Hvor store er jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2012

Team Putte

pemiro skriver:

Her var oliver 3580 til fødslen og 52 cm.
Til femugerstjek for lidt over en uge siden var han 57 cm og 4930, så han vokser også bare derud af, den lille bandit

Ih en stor bandit altså

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2012

pemiro

Team Putte skriver:

Ih en stor bandit altså

Ja han er ret stor..
Var i mødregruppe idag, og han var den største.. Godt nok også lidt ældre end de andre, men han var MEGET større :/ haha

Anmeld

30. juli 2012

Mor, Skilt,Bonusmor

pemiro skriver:

Bliver lige nødt til at kommentere her
Spiser han virkelig 200 ml af gangen? Og så 7-8 gange dagligt? :O
Her bliver der spist ca hver 2-3 time men kun omkring 50-80 ml pr måltid... Det lyder da helt vildt meget at spiise 200 ml pr måltid hehe...
Har du hørt om den der tommelfingerregel med at de skal spise 1/6 af deres vægt i døgnet når de er på mme?

Ja det er desværre rigtig at han flere gange dagligt spiser 200ml, og de øvrige gange stopper han, og efterlader ml 40 og 60 ml.. Jeg kender godt tommelfinger reglen om 1/6, men da han har grædt en del og været utrøstelig snakkede jeg med SP om det, og hun sagde at jeg bare skulle give los og glemme alt om div lister og tommelfingerregler, havde han været ammebarn havde jeg jo ikke vidst hvor meget han tog/fik.. Han har altid tømt flasken hver gang, og det skulle stoppe så han fik et mere naturligt flow og selv kunne bestemme mængden, så derfor laver jeg 7-8 flasker i døgnet med 200ml.. Men selv om SP siger han ikke må tømme flasken, så gør han det altså alligevel nogle gange om dagen, hvor han jo så andre gange i løbet af dag og specielt nat ikke tømmer..

Det bekymre mig en del, for han spiser jo ALT for meget, for han tager ikke som nogle de der lange stræk - men spiser og forlange mad mer eller mindre præcis hver 3. time.. Sover max 4 timer om natten i stræk, og ja så måske hver 2. time om aftene - dog er det vigtig at han ikke spiser en stor portion om eftermiddagen, da han så får ondt i maven af en eller anden grund, så der får han "kun" 100ml..

Men han er en stor dreng efterhånden, og vokser helt vildt - måske han bare har fart på og så slower lidt down og spiser de 200ml igennem længere tid..

Anmeld

30. juli 2012

pemiro

DET Poulsen skriver:

Ja det er desværre rigtig at han flere gange dagligt spiser 200ml, og de øvrige gange stopper han, og efterlader ml 40 og 60 ml.. Jeg kender godt tommelfinger reglen om 1/6, men da han har grædt en del og været utrøstelig snakkede jeg med SP om det, og hun sagde at jeg bare skulle give los og glemme alt om div lister og tommelfingerregler, havde han været ammebarn havde jeg jo ikke vidst hvor meget han tog/fik.. Han har altid tømt flasken hver gang, og det skulle stoppe så han fik et mere naturligt flow og selv kunne bestemme mængden, så derfor laver jeg 7-8 flasker i døgnet med 200ml.. Men selv om SP siger han ikke må tømme flasken, så gør han det altså alligevel nogle gange om dagen, hvor han jo så andre gange i løbet af dag og specielt nat ikke tømmer..

Det bekymre mig en del, for han spiser jo ALT for meget, for han tager ikke som nogle de der lange stræk - men spiser og forlange mad mer eller mindre præcis hver 3. time.. Sover max 4 timer om natten i stræk, og ja så måske hver 2. time om aftene - dog er det vigtig at han ikke spiser en stor portion om eftermiddagen, da han så får ondt i maven af en eller anden grund, så der får han "kun" 100ml..

Men han er en stor dreng efterhånden, og vokser helt vildt - måske han bare har fart på og så slower lidt down og spiser de 200ml igennem længere tid..

Det lyder godt nok helt vildt, men ja hvis han græder så har han jo brug for det, og hvis maven ikke bøvler er det jo ikke for meget for ham...

Jeg har idag haft en søn der har spist færre men større portioner, så jeg er vildt stolt hehe...

Mon ikke din lille gut bare er i fuuuuld gang med at vokse og spise jer ud af huset han kan jo ligeså godt gøre det nu, det kommer alligevel før eller siden

Anmeld

30. juli 2012

Mor, Skilt,Bonusmor

pemiro skriver:

Det lyder godt nok helt vildt, men ja hvis han græder så har han jo brug for det, og hvis maven ikke bøvler er det jo ikke for meget for ham...

Jeg har idag haft en søn der har spist færre men større portioner, så jeg er vildt stolt hehe...

Mon ikke din lille gut bare er i fuuuuld gang med at vokse og spise jer ud af huset han kan jo ligeså godt gøre det nu, det kommer alligevel før eller siden

Det håber jeg - han kan i hvert fald sagtens rumme det, gylper meget lidt, og har ikke længere mavekneb.. Men hold op jeg gad godt han os kunne finde ud af at tage lidt længere stræk - men det kommer vel engang..

Anmeld

30. juli 2012

pemiro

DET Poulsen skriver:

Det håber jeg - han kan i hvert fald sagtens rumme det, gylper meget lidt, og har ikke længere mavekneb.. Men hold op jeg gad godt han os kunne finde ud af at tage lidt længere stræk - men det kommer vel engang..

Ja der kommer vel et tidspunkt hvor han ikke vokser så meget igen, hvis ikke andet så om en 15-18 år ;P hahah
Ej spøj til side, håber for jer der snart kommer lidt længere mellem måltiderne så i kan få lidt søvn og tid til andet end madning a bebS

Anmeld

1. august 2012

eliasogmor

Team Putte skriver:

Ida er lige blevet kontrolvejet i går hvor hun blev 1 mdr Hun har nu sneget sig op på 4070 g og er officielt over fødselsvægten  det er 390 gram hun har taget på på små 2 uger Det er helt fantastisk

Hvad vejer jeres efterhånden og hvor gamle er de?

så blev bettefisen vejer igen i går, han vejer nu 4.4 kg og er  55 cm lang, så det synes jeg er godt klaret når jeg har haft brystbetændelse og han er småtspisende....så jeg er en glad mor, troede ikk han fik nok...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

1. august 2012

kvinde84

Her vejede min søn 5010 g og var 63 cm lang ved 5 ugers undersøgelsen (hvor han dog var præcis 6 uger). Han var 3950 g og 56 cm ved fødslen.

Hold K*** hvor vokser han bare hurtigt  Jeg købte en Leander vugge, og den er allerede ved at blive lidt trang  Det føles også som om at han skifter tøjstr hver uge. Denne uge pakker jeg allerede str 56 væk

Anmeld

2. august 2012

Team Putte

pemiro skriver:

Ja han er ret stor..
Var i mødregruppe idag, og han var den største.. Godt nok også lidt ældre end de andre, men han var MEGET større :/ haha

Hihi en basse!

Anmeld

2. august 2012

Team Putte

eliasogmor skriver:

så blev bettefisen vejer igen i går, han vejer nu 4.4 kg og er  55 cm lang, så det synes jeg er godt klaret når jeg har haft brystbetændelse og han er småtspisende....så jeg er en glad mor, troede ikk han fik nok...

Hvor dejligt! Især hvis du har været i tvivl om han fik nok!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.