Er så gal!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Nu siger jeg det til jer alle på en gang. Hun er utryg lige meget hvem hun er hos når det er om aften. Om aften er der kun mig der dur. Hendes far dur kun til tider. Grunden til jeg er gal er fordi de ikke respektere at vi har frabedt os besøg om aften og kommer der nogen skal de ikke tage hende for det gør hende mere utryg. 

men prøv lige og hør.

Du har jo BESTEMT dig for at det er sådan det er og når du har bestemt dig for det så er det sådan tingene bliver..

Vil næsten gerne væde med dig om at om 2-3 mdr hvor du er mere i ro omkring det hele ( forhåbentlig da ) så ser tingene fuldstændig anerledes ud...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2012

Lotus86

Carl-Emil's mor skriver:

men prøv lige og hør.

Du har jo BESTEMT dig for at det er sådan det er og når du har bestemt dig for det så er det sådan tingene bliver..

Vil næsten gerne væde med dig om at om 2-3 mdr hvor du er mere i ro omkring det hele ( forhåbentlig da ) så ser tingene fuldstændig anerledes ud...

Anmeld

27. juli 2012

Rebecca55

Aisha skriver:

Jeg giver dig kun ret. 

Er også helt enig...

Anmeld

27. juli 2012

TTM

Jeg har kommenteret inden i din tekst. Tag det som et spark i r*ven, og kom videre for jeres skyld! Hårdt, men jeg sad selv i din situation for knap 5 år siden.....!

Når det så er sagt, så får du et for det er altid svært som nybagt mor til en pylre baby, det skær ens hjerte i tusinde stykker når de piver Men husk, små perioder med nye ting for hende, evt start med svigermor sidder ved siden af dig med hende når DU er blevet tryg ved svigermor og har fået renset luften

- TTM

Nu siger jeg det til jer alle på en gang. Hun er utryg lige meget hvem hun er hos når det er om aften. SÅ SIG DET TIL DEM!!! Sig:" Det er stadig ikke godt om aftenen, det skal være om dagen eller i weekenden. Kommer i ikke forbi i stedet for på lørdag (EKS.) Som mor er du nødsaget til at være hende som sætter dagsordenen med så lille et barn! Hvis DU ikke kan sige fra, og lader din datter mærke du er utryg, lærer hun meget hurtigt at "Hvis jeg piver nu - så får jeg min vilje" og den vane er pis'hamrende svær at får væk! Og det vil være konstant!
Om aften er der kun mig der dur. Hendes far dur kun til tider. Grunden til jeg er gal er fordi de ikke respektere at vi har frabedt os besøg om aften og kommer der nogen skal de ikke tage hende for det gør hende mere utryg Så må du sige det igen! Og igen og igen!

Og som mange andre skriver, lav ens regler (når i alle er samlet) for JA der er en forbindelse mellem mor/søster/datter, min niece var det første (!!) barn jeg kunne holde uden skrig og skrål Og opsøg svigermor mere, nu ved jeg ikke hvordan jeres forhold er og har været, men hvis i altid før i tiden har set hinanden om aftenen, er det OGSÅ en vane som skal ændres...!

Anmeld

27. juli 2012

lailamik

Kan ikke lade være med at skrive. Men jeg er altså nødt til at spørge om du har tjekket om din datter er et følsamt barn?

Vores Adam er en meget følsom dreng, og tåler fx ikke at få brudt vaner, så vi kan heller ikke tage ud om aftener, det sker at vi gør det, men vi kan godt mærke på ham at det ikke er så godt for ham -Det med at du skriver at andre holder hende, det har han også.. han bliver alt for overstimuleret over at så mange skal holde ham, at han så bliver til et rigtigt brokkehoved. 

Selvfølgelig ved du hvad er bedst for din datter, men ud fra hvad du skriver så lyder det altså som om du ikke vil at din svigerfamilie skal holde hende. MEN det betyder jo ikke at det er det du mener Kan være at din datter bare skal vænnes til dem? 

Vi er lige flyttet hjem til min mor, og tro mig Adam græd/brokkede sig i en uge ud i et! men nu har han vænnet sig til det .. så det er muligt

Anmeld

27. juli 2012

4kløver

Tæl til 10 hun vil da også være samme med hende som din mor må og vil.

Anmeld

27. juli 2012

klmf

Hvis det er jeres erfaring som forældre, at det lige nu ikke dur med besøg om aftenen, så skal I holde fast i det. Så kan svigermor komme i dagstimerne og lære jeres datter at kende - og I to skal måske også lære hinanden at kende på ny i jeres nye roller som mor og farmor. Det kan godt tage lidt tid.

Jeg synes du må tage en snak med din kæreste, hvor I bliver enige om, hvad I gør. Hvis han ikke er enig i, at der er nul besøg om aftenen, så må du jo tage den derfra. Det svære kommer i, at når folk først er indenfor døren (specielt de stolte bedster) så vil de så gerne holde osv. og forståeligt nok. Har selv været der som faster, kunne slet ikke få nok Utroligt min svigerinde holdt det ud Så på en måde, er det ligesom bare nemmere hvis der ikke er nogen - eller det bare er venner, der godt kan overleve uden at holde

Lige pludselig vender det måske og I får mere ro på om aftenen og så kan I udvide besøgstiderne så at sige

Anmeld

27. juli 2012

bøllen

Nu har jeg læst de svar der er kommet og bliver sku lidt øv på dine vegne.

