Mit hjerte græder !;(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2012

sandramor

Ups ikke meningen den skulle stå 2 gange

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2012

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

Nu er det altså ikke for at kanøfle dig, jeg syntes tit jeg hører den der, min eks er en spade, og han er sur, osv. Jeg kontakter statsforvaltningen.  I stedet for at forsøge at løse problemet i en stille og rolig dialog. Børnene i disse sager ender oftest med at stå tilbage og være kede af at mor og far er uvenner og barnet betaler prisen her hvor barnet enten bliver nægtet at se sin far, eller samværet boover skåret så meget med og barnet bliver enormt ked af det fordi at han/hun pludselig ikke ser sin far så meget som før, fordi at mor og far ikke kan tale sammen. 

Jeg får altid lust til at sige, så tag ker sammen for jeres unges skyld. I kan jo som forældre godt have et 'proffessionelt' forhold tilhinanden hvor i planlægger tidspunkt, dag og hvor længe jeres barn skal være hos den ene Og den anden. Hvis ordningen i har ikke virker for barnet så tilpasser i den for barnets skyld og ikke for jeres egen.  Keg kan godt forstå dt er svært fordi det er en eks. Men det er jo dit barns far som jeres barn elsker, det kan man ikke tage fra dem og det skal man ikke tage fra dem.  

Hilsen isabella, som selv var skilsmissebarn og blev totalt ødelagt af at mine forældre ikke kunne tale/ arbejde sammen når det kom til samvær. 

Tak jeg ser det heller som negativt det du skriver

Jeg vil jo helst ha at min søn også ser sin far for han er ikke en dårlig far på nogle måder. Men jeg er bare træt af at der altid er problemer og det gør ondt at få afvide af dagplejen at vi skal finde en anden ordning da hun kan mærke på vores søn at han ikke kan finde ud af at være væk fra sin faste base så lang tid af gangen og hun kom med det  forslag at ham kumen være hos sin far fra onsdag til mandag i stedet for mandag til mandag..

Jeg ser helst at kan finde ud af det selv som vi har gjord hele vejen

Anmeld

24. juli 2012

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Ups ikke meningen den skulle stå 2 gange

Tak for hjælpen kan jeg vel godt sige 

Jeg havde været sammen men min søns far i næste 6 år da jeg gik fra ham der var guldet 1 år og 3 mdr. Men jeg er heller ikke sikker på at en 7/7 ordning er det beste for ham

Anmeld

24. juli 2012

modesty

Til jer der synes at hun skal kontakte statsforvaltningen: Hvorfor??? Skal faren se barnet mindre fordi der er knuder mellem forældrene? Det forstår jeg ikke. 

Jeg kan godt forstå at man synes at barnet er for lille til en 7/7 ordning, men det er jo en helt anden diskussion.

Til TS: Jeg tror at det er meget vigtigt at I aftaler helt konkrete klokketider for at hente og bringe, og holder jer til dem. Så der er mindst mulig risiko for misforståelser og skænderier.

Anmeld

24. juli 2012

sandramor

Anonym skriver:

Tak for hjælpen kan jeg vel godt sige 

Jeg havde været sammen men min søns far i næste 6 år da jeg gik fra ham der var guldet 1 år og 3 mdr. Men jeg er heller ikke sikker på at en 7/7 ordning er det beste for ham

Nej altså for nogen børn er det en okay løsning med 7/7 og for andre er det ikke.. Og det sys jeg begge forældre skal være opmærksom på og reagere på hvis man kan mærke at barnet ikke trives.. Og som sagt kigge ud over sin egen næsetip..

Og det var da så lidt

Anmeld

24. juli 2012

sandramor

modesty skriver:

Til jer der synes at hun skal kontakte statsforvaltningen: Hvorfor??? Skal faren se barnet mindre fordi der er knuder mellem forældrene? Det forstår jeg ikke. 

Jeg kan godt forstå at man synes at barnet er for lille til en 7/7 ordning, men det er jo en helt anden diskussion.

Til TS: Jeg tror at det er meget vigtigt at I aftaler helt konkrete klokketider for at hente og bringe, og holder jer til dem. Så der er mindst mulig risiko for misforståelser og skænderier.

