Mit hjerte græder !;(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2012

H+S Skjolgborg.

Så lige du skrev dit barn har ADHD. Dette har min søn også i svag g..

Derfor han skal have meget faste rammer.vide tingen en dag eller en uge før og da han var mindre have vi billeder af hver dag osv så han kunne se hvad han skulle + stadig på hans skole som er en heldagsskole 24 elever delt i 4 klasser der er også billeder af de timer de har og alle har fra råde os 7/7 oderningen pga hans sygdom han har en del andet osv kan ikke læse endnu eller jo meget lidt.er i toppen af alle andre fag men har meget svært hved af konceterser sig og indlæringensvanligskerheder/sikkert stave forkert.Men han er som en 16 år i nogle ting som omså,hjælpsomhed osv.Efter sommerferien skal han udredes igen da det er ca 2½ år siden sidste.

Det jeg ville hen med dette er hvis dit barn har ADHD så er 7/7 helt udelukket også kan jeg godt forstå vuggestuen siger dette.Jeg syntes du første skal prøve af få en udtales fra vuggestuen og lægen også skal du tag en alene snak med din eks hvis i ikke sammen kan mødes på midten ca så ville jeg tag det for sfv/retten.

Mvh Henriette

ps undskyld en del indlæg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2012

Anneiris

Anonym skriver:

Jeg går gerne den tid igennem jeg tror jeg har de beste kort på hånden han har sin adresse hos mig og så er han kun 21 mdr

Har statsforvaltningen tildelt Jer den der 7/7 ordning??!! :O 
- Jeg synes det er liiiige tidligt nok. Undskyld mig. Men min datter fylder 2 til oktober, og jeg har fået bestemt at vide fra stf at min datters far skal have hende hyppigt, og helst kun 1-2 nætter af gangen.  

Anmeld

25. juli 2012

H+S Skjolgborg.

Anneiris skriver:

- Jeg synes det er liiiige tidligt nok. Undskyld mig. Men min datter fylder 2 til oktober, og jeg har fået bestemt at vide fra stf at min datters far skal have hende hyppigt, og helst kun 1-2 nætter af gangen.  

Normal siger de heller ikke 7/7 ordeningen til børn under 2 år fik vi afvide.

Henriette

Anmeld

25. juli 2012

Anonym trådstarter

H+S Skjolgborg. skriver:

Så lige du skrev dit barn har ADHD. Dette har min søn også i svag g..

Derfor han skal have meget faste rammer.vide tingen en dag eller en uge før og da han var mindre have vi billeder af hver dag osv så han kunne se hvad han skulle + stadig på hans skole som er en heldagsskole 24 elever delt i 4 klasser der er også billeder af de timer de har og alle har fra råde os 7/7 oderningen pga hans sygdom han har en del andet osv kan ikke læse endnu eller jo meget lidt.er i toppen af alle andre fag men har meget svært hved af konceterser sig og indlæringensvanligskerheder/sikkert stave forkert.Men han er som en 16 år i nogle ting som omså,hjælpsomhed osv.Efter sommerferien skal han udredes igen da det er ca 2½ år siden sidste.

Det jeg ville hen med dette er hvis dit barn har ADHD så er 7/7 helt udelukket også kan jeg godt forstå vuggestuen siger dette.Jeg syntes du første skal prøve af få en udtales fra vuggestuen og lægen også skal du tag en alene snak med din eks hvis i ikke sammen kan mødes på midten ca så ville jeg tag det for sfv/retten.

Mvh Henriette

ps undskyld en del indlæg.

Tak for dine indlæg 

Min søn har ikke ADHD 

Anmeld

25. juli 2012

Anonym trådstarter

Anneiris skriver:

Nej vi har ikke været i statsforvaltningen da vi selv ville prøve at finde ud af det

Anmeld

25. juli 2012

MorDk

jeg håber I finder en løsning. Personligt sys jeg en 7/7 ordning er for tidligt (han er kun 21 mdr). . . Jeg tror børn har brug for 1 base...

Anmeld

25. juli 2012

H+S Skjolgborg.

