Hader Ferie "langt"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2012

Anonym trådstarter

LotusCPH skriver:

JA man ka sagtens holde freie hjemme og altså mange gange er det mere stressende at sku holde ferie end ha en normal hverdag. Men det er jo som man gør det til. Ungerne - de to store kommer hjem imorgen-  skal på bedstetur til københavn og se en masse - så tager de i sommerhus i rørvig til fredag - med bedsterne - og vi mor- for og baby - kommer derop og overtager børnene- og har så lånt en camplet - som vi stiller ud i haven oppe i sommerhuset. og så holder vi ferie deroppe - og går ture og sådan - ikke noget med nogle vilde ture nogle steder - bare afslapning - og så kommer vi hjem og holder weekend - og gør klar til skole og børnehave - Så er ungerne ligesom gearet lidt ned - efter de har været på ferie med deres mor og skullet noget hver eneste dag i de to uger de har været der.

Det er rigtig sundt børn får en opfattelse af ferie som afstressning - og ikke et pres. 

Selvfølgelig skal børn have ferie, det er ikke det det handler om. Det handler om svigerforældrene har invaderet hjemmet med byggerod, og hver gang vi tager ferie for at få det lavet, forsvinder de. Vi bliver aldrig færdige på den måde, de kommer og går som det passer dem med nøgle uden vi ved hvornår de kan dukke op, og forventer vi er til rådighed. Det gør det umuligt at planlægge noget med dem, og med deres alder er det i forvejen en udfordring da de begge er under 1.5 år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2012

Anonym trådstarter

LotusCPH skriver:

JA man ka sagtens holde freie hjemme og altså mange gange er det mere stressende at sku holde ferie end ha en normal hverdag. Men det er jo som man gør det til. Ungerne - de to store kommer hjem imorgen-  skal på bedstetur til københavn og se en masse - så tager de i sommerhus i rørvig til fredag - med bedsterne - og vi mor- for og baby - kommer derop og overtager børnene- og har så lånt en camplet - som vi stiller ud i haven oppe i sommerhuset. og så holder vi ferie deroppe - og går ture og sådan - ikke noget med nogle vilde ture nogle steder - bare afslapning - og så kommer vi hjem og holder weekend - og gør klar til skole og børnehave - Så er ungerne ligesom gearet lidt ned - efter de har været på ferie med deres mor og skullet noget hver eneste dag i de to uger de har været der.

Det er rigtig sundt børn får en opfattelse af ferie som afstressning - og ikke et pres. 

Undskyld hvis det lød lidt surt, bare træt og ked af svigerne ødelægger ikke kun hverdagen men nu også vores ferie, som i forvejen ikke lå der hvor det passede bedst ind

Anmeld

22. juli 2012

LotusCPH

Anonym skriver:

Undskyld hvis det lød lidt surt, bare træt og ked af svigerne ødelægger ikke kun hverdagen men nu også vores ferie, som i forvejen ikke lå der hvor det passede bedst ind

Helt ærligt - så forstår jeg udmærket. Men hvorfor ikke konfrontere dem - de er jo også selv forældre og kender da også selv til det - I har også brug for at være JER og kan godt se når hytten roder og det hele virker lidt ugennemført - så er der ik nemt - specielt med små børn også.

Men få din mand ind over problemet - og få ham til at snakke med sine forældre. Det er jo trods alt hans forældre. Og altså du har jo også riiigeligt at se til - og altså det med de halvfærdige ting er det samme her. Ka ik selv fordrage halvfærdige projekter, men fik en snak med manden min. Ikke et projekt igang før det seneste er færdigt.

Men det er sku synd for dig - men som der tidligere er skrevet så tag væk for en stund - Bare en dag i en stor park , legeplads eller sådan. -

Anmeld

22. juli 2012

Anonym trådstarter

LotusCPH skriver:

Helt ærligt - så forstår jeg udmærket. Men hvorfor ikke konfrontere dem - de er jo også selv forældre og kender da også selv til det - I har også brug for at være JER og kan godt se når hytten roder og det hele virker lidt ugennemført - så er der ik nemt - specielt med små børn også.

