Hvordan skal autostolen sidde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2012

An&Jo

Masig skriver:

Altså vi kan sagtens få den til at låse, så det er ikke problemet.. ved opbremsning ville den virke, problemet er bare at den generelt sidder meget løst, så jeg tænker at ved fx bump og lignende, der ville den bevæge sig for meget, i forhold til hvad jeg tænker der er sund for en lille babykrop som ikke helt kan stå imod de der bevægelser som vi andre kan...

mente også mere om ikke i kan få den til at låse ved at køre den helt ud, og så ind igen?? Det kan vi nemlig i vores bil, så sidder stolene nemlig helt fast..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2012

Masig

An&Jo skriver:

mente også mere om ikke i kan få den til at låse ved at køre den helt ud, og så ind igen?? Det kan vi nemlig i vores bil, så sidder stolene nemlig helt fast..

Hmm det ved jeg faktisk ikke... Tror bare vi må prøve os lidt frem... Kan også være vi ikke har strammet den nok selvom jeg nu synes vi strammede temmelig meget... Men som sagt så må vi jo prøve ldit af hvert en af dagene og går det slet ikke må vi jo købe en ny.. Den her har vi jo fået gratis, så det er ikke fordi vi har spildt penge på den, men er da bare surt at skulle købe en ny, når den intet fejler jo...

Anmeld

15. juli 2012

An&Jo

Masig skriver:

Hmm det ved jeg faktisk ikke... Tror bare vi må prøve os lidt frem... Kan også være vi ikke har strammet den nok selvom jeg nu synes vi strammede temmelig meget... Men som sagt så må vi jo prøve ldit af hvert en af dagene og går det slet ikke må vi jo købe en ny.. Den her har vi jo fået gratis, så det er ikke fordi vi har spildt penge på den, men er da bare surt at skulle købe en ny, når den intet fejler jo...

ja det vil da være ærgeligt at skulle investere i en ny, også selvom i har fået denne gratis..

Jeg håber i finder ud af det ihvertfald..

Anmeld

15. juli 2012

Masig

An&Jo skriver:

ja det vil da være ærgeligt at skulle investere i en ny, også selvom i har fået denne gratis..

Jeg håber i finder ud af det ihvertfald..

Jo tak.. Vi må prøve nogle af de ting der er skrevet herinde og se om det virker...

Anmeld

17. juli 2012

Pige2009

Masig skriver:

Ja men det er ikke en mulighed i vores bil desværre...

Øv bøv. Det er bare et must, når jeg kigger på bil, da sikkerheden er noget større og risikoen for fejlmontering ikke til stede. Kan i hvert fald varmt anbefales til næste bil. Håber I finder en løsning

Anmeld

18. juli 2012

Masig

Baagøe skriver:

Øv bøv. Det er bare et must, når jeg kigger på bil, da sikkerheden er noget større og risikoen for fejlmontering ikke til stede. Kan i hvert fald varmt anbefales til næste bil. Håber I finder en løsning

Jamen vil jeg helt klart også gå efter ved næste bil, men den bil vi har nu er kærestens firmabil.. Altså den er privat, men han bruger den til arbejde hver dag og kan ikke undvære den, da han er håndværker og jo skal have en stor bil til værktøjet... Og vi har slet ikke budget til at have to biler pt, da jeg desværre går ledig... Så vi har desværre ingen mulighed for at få anden bil eller anden monteringsmulighed for autostolen

Anmeld

18. juli 2012

Lenats31

Masig skriver:

Ok, selelåsen sidder nede i sædet...

Jo men det er en universal stol, altså der passer til alle biler så den burde vel kunne spændes ordentlig fast...

Men må prøve som du siger og spørge der hvor den er købt (er en vi har fået, derfor har vi ikke selv kunne spørge, da den blev købt)...

Du kan ikke regne 100% med billisterne der følger med stolene desværre. 

Bilerne ændrer sig med årene selvom modellen hedder det samme. Sagt på en anden måde, så kan en feks. VW Passat st. fra 2001 være meget anderledes inden i end samme model bygget 5 år senere. 

Hvilken bil har du og hvilken autostol?

Stolene skal sidde meget fast i bilen. Desto mere løst de sidder desto højere belastninger bliver barnet og stolen udsat for i en kollision, fordi de begge ganske enkelt stoppes mere brat og senere end tilfældet ville have været hvis den havde siddet fast. dermed øges risikoen for skader. 

Dette kan du og manden læse mere om her. manden som har skrevet dette har arbejdet i branchen i over 30 år.

http://www.sikkerautostol.dk/2010/09/isofix-vs-bilseleseatbelt/

Oftest er problemet at

1 sikkerhedsselen ikke er strammet godt nok.

2 Sikkerhedsselen er snoet (hænger ofte sammen med 1)

3 Bæltespændet er for langt og der opstår buckle crunch.

Specifikt for bagudvendte autostole fra 9 kg

1. Forankringsselerne ikke er spændt godt nok eller er snoede. Lås støttebenet op og træk i selerne. Dette kræver en sjælden gang at en sætter et knæ og lægger vægt i stolen mens en anden strammer. Løs benet.

Anmeld

18. juli 2012

Lenats31

Ser lige du ikke har født endnu

babystolene uden en base kan være svære at sætte helt fast i bilen. men ellers er der mange der laver en og samme fejl:

De fører skulderselen tværs over stolen og ind i de blå guides, fæstner sikkerhedsselen og fører hofteselen bagom autostolen.

det er en alvorlig fejl (siger ikke I laver den) da babystolen næppe vil blive holdt fast i en kollision.

Hofteselen skal tværs over stolen og skulderselen skal bagom stolen.

Anmeld

18. juli 2012

mortilnoahogmelina

Nu har jeg ikke læst svarene du har fået.

Men jeg kan varmt anbefale en sele base vi har selv en da vi ikke havde ISOfix i den gamle bil , men har det nu men vi vil ikke bruge 1500 kr på en ISOfix når vi nu har sele basen som fungere upåklageligt .

Jeg håbe i findes ud af det .

Anmeld

20. juli 2012

Pige2009

Masig skriver:

Jamen vil jeg helt klart også gå efter ved næste bil, men den bil vi har nu er kærestens firmabil.. Altså den er privat, men han bruger den til arbejde hver dag og kan ikke undvære den, da han er håndværker og jo skal have en stor bil til værktøjet... Og vi har slet ikke budget til at have to biler pt, da jeg desværre går ledig... Så vi har desværre ingen mulighed for at få anden bil eller anden monteringsmulighed for autostolen

Det var ærgeligt. Har I set i vejledningen på bilen om der er selestrammer? Det kan ofte hjælpe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.