Anonym skriver:

Tak for dine indlæg 

Min søn har ikke ADHD 

Upa min fejl kan jeg godt se læste lige alle indlæggene igen.

Men det er endelig heller ikke sagen o dit barn har det eller ej. For

når han ikke er mere ind 21 mdr syntes jeg 7/7 ikke er smart men det er jo op til jer. Jeg Syntes dog du skal prøve en sidste gang af løse det med faren hvis ikke det kan lade sige gør må i jo rettensvej.

Mvh

Henriette

Anmeld

25. juli 2012

Rosa

Åårh altså..
Jeg blir sku så ked når jeg læser alle de kommentarer om at vi forældre bare kan tage os sammen og samarbejde..
Det er fandme så nemt at stå på sidelinien og sige det...
Jeg har selv to børn der er dele børn.. Den største er lige begyndt at se sin far efter 5 år uden kontakt.. Og det er noget jeg har kæmpet for skulle ske længe.. Så jeg er IKKE en af de mødre der forhindre faderen i at se sit barn bare så det er slået fast..
Men jeg kæmper i øjeblikket med den mindstes far.. Og når man skal samarbejde kræver det ligesom at begge parter kan se ud over deres egen næsetip og sætte barnet først.. Og hvis den ene ikke kan det feks faderen ( ku lige så godt være moderen) så er det jo bare umuligt at få et samarbejde op og køre.. Og af erfaring er det enormt frustrerende at prøve pg prøve men at modparten bare IKKE er til at tale fornuftigt med.. Og man kæmper jo en forgæves kamp om det samarbejde.. Det kræver to at samarbejde men det kræver altså kun en at ødelægge det!!
Så sys det er tarveligt bare at smide en kommentar om at Ts bare skal tage sig sammen og samarbejde.. Det er danne bare ikke altid så let som nogen gør det til..
Til Ts jeg forstår godt dom frustration.. Og jeg ville også kontakte statsforvaltningen og bede om et møde derinde.. Det blir mm altså ikke en dårligere mor af.. Tværtimod.. Sys det er værre bare at lade stå til og kæmpe en kamp om samarbejde der muligvis ikke kan få en ende.. Det går mere ud over barnet i min verden..
Ved selvfølgelig ikke hvor længe i har boet sammen mens jeres barn har været til..men en 7/7 ordning fungere jo ikke for alle børn og slet ikke ved forældre der ikke kan samarbejde..

Så fat i statsforvaltningen og se om de ikke kan hjælpe jer.. De sidder der af en grund søde

Jeg er meget enig med dig. 

Jeg har selv fået så mange kommentarer med på vejen efter min egen skilsmisse. Det var som om at uanset hvor meget jeg gjorde for at please min søns far, bære over med ham, hjælpe med praktiske ting og tilbyde fleksibilitet så var det bare aldrig nogensinde nok. Han forventer altid at jeg skal give lidt mere, være endnu mere fleksibel overfor hans luner og tage alting med et smil. 

Jeg har aldrig oplevet ham komme og sige undskyld for dårlig opførsel eller indrømme at han selv er gået for langt, han tager det for givet at eftersom jeg har vores søn mest så skal jeg være ham evigt taknemmelig og bare acceptere at han er vred. 

Hver eneste gang vi er uenige har jeg givet mig eller forelået kompromiser som han har afvist - hans måde 100% eller ingenting. 

Nu er det ikke os alle sammen som er så hamrendes gode til konfliktløsning at vi kan lokke sådan en person til at SAMarbejde - arbejde SAMMEN. Den bitterhed der følger efter et brud er tit så slem hos den ene, at alt der ikke går deres vej derefter ripper op i de gamle sår og personen simpelthen føler at de har KRAV på at få deres vilje.

Hvor er det dog nemt for andre som har haft held med deres brud eller stadig er sammen at forælle os der ikke er så heldige at vi begge to bare skal løse problemerne. Somme tider er det bare KUN den ene part der skaber dem, og uanset hvor meget man forsøger er et decideret samarbejde uden udefrakommende hjælp bare umuligt!  

