pemiro skriver:
Bliver lige nødt til at kommentere her 
Spiser han virkelig 200 ml af gangen? Og så 7-8 gange dagligt? :O
Her bliver der spist ca hver 2-3 time men kun omkring 50-80 ml pr måltid... Det lyder da helt vildt meget at spiise 200 ml pr måltid hehe...
Har du hørt om den der tommelfingerregel med at de skal spise 1/6 af deres vægt i døgnet når de er på mme?
Ja det er desværre rigtig at han flere gange dagligt spiser 200ml, og de øvrige gange stopper han, og efterlader ml 40 og 60 ml.. Jeg kender godt tommelfinger reglen om 1/6, men da han har grædt en del og været utrøstelig snakkede jeg med SP om det, og hun sagde at jeg bare skulle give los og glemme alt om div lister og tommelfingerregler, havde han været ammebarn havde jeg jo ikke vidst hvor meget han tog/fik.. Han har altid tømt flasken hver gang, og det skulle stoppe så han fik et mere naturligt flow og selv kunne bestemme mængden, så derfor laver jeg 7-8 flasker i døgnet med 200ml.. Men selv om SP siger han ikke må tømme flasken, så gør han det altså alligevel nogle gange om dagen, hvor han jo så andre gange i løbet af dag og specielt nat ikke tømmer..
Det bekymre mig en del, for han spiser jo ALT for meget, for han tager ikke som nogle de der lange stræk - men spiser og forlange mad mer eller mindre præcis hver 3. time.. Sover max 4 timer om natten i stræk, og ja så måske hver 2. time om aftene - dog er det vigtig at han ikke spiser en stor portion om eftermiddagen, da han så får ondt i maven af en eller anden grund, så der får han "kun" 100ml..
Men han er en stor dreng efterhånden, og vokser helt vildt - måske han bare har fart på og så slower lidt down og spiser de 200ml igennem længere tid.. 
Anmeld