15 år, og gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
Anonym skriver:

jeg tror jeg kan tænke mere klart nu.. jeg ved godt er stadig er meget ung.. men jeg kan jo bare ikke  få abort, hvad hvis det ødelægger  til vores forhold mellem mig og kæresten?

En abort kan ødelægge et forhold, men det kan et barn også?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2012

Muhmi

En abort kan ødelægge et forhold, men det kan et barn også?

Og lets face the facts... Du er 15, det er virkelig sjældent at man som 15 årig finder sin soulmate... Men hvis han er din soulmate, så vil han støtte dig i alle dine sværre beslutninger... Gode som dårlige

Anmeld

23. juli 2012

Laulund87

En abort burde ikke ødelægge forholdet hvis I er der for hinanden og støtter hinanden.

Anmeld

23. juli 2012

Chili

Anonym skriver:

jeg tror jeg kan tænke mere klart nu.. jeg ved godt er stadig er meget ung.. men jeg kan jo bare ikke  få abort, hvad hvis det ødelægger  til vores forhold mellem mig og kæresten?

Hvor gammel er din kæreste ?

Anmeld

23. juli 2012

Anonym trådstarter

5 år ældre end mig.

Anmeld

23. juli 2012

lisesp83

Jeg syns du er alt alt for ung. Du er jo stadig kun selv et barn

Og at få børn, er ikke lutter lagkage hele tiden. Nyd din ungdom først, der er meget du skal give afkald på, og det er synd taget din alder i betragtning.

Dette er blot min mening, valget er dit, og jeg håber du finder ud af, hvad der skal ske. Pøj pøj

Anmeld

23. juli 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
lisesp83 skriver:

Jeg syns du er alt alt for ung. Du er jo stadig kun selv et barn

Og at få børn, er ikke lutter lagkage hele tiden. Nyd din ungdom først, der er meget du skal give afkald på, og det er synd taget din alder i betragtning.

Dette er blot min mening, valget er dit, og jeg håber du finder ud af, hvad der skal ske. Pøj pøj

Tænker også der er SÅ meget endnu du skal ud og opleve...

Anmeld

23. juli 2012

Chili

Anonym skriver:

5 år ældre end mig.

Så han er 20 år. Og vil ud fra det sige han har en indkomst? Måske et sted at bo?

Men altså, hvis det var mig, ville jeg nok snakke med min mor eller lign. og høre hvad hendes mening om det er, i forhold til at støtte op om det kommende barn, for det er bare så vigtigt!  

Ved ikke hvad jeg ville gøre uden min mor i hvert fald

Og som andre også skriver, være klar til at til side sætte alt!

Men altså, jeg har en veninde der fik barn som 16 årig og hun var alene og fik taget gym. efter barsel, og har 3 forskellige uddannelser nu her! Og skal have barn nr. 2 snart  Så altså, det kan lade sig gøre  

Held og lykke, hvis det er

Anmeld

23. juli 2012

Anaïs

Anonym skriver:

Søde du - hvis du ikke har testet endnu, bør du helt klart starte med det! Det nytter slet ikke noget allerede nu at tænke i hvad der vil ske, hvis du vælger en abort. Det er sådan noget du først skal tænke på, hvis der er to streger på testen... 

Jeg kan godt forstå det er skræmmende og forvirrende for dig at stå i din situation... Men som de andre også skriver, skal du ikke tage sorgerne på forskud. Har du snakket med din kæreste om at du måske er gravid siden du er bange for at miste ham, hvis du får en abort? 

Selv hvis du er gravid og du vælger at beholde barnet er der jo ingen garanti for at du og din kæreste bliver sammen til evig tid - ligesom der heller ikke er sikkert at din kæreste går fra dig, hvis du får en abort. 

Der er ingen af os, der kan fortælle dig om du skal beholde barnet - det er kun dig der kan beslutte det hvis du er gravid... Men man opgiver jo rigtig meget når man får børn og det er benhårdt arbejde, så mit råd til dig vil være, at du skal tage en dyb vejrtrækning, få testet om du er gravid og så lægge mærke til, om du er glad for resultatet af testen.

Men under alle omstændigheder er det meget vigtigt at du får en snak med både din kæreste og nogle voksne (dine forældre eller en anden du er tryg ved) om dine følelser - lige gyldigt om du er gravid eller ej...  Vil du ikke godt love at gøre det? 

herfra

Anmeld

23. juli 2012

132319

Kort og godt; Ja, du er alt for ung.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.