Hvornår sov barnet igennem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2012

dorthemus

modesty skriver:

Og her mener jeg ikke de 5 timer man typisk snakker om er at sove igennem (selvom 5 timer også ville være rart), men decideret at sove igennem fra barnet bliver lagt om aftenen til det vågner om morgenen.

Min dreng på 9 mdr. vågner stadig hver 2. time cirka og jeg er ved at blive sindssyg... Når man så hører om de dér børn der først sover igennem når de er 3 år. Jamen altså. Argh.

Så bare lige for (forhåbentlig) at få beroliget mit bekymrede sind en anelse. Er der her en lille afstemning.

Og man må meget gerne tilføje kommentarer.

PS: Jeg håber at det bliver bedre når min søn selv kan tage sin sut og putte den i munden, hvilket jeg egentlig synes at han burde kunne nu, men nej... Hvornår kunne jeres selv putte sutten i munden om natten? Og havde det en effekt på nattesøvnen?

Da hun var næsten 24 måneder ...hun kommer stadig ind engang imellem, men sover bedst og længere i sin egen seng. Men hun er svær at putte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2012

MorAnna.

Her har det været meget forskelligt. Den ældste sov igennem da han var 3-4 måneder. Den næste sov først igennem da han var 2½ år, mens de to yngste var omkring et halvt år

Anmeld

28. juli 2012

Rødhætte

modesty skriver:

Og her mener jeg ikke de 5 timer man typisk snakker om er at sove igennem (selvom 5 timer også ville være rart), men decideret at sove igennem fra barnet bliver lagt om aftenen til det vågner om morgenen.

Min dreng på 9 mdr. vågner stadig hver 2. time cirka og jeg er ved at blive sindssyg... Når man så hører om de dér børn der først sover igennem når de er 3 år. Jamen altså. Argh.

Så bare lige for (forhåbentlig) at få beroliget mit bekymrede sind en anelse. Er der her en lille afstemning.

PS: Jeg håber at det bliver bedre når min søn selv kan tage sin sut og putte den i munden, hvilket jeg egentlig synes at han burde kunne nu, men nej... Hvornår kunne jeres selv putte sutten i munden om natten? Og havde det en effekt på nattesøvnen?

Puha det er så hårdt når man får afbrudt søvn. Tro mig jeg kender det alt for godt. Først da William var 13 mdr tog jeg en kold tyrker med ham (han ville have mad om natten). Der gik 3 dage hvor han var ked af det (gik ind og trøstet og gik og sådan forsatte det) og så var der ro

Lille tip til at han selv tager sutten: Jeg syet 2 sutter i hans sutteklud og på den måde læret han selv at finde sutten i sengen..

Håber snart du får nattero..

Anmeld

28. juli 2012

LinLin

David var 3 mdr og har nærmest aldrig vågnet om natten siden (han er knapt 6 år) til gengæld vågner han omkring 5.45

Adam sov igennem da han var 4 mdr, men har haft perioder hvor han har grædt og ville have vand/sut uden at være rigtigt vågen. Man har altid kunnet lægge ham igen!. Lige nu sover han igennem til 7.15 ca (7-9-13 )

Anmeld

28. juli 2012

modesty

Rødhætte skriver:

Puha det er så hårdt når man får afbrudt søvn. Tro mig jeg kender det alt for godt. Først da William var 13 mdr tog jeg en kold tyrker med ham (han ville have mad om natten). Der gik 3 dage hvor han var ked af det (gik ind og trøstet og gik og sådan forsatte det) og så var der ro

Lille tip til at han selv tager sutten: Jeg syet 2 sutter i hans sutteklud og på den måde læret han selv at finde sutten i sengen..

Håber snart du får nattero..

Vi stoppede natamningen da han var 8 mdr. Det har haft en effekt, men han vågner stadig et par gange. Jeg håber at det måske bliver bedre når jeg her om en måneds tid også dropper amningen kl. 23., så han slet ikke skal ammes mellem put og vågn.

Anmeld

28. juli 2012

Pige2009

modesty skriver:

7 mdr

Anmeld

28. juli 2012

raca

det med flaske kan være en skrøne.. men modermælks erstantning er svære at fordøje.. ligesom grød og mos, så ved nogle slår det dem ud.. så de sover for at kunne bruge kræfter på at fordøje..

man må ikke forsere at få dem til at soveigennem før de er 8-9 mdr.. og det er ikke nær sikkert det kan lade sig gøre, medmidre man er helt ligeglad med barnet og bare lader det græde den ud.. om natten..

spædbørn har som udgangspunkt ikke godt af at sove igennem, dda det kan være svært at opretholde en mælkeproduktion hvis barnet sover for meget om natten. + barnet kan gå sukkerkold uden og mærke det og derfor sove for meget og spise forlidt, forde det når det sover så meget om natten.. så opretholder det ikke et stabilt blodsukker

mine har sovert igennem.. tja det gør de jo ikke altid.. men den lille vel i perioder fra hun var 18-20 mdr.. og den store holdt op med at  vække os ved de 5 år, da han selv kunne gå ind til os..

og ellers har vi sovet sammen med dem intil de sov stabilt om natten, dvs maks 1 opvågning.. og det har været omkring 20 mdr

Anmeld

28. juli 2012

modesty

det med flaske kan være en skrøne.. men modermælks erstantning er svære at fordøje.. ligesom grød og mos, så ved nogle slår det dem ud.. så de sover for at kunne bruge kræfter på at fordøje..

man må ikke forsere at få dem til at soveigennem før de er 8-9 mdr.. og det er ikke nær sikkert det kan lade sig gøre, medmidre man er helt ligeglad med barnet og bare lader det græde den ud.. om natten..

spædbørn har som udgangspunkt ikke godt af at sove igennem, dda det kan være svært at opretholde en mælkeproduktion hvis barnet sover for meget om natten. + barnet kan gå sukkerkold uden og mærke det og derfor sove for meget og spise forlidt, forde det når det sover så meget om natten.. så opretholder det ikke et stabilt blodsukker

mine har sovert igennem.. tja det gør de jo ikke altid.. men den lille vel i perioder fra hun var 18-20 mdr.. og den store holdt op med at  vække os ved de 5 år, da han selv kunne gå ind til os..

og ellers har vi sovet sammen med dem intil de sov stabilt om natten, dvs maks 1 opvågning.. og det har været omkring 20 mdr

Nu er han jo ikke just et spædbarn længere, og spiser 5 fulde måltider om dagen plus ammes tre gange i døgnet.

Jeg er ret sikker på at det ikke ville virke med flaske her. Jeg tror ikke at opvågningerne handler om sult, men om at der sker meget i hans hoved - indtryk, udvikling o.s.v. Det er også tydeligt at han sover mere uroligt under tigerspring (som han er i gang med i øjeblikket).

Vi afvænnede ham som sagt med natamning da han var 8 mdr. (eller rettere 8 en halv). Det gik fint. Han får stadig bryst kl. cirka 23, og min SP har sagt at vi kan vænne ham af med den sene aftenamning når han er cirka 10-12 mdr.

Jeg ammer ham mens han sover hvis han ikke vågner af sig selv inden kl. 23 (hvor jeg går i seng), hvilket jeg er kommet til at tænke på måske er en ret dum idé...

Anmeld

28. juli 2012

L&V

modesty skriver:

Laura var 3måneder da hun sov fra 21-09.30 uden ophold

Anmeld

28. juli 2012

Tvillingemor80

Mine piger sover ikke igennem - de er 2 år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.