Men få din mand ind over problemet - og få ham til at snakke med sine forældre. Det er jo trods alt hans forældre. Og altså du har jo også riiigeligt at se til - og altså det med de halvfærdige ting er det samme her. Ka ik selv fordrage halvfærdige projekter, men fik en snak med manden min. Ikke et projekt igang før det seneste er færdigt.

Men det er sku synd for dig - men som der tidligere er skrevet så tag væk for en stund - Bare en dag i en stor park , legeplads eller sådan. -

Der er ikke så meget jeg kan gøre, alt er prøvet. De skulle ha været færdige i juni, nu er de ikke engang halv færdige og snakker om at de da nok skal blive færdige inden vinter, men nu har de ændret dato flere gange. Helt i starten hed den 14 dage, nu der gået 3 mdr
De kommer ofte ind uanmeldt og lige skal hente noget, hilser 2 min på børnene for at gå igen, det samme gør de hvis de går her og arbejder, så efterlader ulykkelig barn, da den ældste ikke kan forstå det, den mindste er kun spæd så opdager ikke så meget. I forgårs kom svigermor, helt uanmeldt, og frem for hoved døren, gik hun om i haven, og gloede ind af vores vindue og dør deromme, for at blive lukket ind. Og var efter spisetid om aftenen, netop som børnene skulle puttes, så blev rykket takket være svigermor ikke nemt at have bare lidt ferierutine på den måde
Nogle ideer hvor man kan tage hen med 2 børn under 18 mdr på udflugt

Hader ikke ferie normalt eller ferie i den forstand, jeg er bare træt af denne ferie.

Anmeld

22. juli 2012

Muhmi

Anonym skriver:

Jeg kan forstå du er træt af det hele på nær det med børnene.

Selvfølgelig skal man holde ferie med sine børn,også selv om det kan være træls.

Jeg ser flere i vores vuggestue og børnehave der enten ikke giver børnene ferie,eller også får de lige en uge.

Børn har også brug for ferie,og ja man er sgi en dårlig forældre hvis man holder ferie uden sine børn.

Men alt det andet....puha det synes jeg er synd for dig

Gu er man ej en dårlig forældre hvis man kun holder én uges ferie med sit barn.... Eller holder ferie uden sine børn.... Hvad er det lige for en statement og hvorfor skal du sidde der og gemme dig og så sige noget så uselt som det??

Helt ærligt hvor det tarveligt og bliver "sgi" sur over at der er nogle der skal sidde og lege "du en dårlig forældre" legen hvis de ikke engang tør vise deres ansigt... Ja du har ret til at være anonym, men jeg synes sku ærlig talt ikke du har ret til at dømme andre mennesker og deres evne til at være forældre på den måde... Føj altså!

Anmeld

23. juli 2012

Anonym

Muhmi skriver:

Gu er man ej en dårlig forældre hvis man kun holder én uges ferie med sit barn.... Eller holder ferie uden sine børn.... Hvad er det lige for en statement og hvorfor skal du sidde der og gemme dig og så sige noget så uselt som det??

Helt ærligt hvor det tarveligt og bliver "sgi" sur over at der er nogle der skal sidde og lege "du en dårlig forældre" legen hvis de ikke engang tør vise deres ansigt... Ja du har ret til at være anonym, men jeg synes sku ærlig talt ikke du har ret til at dømme andre mennesker og deres evne til at være forældre på den måde... Føj altså!

Hvad er man så ,hvis man ikke gider holde ferie med sine børn?

Hvorfor få børn hvis man alligevel lader dem vokse op med pædagoer i stedet for sine forældre?

Og hvorfor holde ferie og lade sine børn blive i vuggestuen?

Hvorfor har du mere ret til fri/ferie end dit barn?

Og jeg har sgu ret til min mening ,ano eller ej!

Anmeld

23. juli 2012

Anonym

Sara. skriver:

Jeg kan til en vis grad følge dig i det du skriver, men synes det er vigtigt at fokusere på at ingen familier er ens. Hverken børn eller voksne.

