Så kan jeg ikke løbe fra det mere...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.820 visninger
24 svar
0 synes godt om
23. juli 2012

Muhmi

Nu må jeg da konstatere at jeg virkelig er gravid... Ikke fordi jeg havde problemer med at regne det ud i forvejen, mange positive tests, konstant kvalme, ømme bryster og humørsvingninger...

Men nu skete det som jeg virkelig har fortrængt mens jeg var gravid med Silas, det poppede dog alt sammen frem i hovedet igen da det skete lige nu....

Jeg kastede op... Der er altså virkelig ikke særlig meget der slår det at sidde på sine knæ, foroverbøjet med hovedet i tønden, samtidig med at man holder sit hår og for hver gang man får en opkastsrefleks så pisser man lidt mere i bukserne... Det er så ydmygende og jeg føler mig endnu engang som en af de mest utiltrækkende kvinder på hele jorden.... 

Kan huske at det begyndte omkring samme tid da jeg ventede Silas og blev ved til ca. en uge før jeg fødte... Tænk at jeg skal til at skulle det igennem igen... Puha, selvfølgelig er det vidunderligt at være gravid, men hold da helt op hvor man virkelig fortrænger en masse efter man har født... Tror det er derfor man gør det igen, det virkede ikke så slemt da man så lå med den her lille vidunderlige skat i armene, men nu hvor jeg oplever det igen, så kan jeg godt se at det bare blev gemt godt væk i baghovedet indtil næste gang...

Ja sorry for mit brok, havde bare lige behov for at dele med nogle....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2012

KakaoDrik

Du kan få kvalmestillene på apoteket

Det lyder sjovt som du skriver det,jeg har selv været det igennem,dog bare med konstant kvalme hvor det hele tiden føles som om at jeg skulle kaste op. Det var den mest forfærdelige tid i mit liv. Ja tænk at man kan fortrænge at have det så dårligt.. Jeg husker tydeligt hvordan jeg lå grædene ude på toilettet da jeg ikke kunne sove pga kvalmen. Jeg var bange for at kaste op i søvne 

Seabands

Primperan

Rigeligt med væske

Små måltider

Det tog toppen af is bjerget i mit tilfælde. God bedring 

Anmeld

24. juli 2012

Muhmi

Du kan få kvalmestillene på apoteket

Det lyder sjovt som du skriver det,jeg har selv været det igennem,dog bare med konstant kvalme hvor det hele tiden føles som om at jeg skulle kaste op. Det var den mest forfærdelige tid i mit liv. Ja tænk at man kan fortrænge at have det så dårligt.. Jeg husker tydeligt hvordan jeg lå grædene ude på toilettet da jeg ikke kunne sove pga kvalmen. Jeg var bange for at kaste op i søvne 

Seabands

Primperan

Rigeligt med væske

Små måltider

Det tog toppen af is bjerget i mit tilfælde. God bedring 

Må man spise kvalmestilliende når man er gravid? Det anede jeg ikke...

Årh ja, de nætter hvor man ikke har kunnet sove fordi man bare havde det så dårligt så dårligt... Husker desværre også tydeligt nu hvordan jeg bare har ligget med min spand og bare... Kastet op og haft ondt af mig selv fordi der ikke var noget at kaste op udover mavesyre...

Seabands og primperan, hvad er det?

Drikker masser af væske, men selv små måltider må jeg opgive nogle gange for jeg kan virkelig ikke tåle følelsen af mad i munden... Det er jo så også derfor jeg nu har tabt 6 kilo siden jeg blev gravid... Allr siger "Neeej, det er da bare skønt" fordi jeg er en tyk pige, men jeg synes overhovedet ikke det er skønt at skulle tabe sig på den her måde... Det er ulideligt at have det på den her måde

Men tak for de er tiltrængt

Anmeld

24. juli 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Haha, søde dig altså....

Lige om lidt (lige pludselig er det lige om lidt!) får du din nye baby i armene, og så har kvalmen garanteret været det hele værd

Kan man ikke få noget for det?

(Priser mig lykkelig for at kvalme var det eneste jeg IKKE havde!)

Anmeld

24. juli 2012

KakaoDrik

Du må gerne få kvalmestillene,desuden er primperan ikke noget du skal spise men noget du skal stikke op. Det tager ca 2 timer før de virker men de hjælper. Seabands (håndledsbånd) rammer trykpunkter på dit håndled som bruges mod transportsyge (kvalme) - ved nogen har seabands effekt,ikke ved alle,men ved nogen. De er værd at prøve Væske er vigtigt så din mavesyre ikke ødelægger dit spiserør eller dine tænder. Saltet mad (peanuts,kiks ect) kan hjælpe dig med at spise lidt og drikke lidt. Den smule vil være til stor gavn for din krop. Jeg har ondt af dig. God bedring 

Anmeld

24. juli 2012

Muhmi

rikkeregnbue skriver:

Haha, søde dig altså....

Lige om lidt (lige pludselig er det lige om lidt!) får du din nye baby i armene, og så har kvalmen garanteret været det hele værd

Kan man ikke få noget for det?

(Priser mig lykkelig for at kvalme var det eneste jeg IKKE havde!)

Jaaa det har jeg da... Men 5 mdr, vriker lige nu som laaang tid Og kvalmen er jo det værd når man HAR babyen i armene men mens man venter er det bare ulideligt

Åbenbart kan man få nogle bånd eller noget... Kunne være man skulle prøve sådan noget...

Anmeld

24. juli 2012

Muhmi

KakaoDrik skriver:

Du må gerne få kvalmestillene,desuden er primperan ikke noget du skal spise men noget du skal stikke op. Det tager ca 2 timer før de virker men de hjælper. Seabands (håndledsbånd) rammer trykpunkter på dit håndled som bruges mod transportsyge (kvalme) - ved nogen har seabands effekt,ikke ved alle,men ved nogen. De er værd at prøve Væske er vigtigt så din mavesyre ikke ødelægger dit spiserør eller dine tænder. Saltet mad (peanuts,kiks ect) kan hjælpe dig med at spise lidt og drikke lidt. Den smule vil være til stor gavn for din krop. Jeg har ondt af dig. God bedring 

Må prøve at se om jeg kan spise lidt saltet... Salt er bare ikke lige det jeg har allermest lyst til

Men tusind tak for rådende vil helt klart prøve at undersøge hvad der kan virke

Anmeld

24. juli 2012

SøsL

Først og fremmest tillykke med den lille ny guldklump der kommer.

Et godt råd mod kvalme og opkastninger mens man er gravid er Akupunktur eller Zoneterapi.

Jeg led godt nok kun af kvalme da jeg ventede den mindste, og det kunne klares med mandler. Men flere jeg kender der har kastet op har prøvet Akupunktur og siger at det virker.

Held og lykke og pøj pøj med resten af graviditeten

Anmeld

24. juli 2012

DitteFisk

Puha.. jeg får selv sådan helt en nær-døds-oplevelse når jeg kaster op x) hehe.. men det er også uhyre sjældent. 

Nu er jeg også lige blevet gravid, og jeg HÅBER jeg slipper (det gjorde jeg sidste gang) 

Håber heller ikke det bliver slemt med dig, det er da næsten ikke til at holde ud  

men stort tillykke alligevel

Anmeld

24. juli 2012

-Sigrid-

Jeg fik noget som hedder balancid - og det hjalp! I starten kastede jeg op 15-25 gange om dagen, det tog dog af fra uge 18 til 5-6 gange

Men balancid gjorde at det kun var 2 gange om ugen i gennemsnit  (hvor fødslen ikke var med)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.