Hvordan skal autostolen sidde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2012

Nettemor

Masig skriver:

En base? Hmm jeg skal vist google lidt lyder det til.. kan man få det til alle autostole eller hvordan? Synes godt nok det er en jungle at finde rundt i altså...

Hvilken Autostol er det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2012

2babygirls

Masig skriver:

Nytter stadig ikke noget, da vi ikke har isofix i bilen jo

Så det er desværre ikke en mulighed... Men den burde jo også kunne stå fast med trepunktssele.. Det er jo det den er beregnet til....

Du kan købe en selebase som skulle have samme formål som isofix basen, og den er meget billigere.
Der sidder selen fast i, og så klikker du bare autostolen i.

Anmeld

15. juli 2012

Masig

Nettemor skriver:

Hvilken Autostol er det?

En Grillo... Kan intet finde om den på nettet udover en masse annoncer hvor den sælges brugt.. Så aner ikke engang hvor den er købt henne

Anmeld

15. juli 2012

Masig

Baby2påvej skriver:

Du kan købe en selebase som skulle have samme formål som isofix basen, og den er meget billigere.
Der sidder selen fast i, og så klikker du bare autostolen i.

Har googlet det, men synes ikke helt jeg kan finde en uden isofix eller uden autostol... Synes det sælges sammen alle steder... Men måske en forhandler af bildele har sådan noget eller en baby butik måske... Aner intet om hvor jeg får sådan noget henne...

Anmeld

15. juli 2012

2babygirls

Masig skriver:

Har googlet det, men synes ikke helt jeg kan finde en uden isofix eller uden autostol... Synes det sælges sammen alle steder... Men måske en forhandler af bildele har sådan noget eller en baby butik måske... Aner intet om hvor jeg får sådan noget henne...

Babysam sælger det seperat. Der købte vi vores.

Anmeld

15. juli 2012

Masig

Baby2påvej skriver:

Babysam sælger det seperat. Der købte vi vores.

Okay.. Har lige været inde på deres hjemmeside og kigge og kan kun finde isofix baser

Anmeld

15. juli 2012

An&Jo

Masig skriver:

En Grillo... Kan intet finde om den på nettet udover en masse annoncer hvor den sælges brugt.. Så aner ikke engang hvor den er købt henne

jeg googlede lige den autostol i har fået, og den er vidst desværre for gammel til at den kan bruges i en base.. Ihvertfald hvis den er magen til dem der kommer frem på guloggratis..

Anmeld

15. juli 2012

Masig

An&Jo skriver:

jeg googlede lige den autostol i har fået, og den er vidst desværre for gammel til at den kan bruges i en base.. Ihvertfald hvis den er magen til dem der kommer frem på guloggratis..

Det ved jeg ikke, har faktisk ikke kigget på de annoncer der kommer frem...

Synes bare det er underligt, for har fået den af min kusine som fik den for et år siden, hvor den efter sigende skulle være ny, så lyder da mærkeligt hvis den skulle være for gammel til sådan noget...

Anmeld

15. juli 2012

An&Jo

Masig skriver:

Det ved jeg ikke, har faktisk ikke kigget på de annoncer der kommer frem...

Synes bare det er underligt, for har fået den af min kusine som fik den for et år siden, hvor den efter sigende skulle være ny, så lyder da mærkeligt hvis den skulle være for gammel til sådan noget...

Ja okay, men uanset hvordan man googler, så kan jeg ikke finde en base der passer til stolen..

Men hvis i nu kører jeres sikkerhedssele helt ud, kan den så ikke gøre sådan at når man kører den ind igen, og man så sopper inden den er helt inde, at den så er låst som hvis man får en hård opbremsning??

Anmeld

15. juli 2012

Masig

An&Jo skriver:

Ja okay, men uanset hvordan man googler, så kan jeg ikke finde en base der passer til stolen..

Men hvis i nu kører jeres sikkerhedssele helt ud, kan den så ikke gøre sådan at når man kører den ind igen, og man så sopper inden den er helt inde, at den så er låst som hvis man får en hård opbremsning??

Altså vi kan sagtens få den til at låse, så det er ikke problemet.. ved opbremsning ville den virke, problemet er bare at den generelt sidder meget løst, så jeg tænker at ved fx bump og lignende, der ville den bevæge sig for meget, i forhold til hvad jeg tænker der er sund for en lille babykrop som ikke helt kan stå imod de der bevægelser som vi andre kan...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.