Tænker om nogle af dem der svarer har prøvet , at stå med et SENSITIVT barn. Det er ikke ensbetydende med du er spændt eller pylret men det handler om barnet reagere på de indtryk de får. Og det påvirker rigtig meget.

Vores nr 3 var meget sensitiv som spæd faktisk det første år. Ingen kunne holde ham uden han skreg til langt ud på natten. Kunne ikke finde ro hverken hos far eller jeg.

Vi måtte fortælle familien, at de ikke kunne holde ham. Og vi var aldrig nogle steder om aftnen.

Det havde INTET med hvordan vi som forældre reagede , de store har gået fra arm til arm uden problmemer.

Så TS hold fast i jeres beslutning og sig fra. Jeres datter lærer det nok hen ad vejen. Hun er endnu så lille . Og er måske sensitiv . Bliv ved med at holde fast i hvad du mener er bedst

Anmeld

27. juli 2012

bøllen

Carl-Emil's mor skriver:

men prøv lige og hør.

Kunne det tænkes ts har et barn som er en smule sensitiv ?

Et barn der reagere meget på selv de mindste indtryk. De børn fondes faktisk og det har INTET med hvad hun har bestemt.

Er sikker på ts har valg som hun har netop af hensyn til sit barn. Det er ikke alle børn der kan klare besøg om aftnen så rutinerne bliver brudt.

Sådan et barn fik vi som nr 3, hvilken betød INGEN kunne holde ham - da han så skreg til kl lort om natten. Besøg ude og hjemme påvirkede også selv om han blev skærmet.

Anmeld

27. juli 2012

Team Putte

Anonym skriver:

Jeg vælger at skrive som anonym da jeg ikke ønsker min svigerfamilie kan søge på mit nav. Og finde det her indlæg. 

Sagen er den at kæresten og jeg er enige i at vi ikke skal have gæster om aften eller skal nogen steder om aften da lillepigen bliver urolig. Og hvis der kommer nogen så skal de ikke holde hende om aften for det går helt galT. Hos min mor og søster kan hun godt finde ro og vi oplever heller ikke hende som urolig hos dem. 

I går skriver min svigermor om hende, manden og datteren må komme forbi. Kl er otte om aften. Kæresten siger ok men jeg gær ham klart at de kommer ikke til at holde lillepigen. Det er mig der står med hende når hun er ulykkelig og ikke vil sove. Og det gør ondt at se hende sådan. 

De kommer. Og min svigermor sidder ved siden af mig mens jeg sidder med lillepigen. Kan allerede der mærke hun er lidt urolig men så længe hun er hos mig går der. Så siger min svigermor at hun skal sidde med hende. Men jeg fortsætter med at sidde med hende. Men da jeg rejser mig og siger jeg vil skifte hende pg lave flaske hopper min svigermor op og siger hun nok skal skifte hende så kan jeg lave flaske.  Jeg kigger på min kæreste som ser underlig ud i hovedet men han siger ikke noget. 

Jeg får lavet flaske og så begynder min datter at blive urolig. Sp jeg tager hende og begynder at give mad. Og der går kun to min så er hiv meget urolig og ulykkelig ig skriget og skriger. Jeg tager hende med ind på hendes værelse og det tager tre kvarter at få hende så meget til ro at hun vil spise. Da hun er færdig og faldet i søvn lægger jeg hende i seng. Men hun vågner med det samme og jeg må atter op og sidde med hende. Hun bliver meget morsyg. Mere end hun normalt er. 

Hun er syv uger og det er altså hende der skal bestemme hvordan det skal foregå. Når hun bliver utryg og pylret og ulykkelig så kan det ikke nytte noget at folk ikke respekter det vi siger. For min svigermor vidste godt hvordan det var. For jeg har måtte melde fra til to fødselsdage den næste måned fordi de ligger om aften. Og jeg melder fra til dem som yderligere måtte komme. Ved min Svigerfar og deres ene datter fylder år og det ligger også om aften. Og jeg udsætter ikke min datter for det for deres skyld. 

O dag skal hun sp passes en time af min mor da jeg skal til 8 ugers undersøgelse. Men Nøj jeg har det dårligt med det. For hun er stadig meget hængende på mig. Ved heldigvis det ikke er lang tid og at hun kan finde tryghed hos min mor. 

Ville ikke noget med dette indlæg. Skulke bare id med noget frustration over at folk ikke tager hensyn til vores ønsker. 

Min datter bliver snart 5 uger og hun er ligeså følsom som din datter..

Men her afskærer vi ik oz selv eller hende fra omverdenen.. Vi var isoleret derhjemme de første 3 uger fordi mælken ik ville løbe til, så vi kan godt mærke hun ik er vant til andre end mor og far. Men det kan jo ik blive ved sådan så vi tager hende med ud og begrænser så hvor mange der holder hende.. Når vi er hjemme går det lidt bedre med at lade folk holde, for det er omgivelser hun kender

Men altså.. Bebs kan mærke på dig at du frygter hvordan hun reagerer senere.. Er mor anspændt så er bebs det oz lige med det samme! Det er ihvertfald min erfaring Prøv at slappe af, tag det stille og roligt på hendes præmisser og lad være med at isolere jer så kommer det stille og roligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.