, men jeg har den sidste tid også før vores pige kom, følt at hun har ment hun har kunne tillade sig mere. Hun kan tillade sig at "bestemme" lidt, at det hun siger er rigtigt (her mener jeg børneopdragelse og den måde vi gør tingene på). Feks. så skrev hun den anden dag at på tirsdag er der fødselsdag hos kærestens bedste far kl 18. Kæresten skrev at jeg og den lille ikke kom og hvorfor. Hun siger så ja men hans moster fra tyskland var der og hun havde ikke set den lille og det ville hun gerne. Mens kæresten svarer hende igen skriver hun så, nå ja men din moster kan jo bare komme ud forbi jer. øh ja det kan hun men det skal vi sku nok selv bestemme. det skal moren ikke. Men kæresten får at vide at de næste børnepenge der kommer de bliver brugt på at få gælden til moren ud. De skulle være gemt til bryllup næste år, men jeg skal nok finde de 4000 et andet sted.

Anmeld

27. juli 2012

Anonym trådstarter

lailamik skriver:

Kan ikke lade være med at skrive. Men jeg er altså nødt til at spørge om du har tjekket om din datter er et følsamt barn?

Vores Adam er en meget følsom dreng, og tåler fx ikke at få brudt vaner, så vi kan heller ikke tage ud om aftener, det sker at vi gør det, men vi kan godt mærke på ham at det ikke er så godt for ham -Det med at du skriver at andre holder hende, det har han også.. han bliver alt for overstimuleret over at så mange skal holde ham, at han så bliver til et rigtigt brokkehoved. 

Selvfølgelig ved du hvad er bedst for din datter, men ud fra hvad du skriver så lyder det altså som om du ikke vil at din svigerfamilie skal holde hende. MEN det betyder jo ikke at det er det du mener Kan være at din datter bare skal vænnes til dem? 

Vi er lige flyttet hjem til min mor, og tro mig Adam græd/brokkede sig i en uge ud i et! men nu har han vænnet sig til det .. så det er muligt

De må godt holde hende. Og de gange de har været her om dagen eller vi har været hos dem om dagen så må de også gerne holde hende. Og de rgiver jeg hende også til dem. Men om aften går den bare ikke. Og slet ikke når hun så tager hende ud af hænderne på mig. Det går jeg fuldstændig i baglås. Så kan man da lige spørge først. Og hun ved de problemer vi har med hende når der kommer nogen om aften. Det er ikke pænt at sige men er stadig gal over det for min datter har i dag pylret meget og skulle være ved mig hele tiden, men hvor jeg håber min svigermor har dårlig samvittighed i dag over det. For hun kunne høre hvor ked af det den lille var.

Kan da godt ske at hun er et følsomt barn. Hvordan ved man om de er det?

Anmeld

27. juli 2012

Anonym trådstarter

4kløver skriver:

Tæl til 10 hun vil da også være samme med hende som din mor må og vil.

Det må hun også godt. men på vores præmisser som hedder om dagen- Aften dur bare ikke. Og det respektere hun bare ikke

Anmeld

27. juli 2012

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Hvis det er jeres erfaring som forældre, at det lige nu ikke dur med besøg om aftenen, så skal I holde fast i det. Så kan svigermor komme i dagstimerne og lære jeres datter at kende - og I to skal måske også lære hinanden at kende på ny i jeres nye roller som mor og farmor. Det kan godt tage lidt tid.

Jeg synes du må tage en snak med din kæreste, hvor I bliver enige om, hvad I gør. Hvis han ikke er enig i, at der er nul besøg om aftenen, så må du jo tage den derfra. Det svære kommer i, at når folk først er indenfor døren (specielt de stolte bedster) så vil de så gerne holde osv. og forståeligt nok. Har selv været der som faster, kunne slet ikke få nok Utroligt min svigerinde holdt det ud Så på en måde, er det ligesom bare nemmere hvis der ikke er nogen - eller det bare er venner, der godt kan overleve uden at holde

Lige pludselig vender det måske og I får mere ro på om aftenen og så kan I udvide besøgstiderne så at sige

Vores venner og øvrige familie har fuld forståelse for den regel. Og kærestens far var her også en aften uden at holde hende. Men ja vi skal helt klart have en snak. Tror han godt ved at den har været gal for har næsten ikke hørt fra ham i dag og det plejer jeg ellers at gøre. Og jeg bliver også lidt harm for det er fint at han lader dem holde hende, for han kan bare gå i seng. det er ikke ham der sidder med en lille pige der ikke vil falde til ro.

