Hvordan skal autostolen sidde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2012

Masig

Lenats31 skriver:

Ser lige du ikke har født endnu

babystolene uden en base kan være svære at sætte helt fast i bilen. men ellers er der mange der laver en og samme fejl:

De fører skulderselen tværs over stolen og ind i de blå guides, fæstner sikkerhedsselen og fører hofteselen bagom autostolen.

det er en alvorlig fejl (siger ikke I laver den) da babystolen næppe vil blive holdt fast i en kollision.

Hofteselen skal tværs over stolen og skulderselen skal bagom stolen.

Vi fik styr på det... NU har jeg født og stolen sad helt perfekt da vi kørte hjem så tror bare ikke den var strammet nok til "generalprøven"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2012

Masig

Baagøe skriver:

Det var ærgeligt. Har I set i vejledningen på bilen om der er selestrammer? Det kan ofte hjælpe

Vi har fået styr på det

Anmeld

22. juli 2012

Lenats31

An&Jo skriver:

Ja okay, men uanset hvordan man googler, så kan jeg ikke finde en base der passer til stolen..

Men hvis i nu kører jeres sikkerhedssele helt ud, kan den så ikke gøre sådan at når man kører den ind igen, og man så sopper inden den er helt inde, at den så er låst som hvis man får en hård opbremsning??

Der er to typer sikkerhedsseler i biler på det Europæiske marked hvoraf den førstnævnte er langt den hyppigste:

ELR: Emergency Locking Seatbelts. Disse låser ved hårde opbremsninger eller uheld, når personen ryger ind i dem. de europæsike autostole er udstyret med belt-lock-offs som er sele låse.

ALR: Automatic Locking Seatbelts: Disse skal låses ved at man trækker selen helt ud. Montere autostolen og derefter lader selen køre ind i igen. Her behøver man faktisk ikke bruge lock-offs på autostolen. 

Anmeld

22. juli 2012

Lenats31

Masig skriver:

Vi fik styr på det... NU har jeg født og stolen sad helt perfekt da vi kørte hjem så tror bare ikke den var strammet nok til "generalprøven"

Tillykke med den lille

Anmeld

23. juli 2012

Masig

Lenats31 skriver:

Tillykke med den lille

Tak

Anmeld

28. juli 2012

Pige2009

Masig skriver:

Vi har fået styr på det

Dejligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.