Føler mig vred, sur og ked af det !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2012

FruStolpe

Kongmulle skriver:

Jamen vi er helt enige. Tænk at lade noget så åndsvagt som en dum bog være skyld i barnet dør. Tankegangen forstår jeg heller ikke. Altså jeg forstår godt hvad de siger er grunden, men at man som mor kan lade det ske og vil vælge det i praksis, det forstår jeg ikke. Min tro på mit barn, vil altid være stærkere end troen på biblen

Så enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2012

BellaT

FruStolpe skriver:

Jeg kan sagtens følge dig.

Min pointe er bare at de jo er villige til at ofre deres børn.

Og det kommer jeg som mor altså aldrig til at kunne accepterer....

Nææh, det skal du da heller ikke acceptere. Jeg ville ihvertfald heller aldrig vælge sådan, men jeg er heller ikke JV jo. 

Men tænk på, at forældrene (i deres øjne) måske beskytter deres børns sjæle for et liv i helvede i al evighed eller lign. Ved at nægte blodtransfusion. Ikke ofre, men redde. Hmm, forstår du hvad jeg prøver at forklare? Det er nemlig svært at forklare.

Anmeld

19. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
FruStolpe skriver:

Jeg overhørte idag en samtale gennem en dør telefon. Den var mellem en beboer og en fra Jehovas Vidner.

I samtalen blev nævnt at de ikke må modtage blod. Og det er her filmen knækker for mig.

Jeg kommer ALDRIG til at forstå eller accepterer at man sætter tro foran sine børn.

Men mine tanker kredser nu om hvorfor de ikke må modtage blod?? Jeg kan simpelhen ikke tro at der overhoved kan være en eneste go grund til at de hellere vil lade deres børn dø end at gi dem blod......

Er der nogen der kan svaret på mit spørgsmål ??

Jeg får simpelhen så ondt helt ind i hjertet af at tænke på at der findes mennesker der har den holdning....

Jeg må indrømme at jeg aldrig har sat mig særlig meget ind i det, men jeg kan forestille mig at de vel tror at deres børn ikke kommer i himlen hvis de modtager blod. Så måske for at sikre børnene en plads i himlen??

Men det er jo svært for os andre at sætte sig ind i. Det er ikke noget jeg ville kunne, men jeg har jo heller ikke denne overbevisning/tro.

Anmeld

19. juli 2012

BellaT skriver:

Nææh, det skal du da heller ikke acceptere. Jeg ville ihvertfald heller aldrig vælge sådan, men jeg er heller ikke JV jo. 

Men tænk på, at forældrene (i deres øjne) måske beskytter deres børns sjæle for et liv i helvede i al evighed eller lign. Ved at nægte blodtransfusion. Ikke ofre, men redde. Hmm, forstår du hvad jeg prøver at forklare? Det er nemlig svært at forklare.

Lige hvad jeg har tænkt og desværre skrevet, da jeg ikke fik læst tråden igennem. Men er helt enig.

Det må være et valg de tager for at redde deres børn - selvom det betyder døden fra den menneskelige verden.

Anmeld

19. juli 2012

FruStolpe

BellaT skriver:

Jeg tror godt jeg forstår hvad du mener.

Jeg må nok bare affinde mig med at jeg aldrig kommer til at få et svar jeg kan forholde mig til...

Anmeld

19. juli 2012

FruStolpe

mor:) skriver:

Lige hvad jeg har tænkt og desværre skrevet, da jeg ikke fik læst tråden igennem. Men er helt enig.

Det må være et valg de tager for at redde deres børn - selvom det betyder døden fra den menneskelige verden.

Humlen af det kan ligge i at jeg så absolut ikke mener at der er noget liv bagefter !

Men det ændre ikke på at jeg finder det forkasteligt og en anelse sygt at man vil vælge livet fra for sine børn... Det er, for mig, en yderst orskruet tankegang

Anmeld

19. juli 2012

JustMe

Kongmulle skriver:

Syntes det er dybt ironisk, når man i kirken lærer "i skal drikke mit blod og dette er jesu legme".

Du har så evigt ret!

Anmeld

19. juli 2012

FruStolpe skriver:

Humlen af det kan ligge i at jeg så absolut ikke mener at der er noget liv bagefter !

Men det ændre ikke på at jeg finder det forkasteligt og en anelse sygt at man vil vælge livet fra for sine børn... Det er, for mig, en yderst orskruet tankegang

Hvis man tror på det evige "liv" i himlen efter døden - altså virkelig tror på det, så kan jeg et eller andet godt forstå det. De vil helt sikkert ikke have at deres børn skal være i helvede for evigt. Det er jo noget de virkelig tror eksisterer.

Men ja...det underligt at man overhovedet kan tro på det. Jeg selv er ateist og tror kun på ting jeg kan se og føle

Anmeld

19. juli 2012

Mor til Ella

FruStolpe skriver:

Så enig

Forstår det virkelig heller ikke.

Men jeg går så heller ikke ind for nogen former for religion, jeg har lært at man skal tænke og danne sine egne meninger..... 

Ville dø for mit barn.... Så det er for mig helt ubegribeligt.

Anmeld

20. juli 2012

**Ønskebabyen

FruStolpe skriver:

Tak for din søgning og info.

Desværre synes jeg på ingen måde at det er en "lovlig" grund til at at nægte sine børn livet....

Jeg tror bare at jeg i den her sammenhæng er nød til at forblive snæversynet og yderst fordomsfuld...

Vil gå så langt som til at sige at det sgu er en plat grund, "fordi det er urent". Det er der dælme så mange andre ting der også er,

Er fuldstændig enig med dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.