Kongmulle skriver:
Altså nu er det jo ikke "numsen pakket ind i plast" at bruge almindelige bleer. Vi har faktisk passeret 1980.....
De almindelige bleer er hverken dårlige for miljø eller børn, det er derfor jeg spørger.
Personligt forstår jeg ikke i vil bruge så store summer på det og så meget tid og vask, det var den del jeg var interesseret i at vide mere om.
Så hvis du ikke gider spilde tid på at svare mig på det jeg spørger om, så lad hellere være med at svare næste gang 
ikke dårlige for miljø og baby? Undskyld mig, men tror vist lige du skal undersøge tingene inden du kommer med sådan en udtalelse
Miljøstyrelsen har udført undersøgelser som viser at der findes organiske tinforbindelser i engangsbleer. 6 bleer er undersøgt, yderlag og bånd separat. I 3 produkter er fundet indhold af DBT, i 2 produkter er fundet indhold af DBT og MBT, og i 1 produkt er fundet indhold af TBT, DBT og MBT. TBT har vist sig at have en hormonforstyrrende effekt overfor marine organismer. Det har vist sig ved kønsændringer hos en række arter havsnegle. Hunsnegle begynder f.eks. at udvikle hanlige kønskarakterer, sådanne effekter er blevet observeret i koncentrationer helt ned til 1 ng/l hos de mest følsomme arter
Her er kilden direkte fra miljø styrelsen
http://www.google.dk/url?sa=t&source=web&c d=6&ved=0CFYQFjAF&url=http%3A%2F%2Fwww.mil joevejledninger.dk%2Ffiles%2Fvejledninger%2Fperson lig-hygiejne%2Fbleer_miljoebaggrund.pdf&ei=hQw DUM2GD9La0QWXqPW8Bw&usg=AFQjCNEAP8OVS9W_FMxjJb Ky0PQdVlcN-A&sig2=kkeYLs9KRBBq1d9CtyZPcgPrøv at sæt dig ned og google de stoffer der bliver brugt i produktionen af en ble og hvad bleen består af.
Lidt mere info:
Sådan opbygges en engangsble:
Engangsbleer består af et opsugende materiale med et tyndt lag plast udenom. Det opsugende materiale består af cellulosemasse og et vand-sugende materiale, typisk SAP. Det tynde laminat af plast har en struktur som tekstiler, så væde kan trænge igennem. Laminatet kan være lavet af f.eks. viskose, PET eller PP. Bleen sættes typisk fast med et elastikbånd og et velcro-lignende materiale eller selvklæbende lim. Remmen kan inderst bestå af papir.
Brugte bleer skal smides i skraldespanden. Dermed kommer de sammen med det øvrige affald til et forbrændingsanlæg, hvor de bliver omsat til energi, f.eks. fjernvarme.
Kan der være problematiske stoffer i engangsbleer?
Nogle engangsbleer indeholder lotion og parfume. Lotion skal være deklareret på pakken. Derimod behøver der ikke at stå, hvis der er parfume i bleerne. Nogle lotioner indeholder problematiske stoffer, mens parfume kan give allergi.
Ifølge kosmetikbekendtgørelsen skal parfume deklareres. Det betyder, at parfume skal deklareres på bleer, hvis parfumen er tilsat for at få babyen til at dufte godt. Men kravet om deklaration gælder ikke for andre produkter end produkter til personlig pleje. Hvis parfume er tilsat for at få selve produktet til at dufte godt, behøver parfumen derfor ikke være deklareret.
Cellulosemassen kan være bleget med klordioxid eller hydrogenperoxid (brintoverilte). Specielt blegning med klordioxid kan være miljøbelastende. Det skyldes indholdet af klor. Desuden kan der være brugt lim i bleen, som kan indeholde problematiske stoffer.
Papiret inderst i remmen kan være behandlet med silikonestoffer, hvoraf nogle kan være miljøbelastende. Og den selvklæbende lim, som bruges på nogle bleer til at sætte bleen fast, kan indeholde problematiske stoffer.