Anmeld

25. juli 2012

klmf

Rosa skriver:

Jeg er meget enig med dig. 

Jeg har selv fået så mange kommentarer med på vejen efter min egen skilsmisse. Det var som om at uanset hvor meget jeg gjorde for at please min søns far, bære over med ham, hjælpe med praktiske ting og tilbyde fleksibilitet så var det bare aldrig nogensinde nok. Han forventer altid at jeg skal give lidt mere, være endnu mere fleksibel overfor hans luner og tage alting med et smil. 

Jeg har aldrig oplevet ham komme og sige undskyld for dårlig opførsel eller indrømme at han selv er gået for langt, han tager det for givet at eftersom jeg har vores søn mest så skal jeg være ham evigt taknemmelig og bare acceptere at han er vred. 

Hver eneste gang vi er uenige har jeg givet mig eller forelået kompromiser som han har afvist - hans måde 100% eller ingenting. 

Nu er det ikke os alle sammen som er så hamrendes gode til konfliktløsning at vi kan lokke sådan en person til at SAMarbejde - arbejde SAMMEN. Den bitterhed der følger efter et brud er tit så slem hos den ene, at alt der ikke går deres vej derefter ripper op i de gamle sår og personen simpelthen føler at de har KRAV på at få deres vilje.

Hvor er det dog nemt for andre som har haft held med deres brud eller stadig er sammen at forælle os der ikke er så heldige at vi begge to bare skal løse problemerne. Somme tider er det bare KUN den ene part der skaber dem, og uanset hvor meget man forsøger er et decideret samarbejde uden udefrakommende hjælp bare umuligt!  

Tror du har ret i, at os, der stadig lever i forhold med den anden forælder eller har haft et (nogenlunde) gnidningsfrit samarbejde har lettere ved at have den holdning... Sådan er det vel altid, man taler jo ud fra det perspektiv man selv står fra.

Min svigerfar siger, at man ikke kender et menneske helt før man har stået i skilsmisse og skulle dele børn med dem Det tror jeg han har ret i! Han har været igennem 2 grimme af slagsen, kæmpede for og vandt bopælsretten over sin søn (min kæreste) dengang i 80'erne, hvor det absolut på ingen måde var almindeligt at fædre fik deres børn med sig.

Anmeld

25. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg har lige haft min søn i en uge og han skulle hjem til sin far idag (mandag) vi har han 7/7 og har kørt sådan siden janaur med mange nedture

Jeg valgte at holde ham hjemme i dag så vi bare ku rå hygge og ringer så til min x for at sige at jeg kommer over med guldet sener på dagen, så ringer han til mig 2 timer efter og siger at han godt ville ha aksel nu det så fint nok så jeg pakker sammen og gå over med basse og bliver taget imod af en pisse negativ mand altså min søn far han sage til mig - du skal ikke tro at vi bare kan tag ham som det passer dig fordi ikke kan finde ud af at aflever ham i dagpleje, bare fordi vi går hjemme så ar vi andet og lave. Jeg sage så til ham at jeg har ikke sagt til dig at du skulle ha ham nu og her men hvis det er et så stort problem så tager jeg ham med hjem igen. Så sage han bare nej jeg skal nok selv tag ham..

Jeg bliver mere og mere ked af det for vær han skal hjem til sin far. Og har næsten ikke lyst til at aflever ham  

Nu sidder jeg og ikke kan finde ud af om jeg skal kontakte statsforvaltningen.

Undskyld stavefejl skriver fra min mobil. Tak fordi i gad læse med

Det lyder som om der har været en misforståelse imellem dig og din ex.

Men hvorfor vil du ringe til statsforvaltningen? Tror du at dit barn ikke trives eller er det fordi din ex, "skældte dig ud".

Jeg forstår ikke hvad det har med dit barn at gøre at i lige havde en misforståelse? I må lave faste tider på hvornår i henter og bringer. 

Men hvis det er fordi du ikke mener at han trives hos far, så skal du selvfølgelig ikke lade stå til.

Men sådan som du beskriver det i dit indlæg, så er jeg ikke helt med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.