Gigl skriver:
Og det tror jeg bestemt har en indvirken i hendes forhold til det andet barn - desværre jo.
Jeg tænker på min egen mor, hun har 2 børnebørn, hun er mormor og farmor og hun kunne ikke drømme om at gøre forskel, selvom jeg nok "bruger" hende mere end min bror og svigerinde gør
Men der er nok noget i det med at hun har brug for at være "behøvet" - det er bare lidt ærgeligt hvis hun ikke formår at skabe et godt bånd og vise at hun elsker jeres barn ligeså højt.
Det behøver jo ikke være et formelt "møde" i får stablet på benene, men bare en dag i måske spiser aftensmad sammen, så kan du jo fortælle hende at der er noget der bekymre dig en smule - som du nu kan sige det bedst. Og så hav din mand til at være på din side - det er ikke sikkert han behøver sige så meget, men bare det at farmor ved at i er enige - selvom han måske ikke synes problemet er SÅ stort så synes han vel stadig det er et problem?
Og så se hvad hun siger.. og tage den derfra
Som du også siger og som de andre også siger, så kan jeg fuldstændig give ret i at jeg skal have min mand med som støtte, fordi hvis han alligevel ikke ville støtte mig og jeg tog ud til min svigermor og startede en borgerkrig derude så ville jeg jo tabe kampen fuldstændig også ville jeg være lorten i deres "perfekte" familie.
Jeg kan godt bare synes at det er dybt irriterende at jeg har dette ansvar fordi jeg allerede er så konfliktsky og fordi jeg i så mange år har haft så meget respekt for min svigermor, det gør det endnu svære.
Tænk at det er disse kampe der hører med til at være en voksen og en forældrer

Men du kan tro jeg vil gøre alt for min lille engel, det er bare for mig dybt tragisk at andre folk som skulle forestille sig at holde af ham kan nægte ham de goder som det andet barn får..
puha kombinationen af denne debat, samt tanken om mit smukke uskyldige barn som ligger og sover, får mig godt nok til at fælde en tårer. Nu er jeg bare sur ved tanken om det hun gør. Jeg ved det ikke er for at være ond, men det føles som ondskab!
Anmeld