Føler mig vred, sur og ked af det !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.253 visninger
32 svar
0 synes godt om
19. juli 2012

FruStolpe

Jeg overhørte idag en samtale gennem en dør telefon. Den var mellem en beboer og en fra Jehovas Vidner.

I samtalen blev nævnt at de ikke må modtage blod. Og det er her filmen knækker for mig.

Jeg kommer ALDRIG til at forstå eller accepterer at man sætter tro foran sine børn.

Men mine tanker kredser nu om hvorfor de ikke må modtage blod?? Jeg kan simpelhen ikke tro at der overhoved kan være en eneste go grund til at de hellere vil lade deres børn dø end at gi dem blod......

Er der nogen der kan svaret på mit spørgsmål ??

Jeg får simpelhen så ondt helt ind i hjertet af at tænke på at der findes mennesker der har den holdning....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2012

Dustmuz

i tilfælde hvor et barn har akut brug for blod, så må lægerne her i DK, umyndiggøre forældrene til barnet og give barnet det som det har brug for..

så på det punkt med børn og blod, da kan de ikke sige så meget..

hvis personen er myndig (dvs over 18) så vil lægerne respektere valget og ikke give blod

Anmeld

19. juli 2012

Wimmie

Jeg vil meget gerne være accepterende og åbentsindet over for alle former for religioner, men jeg giver dig helt ret...jeg lærer heller aldrig at forstå det...aldrig 

Anmeld

19. juli 2012

Wimmie

Dustmuz skriver:

i tilfælde hvor et barn har akut brug for blod, så må lægerne her i DK, umyndiggøre forældrene til barnet og give barnet det som det har brug for..

hvis personen er myndig (dvs over 18) så vil lægerne respektere valget og ikke give blod

Det er da altid noget...det ændrer desværre bare ikke på den holdning at man hellere ville lade sit barn dø end at det skulle have blod. Og i de helt ekstreme tilfælde ser forældrene jo de børn som værende urene fordi de har modtaget urent blod 

Anmeld

19. juli 2012

Sara.

FruStolpe skriver:

Jeg overhørte idag en samtale gennem en dør telefon. Den var mellem en beboer og en fra Jehovas Vidner.

I samtalen blev nævnt at de ikke må modtage blod. Og det er her filmen knækker for mig.

Jeg kommer ALDRIG til at forstå eller accepterer at man sætter tro foran sine børn.

Men mine tanker kredser nu om hvorfor de ikke må modtage blod?? Jeg kan simpelhen ikke tro at der overhoved kan være en eneste go grund til at de hellere vil lade deres børn dø end at gi dem blod......

Jeg får simpelhen så ondt helt ind i hjertet af at tænke på at der findes mennesker der har den holdning....

Er det ikk noget med at de ikke modtager blod pga. religiøse årsager... at de ser blod som noget helligt, en gave fra gud..... Og så mener jeg at have læst noget med at de henviser til både det nye og det gamle testamente.....

Jeg synes det er svært som udefra kommende at sætte sig ind i når man er stærk troende,hvorfor man så handler som man gør..

Anmeld

19. juli 2012

FruStolpe

Dustmuz skriver:

Det er jeg godt klar over. Men det er princippet i at hvis forældrene KUNNE vælge, så ville de lade deres børn dø....

Jeg er forarget og rystet over at man kan ha den holdning. Nu prøver jeg så om jeg kan finde ud af grunden...

Anmeld

19. juli 2012

Dustmuz

Wimmie skriver:

Det er da altid noget...det ændrer desværre bare ikke på den holdning at man hellere ville lade sit barn dø end at det skulle have blod. Og i de helt ekstreme tilfælde ser forældrene jo de børn som værende urene fordi de har modtaget urent blod 

Det har du ganske ret i (tror jeg)
nu kender jeg ikke selv nogen som er Jehova's vidner, og tror heller ikke jeg kommer til det.

hver gang de kommer forbi her hos os, så virker vores Dørtelefon underligt nok ikke (batteriet mangler)

Anmeld

19. juli 2012

Dustmuz

FruStolpe skriver:

Det er jeg godt klar over. Men det er princippet i at hvis forældrene KUNNE vælge, så ville de lade deres børn dø....

Jeg er forarget og rystet over at man kan ha den holdning. Nu prøver jeg så om jeg kan finde ud af grunden...

for at finde den "præcise" årsag, tror jeg faktisk bare du skal læse deres bibel..

deri, burde det hele stå

Anmeld

19. juli 2012

2babygirls

FruStolpe skriver:

Man kan modtage kunstig blod i pille form. Der fik min mands kollega efter hun havde fået fjernet brystet. Du kommer dig bare ikke så hurtigt som ved en alm blod transfusion.

Anmeld

19. juli 2012

FruStolpe

Sara. skriver:

Er det ikk noget med at de ikke modtager blod pga. religiøse årsager... at de ser blod som noget helligt, en gave fra gud..... Og så mener jeg at have læst noget med at de henviser til både det nye og det gamle testamente.....

Jeg synes det er svært som udefra kommende at sætte sig ind i når man er stærk troende,hvorfor man så handler som man gør..

Uanset hviken gave eller andet religiøst ide det er så mangler jeg noget info der på en eller anden måde kan retfærdiggøre det. Jeg er ikke sikker på at det findes, men jeg kan bare ikke forstå det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.