Og de ved de er velkommen om dagen men det kan de åbenbart ikke overholde. Men så må man jo være mere konsekvente nu og så sig nixen den går bare ikke. og på et tidspunkt lærer de det vel.

Anmeld

27. juli 2012

Anonym trådstarter

Bøllen skriver:

Nu har jeg læst de svar der er kommet og bliver sku lidt øv på dine vegne.

Tænker om nogle af dem der svarer har prøvet , at stå med et SENSITIVT barn. Det er ikke ensbetydende med du er spændt eller pylret men det handler om barnet reagere på de indtryk de får. Og det påvirker rigtig meget.

Vores nr 3 var meget sensitiv som spæd faktisk det første år. Ingen kunne holde ham uden han skreg til langt ud på natten. Kunne ikke finde ro hverken hos far eller jeg.

Vi måtte fortælle familien, at de ikke kunne holde ham. Og vi var aldrig nogle steder om aftnen.

Det havde INTET med hvordan vi som forældre reagede , de store har gået fra arm til arm uden problmemer.

Så TS hold fast i jeres beslutning og sig fra. Jeres datter lærer det nok hen ad vejen. Hun er endnu så lille . Og er måske sensitiv . Bliv ved med at holde fast i hvad du mener er bedst

Tusinde tak. Dejligt med noget forståelse. For man føler sig bare tromlet ned. Og som mor ved man altså hvad der er bedst for ens barn. Så er det også fint at komme med råd, men alle børn er forskellige. Og man er nødt til at tackle dem sådan også.

Anmeld

27. juli 2012

christinak

Anonym skriver:

Jeg vælger at skrive som anonym da jeg ikke ønsker min svigerfamilie kan søge på mit nav. Og finde det her indlæg. 

Sagen er den at kæresten og jeg er enige i at vi ikke skal have gæster om aften eller skal nogen steder om aften da lillepigen bliver urolig. Og hvis der kommer nogen så skal de ikke holde hende om aften for det går helt galT. Hos min mor og søster kan hun godt finde ro og vi oplever heller ikke hende som urolig hos dem. 

I går skriver min svigermor om hende, manden og datteren må komme forbi. Kl er otte om aften. Kæresten siger ok men jeg gær ham klart at de kommer ikke til at holde lillepigen. Det er mig der står med hende når hun er ulykkelig og ikke vil sove. Og det gør ondt at se hende sådan. 

De kommer. Og min svigermor sidder ved siden af mig mens jeg sidder med lillepigen. Kan allerede der mærke hun er lidt urolig men så længe hun er hos mig går der. Så siger min svigermor at hun skal sidde med hende. Men jeg fortsætter med at sidde med hende. Men da jeg rejser mig og siger jeg vil skifte hende pg lave flaske hopper min svigermor op og siger hun nok skal skifte hende så kan jeg lave flaske.  Jeg kigger på min kæreste som ser underlig ud i hovedet men han siger ikke noget. 

Jeg får lavet flaske og så begynder min datter at blive urolig. Sp jeg tager hende og begynder at give mad. Og der går kun to min så er hiv meget urolig og ulykkelig ig skriget og skriger. Jeg tager hende med ind på hendes værelse og det tager tre kvarter at få hende så meget til ro at hun vil spise. Da hun er færdig og faldet i søvn lægger jeg hende i seng. Men hun vågner med det samme og jeg må atter op og sidde med hende. Hun bliver meget morsyg. Mere end hun normalt er. 

Hun er syv uger og det er altså hende der skal bestemme hvordan det skal foregå. Når hun bliver utryg og pylret og ulykkelig så kan det ikke nytte noget at folk ikke respekter det vi siger. For min svigermor vidste godt hvordan det var. For jeg har måtte melde fra til to fødselsdage den næste måned fordi de ligger om aften. Og jeg melder fra til dem som yderligere måtte komme. Ved min Svigerfar og deres ene datter fylder år og det ligger også om aften. Og jeg udsætter ikke min datter for det for deres skyld. 

