Hvilken/hvilke uddannelser har du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2012

LinLin

Muhmi skriver:

Ja jeg er igen nysgerrig

Hvad er du uddannet som og evt. din mand uddannet som?

Er du glad for din uddannelse eller føler du at du har spildt din tid med at tage den uddannelse?

Har du arbejde inden for det du har uddannet dig som?

Havde du svært ved at finde arbejde da du blev færdig med uddannelsen?

Har du ingen uddannelse og hvorfor?

Og hvis du er igang med uddannelse, hvad er det så som?

Som sagt, er bare nysgerrig

Forresten, så er jeg uddannet social og sundhedshjælper, er igang med HF nu her og regner med at uddanne mig til lære efter endt barsel

Jeg er pædagog. Uddannet for fire år siden. Har haft job siden september 2008.... Dengang var der mange jobs, men det er der inde nu. Ikke i Århus i hvert fald...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2012

chael

Jeg skal igang med lægesekretær uddannelsen her 1. Oktober. Glæder mig helt vanvittigt meget. Det har taget mig mange år at nå hertil.

Så jeg er, indtil videre, super lykkelig for den hylde jeg er havnet på.

Manden min er brolægger

*C

Anmeld

23. juli 2012

Annette A

Blev færdiguddanet i januar i år og fik en professionsbachelor til pædagog som det hedder. Er meget glad for jeg tog uddannelsen som varede 3 1/2 år. Det er uden tvivl den helt rigtige vej jeg har valgt, det blev jeg fuldstændig overbevist om undervejs i studiet.

Jeg ved endnu ikke om jeg får svært ved at få et arbejde, da jeg er på barsel, men ved at mange af mine studiekammerater har haft det svært. Det kommer vist også an på hvor i landet man bor, da det er langt nemmere at få pædagogarbejde i KBH pt.

Min kæreste er ved at uddanne sig til webintegrator/webdesigner og det er vist den helt rigtige vej for ham også.

Anmeld

23. juli 2012

dukke

Jeg er igang med læse merkantil (HG)

Anmeld

23. juli 2012

Noneother

Dustmuz skriver:

jeg er under uddannelse..
har lige afsluttet HGV, læser nu videre med B nivauet på HGV (en udvidelse)
Derefter skal jeg enten ud i læreplads, og kan jeg ikke finde det inden Juli 2013, så søger jeg ind på erhvervsakademiet og læser til finans økonomon eller Financiel controller (skal lige snakke med en studievejleder omkring dette) og når jeg ENGANG er færdig med det, så læser jeg videre på Uni til Revisor

Nu må jeg lige spørge, da jeg er nøjagtig samme sted i mit forløb. Jeg har lige taget en HG-T(urbo) tidligere kaldet HGV, og fortsætter nu på business i minimum ½år for at få VØén på B så jeg senere hen kan læse til finansøkonom.

men jeg har fået ad vide at man SKAL have hele uddannelsen indefor fx. kontor FØR man kan søge ind på finansøkonomen. Altså skal man have de 2 års læretid med først.
Hvordan kommer du uden om den?

Anmeld

23. juli 2012

Lunae

Puha jeg har været vidt omkring!

Jeg er studerende og læser til lærer. Til august starter jeg på andet år.

Efter gymnasiet ville jeg gerne læse religionsvidenskab og startede da også på uni. Efter første semester tog jeg en rasl beslutning og skiftede til pædagogseminariet fra den ene dag til den anden. Der gik jeg i halvandet år indtil jeg fik min datter! I barselsperioden fik jeg rigtigt tænkt tingene igennem og grundet manglende udfordring og struktur på studiet søgte jeg videre på læreruddannelsen! Jeg elsker studiet, men har en smule svært ved at finde min rolle endnu!

Jeg kunne godt tænke mig at læse videre til studievejleder eller skolepsykolog! Jeg interesserer mig primært for børn med specielle behov og drømmejobbet ville være på en skole for børn med autisme og ADHD!

Anmeld

23. juli 2012

Dustmuz

Noneother skriver:

Nu må jeg lige spørge, da jeg er nøjagtig samme sted i mit forløb. Jeg har lige taget en HG-T(urbo) tidligere kaldet HGV, og fortsætter nu på business i minimum ½år for at få VØén på B så jeg senere hen kan læse til finansøkonom.

men jeg har fået ad vide at man SKAL have hele uddannelsen indefor fx. kontor FØR man kan søge ind på finansøkonomen. Altså skal man have de 2 års læretid med først.
Hvordan kommer du uden om den?

det er hvis du IKKE tager B niveau..
så SKAL du have hele uddannelsen..

men ellers giver dit B niveau dig adgang

Anmeld

23. juli 2012

Tvebakken

Muhmi skriver:

Ja jeg er igen nysgerrig

Hvad er du uddannet som og evt. din mand uddannet som?

Er du glad for din uddannelse eller føler du at du har spildt din tid med at tage den uddannelse?

Har du arbejde inden for det du har uddannet dig som?

Havde du svært ved at finde arbejde da du blev færdig med uddannelsen?

Har du ingen uddannelse og hvorfor?

Og hvis du er igang med uddannelse, hvad er det så som?

Som sagt, er bare nysgerrig

Forresten, så er jeg uddannet social og sundhedshjælper, er igang med HF nu her og regner med at uddanne mig til lære efter endt barsel

Jeg er uddannet kandidat i økonomi. Arbejder indenfor området som controller i en større dansk virksomhed. Har haft job siden lige før jeg var helt færdig på uni.
Er super glad for min uddannelse og mit job.
Min mand er (blandt andet) uddannet ambulancebehandler og kører ambulance for Falck.

Anmeld

23. juli 2012

Noneother

Dustmuz skriver:

det er hvis du IKKE tager B niveau..
så SKAL du have hele uddannelsen..

men ellers giver dit B niveau dig adgang

Okay. Jeg fik bare at vide at du skal have hele uddannelsen OG B niveau

Anmeld

23. juli 2012

Dustmuz

Noneother skriver:

Okay. Jeg fik bare at vide at du skal have hele uddannelsen OG B niveau

okay.. den studievejleder jeg snakkede med her på erhvervs akademiet i århus.
han sagde at man godt kan komme ind, uden at have hele uddannelse, så længe man bare har B-niveau..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.