Anonym skriver:
jeg tror jeg kan tænke mere klart nu.. jeg ved godt er stadig er meget ung.. men jeg kan jo bare ikke få abort, hvad hvis det ødelægger til vores forhold mellem mig og kæresten?
Søde du - hvis du ikke har testet endnu, bør du helt klart starte med det! Det nytter slet ikke noget allerede nu at tænke i hvad der vil ske, hvis du vælger en abort. Det er sådan noget du først skal tænke på, hvis der er to streger på testen...
Jeg kan godt forstå det er skræmmende og forvirrende for dig at stå i din situation... Men som de andre også skriver, skal du ikke tage sorgerne på forskud. Har du snakket med din kæreste om at du måske er gravid siden du er bange for at miste ham, hvis du får en abort?
Selv hvis du er gravid og du vælger at beholde barnet er der jo ingen garanti for at du og din kæreste bliver sammen til evig tid - ligesom der heller ikke er sikkert at din kæreste går fra dig, hvis du får en abort.
Der er ingen af os, der kan fortælle dig om du skal beholde barnet - det er kun dig der kan beslutte det hvis du er gravid... Men man opgiver jo rigtig meget når man får børn og det er benhårdt arbejde, så mit råd til dig vil være, at du skal tage en dyb vejrtrækning, få testet om du er gravid og så lægge mærke til, om du er glad for resultatet af testen.
Men under alle omstændigheder er det meget vigtigt at du får en snak med både din kæreste og nogle voksne (dine forældre eller en anden du er tryg ved) om dine følelser - lige gyldigt om du er gravid eller ej... Vil du ikke godt love at gøre det?
herfra
Anmeld