Missq4 skriver:
måske hun slet ikke ser det så slem som andre gør og er hun der over ved de andre fordi de har bedt hende om at komme og hjælpe med et eller andet eller er det fordi hun selv tager der over ? hvad hvis i begyndte at inviter hende en gang om ugen eller hvad i nu syntes til at spise sammen med jer så i kunne bygge noget op og den vej måske for det vendt den vej i sted for at skulle tag en træls snak som kunne gøre det hele værre og så se om det ikke hjalp og hvis det ikke gør det jamen så tag snakken med hende derefter ?
Vi ses meget meget ofte, vi bor i samme by og er ude ved dem flere gange om ugen kort, vi invitere dem til mad og vin når vi har mulighed for det og spiser ude ved dem når der er mulighed. Jeg vil dog indrømme at det på det seneste er blevet noget mindre, da vi alle har det så travlt og at de lige nu er taget på camping.
Men vi gør aktivt en indsats for at hun skal skifte mening om hvilket par hun skal kunne lide, hvis jeg må have lov til at udtrykke mig på den måde.
Men det duer ikke, det er virkelig som om at det ikke er nok for hende at slappe af og være der for vores søn. Hun behøver virkelig at folk er afhængig af hende, og det kan jeg virkelig ikke få mig selv til.
Det andet par ringer jo til hende når de har problemer eller hvis der er noget hun skal ordne for dem, hun er kommunalt ansat socialrådgiver og har derfor mulighed for at have indflydelse. Og de eneste gange de ser hende er hvis hun skal køre dem nogen steder hen eller hvis de spiser hos hende af penge mangel.
Det er i mine øjne udnyttelse af ens mor, sådan kunne jeg aldrig drømme om at behandle hende, sådan behandler man sgu en tjener ikke en mor, ikke ens livgiver!
Men hun foretrækker dem fremfor os, og det kan efter hånden kun være fordi hun virkeligt inderligt ønsker at folk skal være så dybt afhængig af hende, at de slet ikke ville kunne klare dagen og vejen uden hende.
Og det niveau skal jeg ikke ned på. jeg elsker jo min svigermor, på trods.
Anmeld