Anonym skriver:
Jeg hader pt ferie..... Her i kommunen er man nærmest dårlige forældre hvis man ikke holder ferie og har børnene hjemme, når man har 3 ugers sommerferie. Derfor er vores børn hjemme, og jeg er ved at gå ned....
Der er mange årsager, men vores den ældste, har brug for rammer, og bliver ramt, hvis han får for mange nye indtryk, så at være hjemme 3 uger i træk, er bare noget rod. Vi har prøvet at aktivere, været i badeland, legebesøg, været ude til legebesøg, vejret har ikke givet meget plads, til de planlagte zoo-ture, eller lignende. børnene er for små til de større legeland og aktivitets steder. Det sammen giver dårlig søvn, og mareridt, så jeg er oppe det meste af natten.
Samtidig. sover jeg så, for at indhente, noget af formiddagen, desværre når jeg knap at stå op, før manden afløser, og står man der alene... så meget for hyggelig samværsferie herhjemme, vi får intet lavet, trætte og udmattede, og ser hinanden langt mindre end ved normal hverdag 

Jeg har bare fået nok, samtidig har svigerforældrene, for tiden invaderet hjemmet, for at hjælpe med noget renovation, sødt af dem, men de går mig virkelig på nerverne, det startede nemlig for 3 mdr siden, da manden tog ferie for at få det lavet, men de kom ikke igang før hans ferie næsten var slut.. Nu holder de så pause mens manden holder ferie, for de havde lige andre ting... fair nok, men hvorfor har de andre ting hver gang han tager ferie så de rent faktisk kan få lavet noget, ved at eksplodere....
Jeg vil ikke lyde utaknemmelig, men flere ting hænger på mig, feks skaffe materialer, og holde gang i tingene.
Hvorfor kan de ikke lave det, mens han har ferie, vi bliver aldrig færdige, og ved at være så træt af byggerod overalt, samtidig vil jeg også bare være færdig så jeg kan få svigerne ud af mit hjem... de kommenterer alt, og selvom jeg har pause fra dem, stresser det ikke mindre, da vi så har set dem, i forbindelse med børnene i stedet, og samtidig ved jeg de igen, om kort tid invaderer hjemmet, gider det bare ikke mere.... Senest udtalte svigerfar foran en masse af begge vores familier, at nu gik han jo ture, med vores den ældste, ned til ænderne, for det gad vi jo ikke..... Jeg har flere gange været dernede, men vi går ofte ture den anden vej, da jeg ikke kan komme ned af trapperne med hverken klapvogn eller barnevogn, og derfor skal en meget lang omvej
han fik det til at lyde som vi intet lavede med vores børn, og nu kan vi jo ikke have fest og farver og vilde ture hver dag, men jo da man planlægger jo også 3 uger, men bonbonland besøg hver dag 
Kunne min mand og hans forældre ikke tage sig bare en anelse sammen, ingen struktur i noget overhovedet og forlænger processen... Guuuuuud skal man bestille fliser hjem inden de skal bruges ???? nå men så venter vi da lige 5 dage på det, trods jeg havde sagt det i 3 uger... nej skal man bestille inventar, øh ja, sagt de sidste 3 uger der er min 2 ugers leveringstid på... argh
nu lyder jeg som sådan en rappenskralde, men er intet morsomt herhjemme, og kan ikke engang nyde vores sommerferie, som snart er slut, og hvad har vi nået i den, intet, ikke nået hvad vi ønskede med børnene pga vejret, ikke nået noget på byggeprojekt har knap nok set min mand, som har været ekstremt fraværende, når han endelig har været her
Er ked hver morgen jeg står op, føler mig tom når jeg går i seng, og ja ligenu vil jeg bare gerne have hyggelig ferie, uden byggerod, uden svigerne i baghovedet, uden umulige børn fordi vejret ikke giver plads til muligheder, får virkelig lyst til at tage ungerne, og køre på ferie, så kan mand og svigermekanik, sgu passe sig selv 
Men jeg synes altså, du skal få sendt de unger ud af huset (i institution - korte dage) i en fart, og så skal du klart og tydeligt formulere dine grænser over for dine omgivelser!!
Heldigvis er vejret godt nu - i hvert fald på sjælland...
Kom i gang med at tage dig selv lidt mere seriøst, - det fortjener du ligesom alle andre at gøre.