O dag skal hun sp passes en time af min mor da jeg skal til 8 ugers undersøgelse. Men Nøj jeg har det dårligt med det. For hun er stadig meget hængende på mig. Ved heldigvis det ikke er lang tid og at hun kan finde tryghed hos min mor. 

Ville ikke noget med dette indlæg. Skulke bare id med noget frustration over at folk ikke tager hensyn til vores ønsker. 

Lige præcis sådan er det også herhjemme, svigermor kommer i tide og og utide og vil holde vores søn hele tiden og nærmest hiver ham ud af hænderne på en og fortæller mig hvordan jeg skal passe min søn og min mand sir intet så nu har jeg selv sagt stop til hende

Anmeld

27. juli 2012

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

Min datter bliver snart 5 uger og hun er ligeså følsom som din datter..

Men her afskærer vi ik oz selv eller hende fra omverdenen.. Vi var isoleret derhjemme de første 3 uger fordi mælken ik ville løbe til, så vi kan godt mærke hun ik er vant til andre end mor og far. Men det kan jo ik blive ved sådan så vi tager hende med ud og begrænser så hvor mange der holder hende.. Når vi er hjemme går det lidt bedre med at lade folk holde, for det er omgivelser hun kender

Men altså.. Bebs kan mærke på dig at du frygter hvordan hun reagerer senere.. Er mor anspændt så er bebs det oz lige med det samme! Det er ihvertfald min erfaring Prøv at slappe af, tag det stille og roligt på hendes præmisser og lad være med at isolere jer så kommer det stille og roligt

Vi har lavet rigtig mange ting om dagen, men ved også at når vi nærmere os aften så går den ikke mere. Og det er okay. Så kan vi hygge os hjemme med hende i stedet for. Så jeg føler ikke at vi isolere os. Men vi vælger nogle ting fra af hensyn til hende. Jeg er faktisk selv en person som helst ikke vil at der sker for meget omkring mig. Har jeg en dag hvor vi har lavet en masse så har jeg brug for en hjemme dag. Men jeg har heller ikke brug for folk omkring mig hele tiden.

Jeg kan bare mærke at for hende er det et problem hvis der sker noget omkring hende om aften. og jeg kan mærke det på hende den næste dag også. Og det vil jeg ikke byde hende.

Anmeld

27. juli 2012

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

har du inviteret din svigermor over en eftermiddag?
Eller kun din mor?
Det er jo din mor der skal passe denne gang og ogsaa sidste gang? Har du spurgt svigermor om hun vil?
Arbejder din svigermor?

Min svigermor arbejder og det gør min mor ikke. Og en dag den lille var ked af det prøvede min svigermor at få hende til at falde til ro og det kunne hun ikke. Og da hun kom over til mig faldt hun til ro med det samme. Så jeg vil ikke finde ro hvis hun havde hende selv. Det er jeg ikke tryg ved. Plus jeg har følelsen af at min svigermor ér helt oppe og kører fra det sekund hun træder indenfor og til hun går igen. Selv hendes børn har bedt hende slappe lidt af. Og det kan den lille vel også godt mærke.

Nej jeg har ikke haft hende inviteret over en eftermiddag. Kun når kæresten er her. Jeg orker hende ikke selv plus at vi aldrig laver noget med den andens forældre selv. det vil ingen af os.

Anmeld

27. juli 2012

Anonym trådstarter

christinak skriver:

Lige præcis sådan er det også herhjemme, svigermor kommer i tide og og utide og vil holde vores søn hele tiden og nærmest hiver ham ud af hænderne på en og fortæller mig hvordan jeg skal passe min søn og min mand sir intet så nu har jeg selv sagt stop til hende

Det må jeg vist også hellere gøre. Vi har meldt ud at hun skal give besked før hun kommer. Det gør hun så også og jeg har en dag sagt det ikke var godt da den lille ikke havde sovet i tolv timer. og det var så okay.

Men når ens mand ikke siger fra så er man jo selv nødt til det og så må hun bare blive fornærmet. Hvad sagde din svigermor til det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.