Hun skal kontakte statsforvaltningen fordi hun måske føler at deres barn ikke trives i den ordning de har nu og hvis faderen måske ikke er til at tale og samarbejde med.. Det ville da være frygteligt hvis hun bare lod stå til velvidende at hendes barn ikke trives bare fordi det ville være synd for faderen hvis han skal se sit barn mindre.. Sorry men ens hensyn skal først og frmmest gå på ens barn og ikke faderen...
Og kan virkelig ikke se det skulle være så frygteligt at ende i statsforvaltningen.. De er der altså for at hjælpe når tingene er gået i hårdknude hvilket altså kan ske.. Og måske de rent faktisk kunne få et andet syn på tingene derinde og gøre hvad der er bedst for barnet og ikke for faderen..

Anmeld

25. juli 2012

H+S Skjolgborg.

Jeg taler udfra vore her og der har vi altid haft 5/9 ordeningen vi have i ca 6-8 mdr før dette 7/7 ordeningen og min datter er i dag 6 år her den 13 aug og det gik ikke med 7/7 ordeningen da hun var lille og vi kunne og har altid kunne sammen dog bare ikke da vi var kærester osv.Men vi har da også taget vores tur og været en gang til samtale i sfv.Han ville have hende 7/7 og jeg ville have hende 9/4 og det blev til 9/5 og hun trives meget bedre på den måde jo mindre de er jo mere skal de være hos den de har meste kontakt med for det meste er det jo moren.Min datter har vi kørte 9/5 siden 2008

Jeg syntes i skal prøve af snakke alene en dag uden nogle andre der med sidenog finde ud af tingen kan i ikke dette må i gå rettensvej.Jegville så give uggestuen ret men dog mere torsdag tilmandag.For sådan har de fleste børne i det man så ikke skal se sineks her der hente vi i børnehave og det gør hendes far også så vises ikke tros vi godt kan sammen.Min søn på 11 ser kun sin far hveranden weekend og altid gjort det også ferie hveranden jul,nytår osv.

Mvh Henriette som har 2 delbørne på 6 og 11 år.

Anmeld

25. juli 2012

H+S Skjolgborg.

ps normal hvis man tager udfra sfv så heller de ikke til 7/7 ordeningen før barne er over 7 år medmindre de fra starten har kørt 7/7 ordeningen og trives lige godt hos begge og udtalerelserne er med i dette. De fleste køre heller ikke 7/7 ordenigen før barn er ældre eller jo en del prøver men det går for det meste ikke godt på den måde. når man så snakker om 7 års aldren så kan barnet jo også selv være med i tingen og 12 år bestemme bopælstedet eller de blever afhørt jo allerede fra de er 7 år nu så hvis jeg skal sige nået skal man ikke have 7/7 ordeningen før barne er moden nok og kan forstå nået mere f.eks 7 år hvis barnet er moden nok der.Men nu har jeg endelig også været alene med min stor søn sinden han bare var 4½ år og han er i dag 11 år og ville ikke kunne klar en 7/7 ordeningen for han er ikke moden nok og udfra skoeln os så hved jeg det jo også godt tros jeg ville ønske vi have 7/7 ordeningen men han er bare ikke klar endnu og blever det måske aldrig og sådan er det bare pga hans sygdom.Man gør hvad der er bedste for ens børn eller jeg gør.Min datter er også for lille endnu til dette og har en del sprogligeproblemmer og hun har brug for meget faste rammer ellers knækker hun igen.

for mig er 7/7 odeningen ok hos nogle men ikke alle børn kan klar det vi satte tid på 6-8 mdr ca også blev det 5/9 for min datter og hun trives utroligt godt den dag i dag tros hun stadig har sprogligproblemer men jeg tro på det nok skal komme efter om hun bor hos mig eller sin far.

Henriette

Anmeld

25. juli 2012

H+S Skjolgborg.

moren kommer ikke første faren kommer ikke første det gør barnet.

Anmeld

25. juli 2012

H+S Skjolgborg.

sandramor skriver:

Nej altså for nogen børn er det en okay løsning med 7/7 og for andre er det ikke.. Og det sys jeg begge forældre skal være opmærksom på og reagere på hvis man kan mærke at barnet ikke trives.. Og som sagt kigge ud over sin egen næsetip..

Og det var da så lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.