Derfor gør det ikke nødvendigvis forældre til dårlige forældre, ved at holde ferie uden deres børn! (i mine øjne).

Der kan være flere grunde til at det vil være bedre for børnene at komme i inst. end at være hjemme. Fx. hvis moderen er helt nedkørt.

Måske kan man sende dem afsted om formiddagen hvor man så slapper af og blive "ladt op" og klar til at kunne overskue at få hente børnene.

Jeg selv har 4 uger med mine unger på 2 år og 4½ år. Uge 30-31-32-33. Uge 31-32 er min mand også hjemme. Uge 34 er de i inst. igen. Men jeg starter først mandag i uge 35. (der har jeg første vejledning til en eksamen). Så egentlig har jeg ferie uge 34, men ungerne er sendt afsted. Jeg skal dog have forberedt noget til den første vejledning. Men mener bestemt ikke at jeg er dårlig forældre fordi jeg sender dem afsted i ue 34 og selv bliver hjemme.

Det jeg ville, var at skrive at det nogen gange er vigtigt at mnde sig selv på at man ikke ved alt om andre familier, minde sig sig på at vi er forskellige

Du holder så også 4 ugr med dine børn

Forstå simpelthen ikke at man har samvittighed til at ens bøn nærmest ingen ferie får (som jeg ser indimellem)

Og det værste er at nogen af de forældre der ikke orker deres børn ,er dem der i forvejen går hjemme og så jo netop burde få ladet op i hverdagen

Anmeld

23. juli 2012

Anonym

lukaj skriver:

ej det bliver jeg godt nok ret vred over du skriver. ja børn har brug for ferie som os andre, selvfølgelig. men man er f...... IKKE en dårlig forældre fordi man tager en uges ferie uden sine børn...

hvad tror du lige børnene har bedst af. forældre der holder al deres ferie med børn og ikke bruger tid på sig selv og derfor intet overskud har, eller forældre der vælger at prioterer sig selv et par dage og får tanket op og derfor har overskudet til børnene bagefter? ja jeg synes egentlig svaret er ligetil.

Så burde du måske overveje om du magter børn i det hele taget,siden du ikke har overskuddet!!

Anmeld

23. juli 2012

nielsen80

Anonym skriver:

Så burde du måske overveje om du magter børn i det hele taget,siden du ikke har overskuddet!!

Du er godt nok hård i dine udmeldninger!

Nu findes der jo altså mange familieformer og årsager til, at en familien et år ikke nødvendigvis har overskud til at holde hele ferien sammen. Det kan være den enlige mor, som netop det år skal have lavet det 15 år gamle køkken, og ikke synes børnene skal udsættes for byggestøv...det kan være familien som gang på gang har været udsat for voldsomme ting i forgående år - dødsfald, sygdom i familien etc, og derfor har behov for nogle dage til at komme ovenpå. Synes faktisk det er meget ærgeligt at høre en pædagog, som netop skulle have empati og forståelse for de forskellige situationer man som familie kan være i, udtale sig sååå bombastisk.
Selvfølgelig skal børn også have ferie, men at man et år vælger noget andet end den gængse form med feie i uge29+30 gør altså ikke man er dårlig forældre.

Anmeld

23. juli 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvad er man så ,hvis man ikke gider holde ferie med sine børn?

Hvorfor få børn hvis man alligevel lader dem vokse op med pædagoer i stedet for sine forældre?

Og hvorfor holde ferie og lade sine børn blive i vuggestuen?

Hvorfor har du mere ret til fri/ferie end dit barn?

Og jeg har sgu ret til min mening ,ano eller ej!

Jeg vil meget gerne vide som trådstarter, om du mener jeg er dårlig forældre, for synes absolut ikke jeg vil have den myntet på mig, fordi der er kommet misforståelser.
Er man også dårlig forældre hvis man ikke tager fri mens børnene har skoleferie ? Mig bekendt kan ingen holde fri 6-8 uger i sommerferien ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.