Øv, hvor kender jeg bare så godt at være i dine sko!
Da jeg fødte første gang, blev jeg sat i gang 17 dage over tid. Jeg var stadig lukket som en østers, 3 cm. livmoderhals osv., så jeg fik piller tre gange i løbet af 1½ døgn, før jeg begyndte at få veer. Efter ½ døgn med veer, endte det i AKS på 19. dagen, fordi han stod skævt med hovedet og ikke ville trænge ordentligt ned i bækkenet.
Da jeg så skulle føde igen lidt over tre år senere, var jeg sikker på, at det hele ville gentage sig, efterhånden som jeg gik flere og flere dage over tid.
Jeg havde fået tid til igangsættelse en onsdag, hvor jeg ville være 16 dage over tid, men sørme om jeg ikke vågnede tidligt mandag morgen med småveer. Jeg fødte tirsdag formiddag 15 dage over tid - altså dagen før jeg skulle være sat i gang!
Jeg var virkelig modløs til sidst og sur på min krop, fordi den ikke kunne finde ud af noget, men det kunne den altså godt alligevel!

Da jeg fødte for tredje gang sidste år i februar gik jeg igen lang tid over og fødte 14 dage over tid. Det var meningen, jeg skulle have været sat i gang med ballonkateder den tirsdag, jeg var 42+0, men jeg havde haft småveer hele natten og tegnblødning om morgenen. I stedet mødte jeg op på fødegangen, og hun kunne lige akkurat tage vandet, så jeg slap for ballonkatederet.
Jeg fik dog vedrop, fordi min krop ikke lavede ordentlige veer selv, men jeg er sikker på, at havde jeg bare ventet en dag eller to mere, var min krop blevet så meget mere parat, at det hele var gået af sig selv. Man kan vel kalde det en halv igangsættelse, fordi min krop jo var ved at gøre sig klar, men de fremskyndede det ved at tage vandet, give vedrop osv. Jeg fødte forresten same aften efter en meget nem fødsel.
Nu skal jeg føde igen til oktober, så jeg er spændt på, hvor mange dage jeg skal gå over denne gang!
Du må ikke opgive håbet, for hun skal nok komme ud - jeg tror bare, at nogle inklusive mig selv skal gå lang tid over, og jeg er nået frem til, at jeg hellere vil vente på, at min krop selv bliver klar, fremfor at fremprovokere en fødsel, som måske bliver hårdere end nødvendigt, fordi kroppen simpelthen ikke er klar.
Pøj pøj med fødslen som ligegyldigt hvad bliver inden for den næste uges tid!