15 år, og gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2012

Tanjadamgaard

ja, jeg er 15 år. og jeg har ik fået menstruation over 1 måned..(35dage).

- jeg er ikke helt sikker på om jeg er gravid, men det føles som mine bryster er helt spænde*, eller hvordan er det nu man kalder det.
- jeg ville ellers så meget gerne beholde den, hvis jeg er gravid.. men er jeg for ung? jeg vil ellers gerne høre om jeres meninger.. tusind tak

Om du skal have dit barn eller ej, er kun noget du selv kan afklare. 

Jeg vil mene at man vokser med opgaven og jeg er sikker på du nok vil skulle klare den, hvis det kommer der til. 

Håber du finder ud af det, som er bedst for dig! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2012

Ønskebarnet12

Nu vil jeg selv mene at hvis jeg var 15 år ville jeg helt klart ikke føle mig parat til at få børn, og det meget ungt. min brors kone var 15 år da hun blev gift, og de har været sammen i 7 år. så hvis man kan klare et ægteskab, tror jeg skam også man kan klare et barn, det kommer jo meget an på hvordan du selv er,

nogle 15 årige er mere moden end andre, men flertallet ville jeg nok helst sige vent til du er ældre, nyd nu din teenage år

Anmeld

23. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

- jeg er ikke helt sikker på om jeg er gravid, men det føles som mine bryster er helt spænde*, eller hvordan er det nu man kalder det.
- jeg ville ellers så meget gerne beholde den, hvis jeg er gravid.. men er jeg for ung? jeg vil ellers gerne høre om jeres meninger.. tusind tak

15 år er ungt, men har selv veninder fra dengang, og der var et par stykker der blev gravide som 15  De klare det fint i dag, den ene er gift og den anden har nu 2 børn - de er begge rigtig glade og lykkelige.

Dog er ingen af dem sammen med de rigtige fædre og tror ofte det ender sådan , den ene far vil ikke kendes ved barnet og den anden far røg hurtigt ud af billedet da moren og faren slog op efter 6-8 måneder.

Det er nok meget hårdt, men jeg kan da se hvor dejlige deres børn er i dag og hvor glade de er ved at fået barn så tidligt.

Det er helt op til dig selv, jeg kan jo ikke se hvor moden eller umoden du er - ja eller om du aldrig får en uddannelse eller om du er fast besluttet på at få en uddannelse. Det er nok noget du skal tænke rigtig meget over inden du finder ud af hvad du vil 

Anmeld

23. juli 2012

MissTas

Anonym skriver:

synes absolut også at du er lige ung nok til at tage vare på et lille barn, du er jo trods alt stadig selv et barn. vent nogle år

Anmeld

23. juli 2012

Anonym trådstarter

og nej, jeg har ikke prøvet at teste endnu..

jeg starter gymnasium i august næste år. 

Jeg føler mig ellers klar, og er sammen med faren stadig.

men jeg er bange for om jeg fortyder det.. 

jeg ved ikke hvorfor jeg ellers valgte at beholde den..

men .. JEG ER I TVIVL!

Anmeld

23. juli 2012

FrkZier

Anonym skriver:

til at starte med vil jeg råde dig til IKKE at gå i panik - FØR du overhovedet ved om du er gravid! det er spild af kræfter og bekymringer hvis du faktisk slet ikke er gravid

dernæst:

15 år er ungt ja, det er du også godt selv klar over. men om du bør beholde barnet kan kun du og faderen til barnet beslutte, der vil være mange fordele og ulemper ved begge ting, men det vigtigste du skal huske er det er et barn - et levende menneske, som DU og faderen har ansvaret for de næste mange mange år! det kan ikke sættes på pause søndag morgen når du vil sove længe, eller når din bedsteveninde holder stor fødselsdag og barnet er sygt! men det er jo ikke kun dårlige ting, men det er utrolig vigtigt at have de dårlige ting med i regnskabet!

... held og lykke med det hele!

Anmeld

23. juli 2012

bobbles

Kan kun sige at man må håbe på at der kun er en streg på den test! Man kan da ikke tænke helt klart hvis man som 15 årig vælger at blive gravid og beholde barnet!!???? Synes godt nok at du skal tænke dig godt om og tænke over hvor meget det ødelægger for dig og nyd nu don ungdom og vent med børn! Min mening er at børn ikke skal have børn! Taler af erfaring! Synes selv jeg var ung da jeg fik min den første og der var jeg 21

Anmeld

23. juli 2012

Muhmi

Anonym skriver:

men .. JEG ER I TVIVL!

Er faren klar til at tage det ansvar? Har du snakket med ham om det overhovedet?

Skynd dig at få testet så du kan vide dig sikker og hvis den ikke er der, så ville jeg virkelig råde dig til at tage gym. færdig før du begynder at tænke i baby-banen igen...

Anmeld

23. juli 2012

Helloo

Anonym skriver:

men .. JEG ER I TVIVL!

Jeg synes du lyder som en fornuftig pige, og er sikker på du kan vokse en del med opgaven. Men bare ha i baghovedet, at du nok mister næsten alle dine veninder, bliver tilsidesat, for dit barn kommer i første række.

Hvordan vil du skaffe diverse ting uden et fuldtidsjob ? 

Det skal jeg siges jeg har kun købt til puslebordet, og kom af med 1300, og mangler stadig bordet. 

Er du villig til at droppe din gym, og tage et skrammel job i netto, for at overhovedet kunne købe noget. For du for jo intet serveret på en sølv fad. Jeg regner selv med at bruge/lægge 2000 til side hver måned, for at have nok til bebs, for den kræver meget. Tøj, vogn, seng, legetøj, og jeg kunne blive ved. 

Jeg havde aldrig klaret det hvis det ikke var fordi min kæreste, var over 18 og tjente, en del. 

Kan du se det realiske? Kan du se hvad jeg mener?

Håber ikke jeg har stødt dig  Prøver bare at hjælpe!

Anmeld

23. juli 2012

Anonym trådstarter

jeg tror jeg kan tænke mere klart nu.. jeg ved godt er stadig er meget ung.. men jeg kan jo bare ikke  få abort, hvad hvis det ødelægger  til vores forhold mellem mig og kæresten?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.