Hvordan skal autostolen sidde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.612 visninger
35 svar
0 synes godt om
15. juli 2012

Masig

Vi har lige afprøvet autostolen i bilen og jeg synes godt nok den sidder meget løst... hvor løst må den sidde?

Jeg mener jo at den skal sidde så stramt at den næsten ikke kan bevæges overhovedet, men kæresten mener at det er ok, at den sidder løst og kan bevæges, for selen låser jo ved sammenstød og så står den fast...

Hvad siger I?

Og hvordan får vi den til at sidde helt fast hvis det er det den skal? Synes vi prøvede at stramme selen så meget som muligt, men den sad stadig meget løst...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2012

mariamiss6

Masig skriver:

Vi har lige afprøvet autostolen i bilen og jeg synes godt nok den sidder meget løst... hvor løst må den sidde?

Jeg mener jo at den skal sidde så stramt at den næsten ikke kan bevæges overhovedet, men kæresten mener at det er ok, at den sidder løst og kan bevæges, for selen låser jo ved sammenstød og så står den fast...

Hvad siger I?

Og hvordan får vi den til at sidde helt fast hvis det er det den skal? Synes vi prøvede at stramme selen så meget som muligt, men den sad stadig meget løst...

Den skal helst stå fast.. Altså, helt fast, på sædet. Sådan at når i har strammet selen, bør den ikke kunne rokkes synderligt meget....

Det kan skyldes måden jeres bil er indrettet på. 

Jeg ville køre til en dygtig autostolsforhandler, og bedde dme hjælpe jer med at finde den stol der passer jeres bil bedst....

Det har især meget at sige, om selelåsen sidder nede i sædet, eller sidder løst lidt fra sædet... 

Anmeld

15. juli 2012

Masig

mariamiss6 skriver:

Den skal helst stå fast.. Altså, helt fast, på sædet. Sådan at når i har strammet selen, bør den ikke kunne rokkes synderligt meget....

Det kan skyldes måden jeres bil er indrettet på. 

Jeg ville køre til en dygtig autostolsforhandler, og bedde dme hjælpe jer med at finde den stol der passer jeres bil bedst....

Det har især meget at sige, om selelåsen sidder nede i sædet, eller sidder løst lidt fra sædet... 

Ok, selelåsen sidder nede i sædet...

Jo men det er en universal stol, altså der passer til alle biler så den burde vel kunne spændes ordentlig fast...

Men må prøve som du siger og spørge der hvor den er købt (er en vi har fået, derfor har vi ikke selv kunne spørge, da den blev købt)...

Anmeld

15. juli 2012

Nettemor

Hvis det er den helt lille stol kan den være rigtig svær at få til at sidde fast.. Faktisk nærmest umulig.. Kan anbefale en base. Enten til sele eller isofix. Det er nemmere og hurtigere at få stolen i og derfra og den sidder bedre fast

Anmeld

15. juli 2012

Nettemor

Ellers så prøv at skrive til Autostol.dk  Som er bruger herinde. Han plejer at være super god til at hjælpe

Anmeld

15. juli 2012

Pige2009

Her har vi isofix, da det er sikrest, og der sidder autostolen HELT fast

Anmeld

15. juli 2012

Masig

Baagøe skriver:

Her har vi isofix, da det er sikrest, og der sidder autostolen HELT fast

Ja men det er ikke en mulighed i vores bil desværre...

Anmeld

15. juli 2012

Masig

Nettemor skriver:

Hvis det er den helt lille stol kan den være rigtig svær at få til at sidde fast.. Faktisk nærmest umulig.. Kan anbefale en base. Enten til sele eller isofix. Det er nemmere og hurtigere at få stolen i og derfra og den sidder bedre fast

En base? Hmm jeg skal vist google lidt lyder det til.. kan man få det til alle autostole eller hvordan? Synes godt nok det er en jungle at finde rundt i altså...

Anmeld

15. juli 2012

2babygirls

Masig skriver:

Hvad siger I?

Vi har en isofix base til bilen af den årsag at så står den 100% fast.

Anmeld

15. juli 2012

Masig

Baby2påvej skriver:

Vi har en isofix base til bilen af den årsag at så står den 100% fast.

Nytter stadig ikke noget, da vi ikke har isofix i bilen jo

Så det er desværre ikke en mulighed... Men den burde jo også kunne stå fast med trepunktssele.. Det er jo det den er beregnet til....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.