Neeej hvor jeg glæder mig :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.183 visninger
48 svar
0 synes godt om
14. juli 2012

Drømme

Ja, for nu har vi (endelig!) fået bestilt stofbleer hjem

Jeg overvejede det en del i løbet af graviditeten, men kæresten var slet ikke til at lokke :b kom så i mødregruppe med én, der bruger stofbleer, og hun gav mig en hjemmeside hvor man kan købe forsyede stofbleer og bestille en prøvepakke hjem

Fantastisk service og svar på de spørgsmål jeg havde, og da blepakken kom hjem, kunne kæresten også godt se det smarte - især hvis jeg stod for tøjvask af bleerne xD

Nu har vi snart ikke flere engangs så kæresten kom trippende hen til mig efter at have skiftet lillepigen, for nu mente han godt vi kunne bestille dem - selvom han ellers havde sagt vi skulle vente på børnepengene..og jeg har skisme snakket om de stofbleer længe xD

Så nu er de bestilt og så venter jeg ellers spændt

Det bliver altså skønt

Det er disse bleer vi har bestilt  

http://www.koogko.dk/shop/frotteble-med-trykknapper-3943p.html

Og så med uldblebukser til 

http://www.koogko.dk/shop/disana-uldblebukser-klar-5586p.html

Hvad synes I ?

Og er der andre herinde der bruger stofbleer ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2012

samantha1986

Nu er jeg lidt nysgerrig. Men hvis baby skider i de bleer hvad gør du sp inden de vaskes. 

Vi bruger en gangs bleer og dem kommer jeg nok aldrig fra. Jeg har sp svært ved det når hun har skidt så bare tanken om også at skulle rengør dem er ikke mig. 

Anmeld

14. juli 2012

Drømme

samantha1986 skriver:

Nu er jeg lidt nysgerrig. Men hvis baby skider i de bleer hvad gør du sp inden de vaskes. 

Vi bruger en gangs bleer og dem kommer jeg nok aldrig fra. Jeg har sp svært ved det når hun har skidt så bare tanken om også at skulle rengør dem er ikke mig. 

Du køber rispapir til at lægge i

Fx dette : http://www.koogko.dk/shop/baby-papirsindlaeg-imse-248p.html

Det er stort set ligesom med engangbleer - altså lort bliver fanget og du kan smide det ud, og er der ikke lort i, kan det vaskes et par gange (det kan selvfølgelig også vaskes med lort i, men ærligt talt.. Det er sguvikke lækkert :b)

Se evt videoen ved denne ble.. Omkring to minutter inde fortæller hun om papirindlægget

http://www.koogko.dk/shop/apple-green-onesize-4491p.html

Anmeld

14. juli 2012

Drømme

samantha1986 skriver:

Og ellers ryger de bare i en blepose ( http://naturebaby.dk/shop/stor-ble-pose-cow-1504p.html ) og ind i vaskemaskinen - og så slipper du for at røre ved noget jum-jum

Anmeld

15. juli 2012

samantha1986

Drømme skriver:

Du køber rispapir til at lægge i

Fx dette : http://www.koogko.dk/shop/baby-papirsindlaeg-imse-248p.html

Det er stort set ligesom med engangbleer - altså lort bliver fanget og du kan smide det ud, og er der ikke lort i, kan det vaskes et par gange (det kan selvfølgelig også vaskes med lort i, men ærligt talt.. Det er sguvikke lækkert :b)

Se evt videoen ved denne ble.. Omkring to minutter inde fortæller hun om papirindlægget

http://www.koogko.dk/shop/apple-green-onesize-4491p.html

Det var da smart må jeg sige. Kan huske min mor til min lillebror havde stofbleer. Der kom der en mand en gang om ugen pg hentede dem og så fik min mor nogle andre. Han vaskede dem så. Han havde et firma der gjorde i sådan noget. 

Anmeld

15. juli 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Hvor lyder det godt! Jeg håber virkelig i bliver glade for det

Det er altså meget anderledes end engangs bleer, de suger slet ikke så kraftigt som engangsbleerne og faktisk suger de bedre jo mere de er vasket.

Der er også forskelligt sug alt efter hvad for et materiale de er lavet i, fx suger bambus mere end bomuld hvilket er grunden til vi fx herhjemme bruger bambus om natten og microfiber om dagen.

Det vigtigt du prøver dig frem med forskellige bleer, herhjemme tog det lidt tid inden vi fandt de rette bleer med det rette sug og parform.

Jeg vil stærkt anbefale dig at komme på slyngebarn og tilmelde dig ble forumet, hvor du kan finde alle informationer om det at have dit barn på stoffer, hvordan man stripper bleerne og sådanne ting.

Vi bruger stoffer fuld tid herhjemme og er rigtig glade for det, det har dog taget lang tid for os at finde det der passede knægten rigtigt.

Så lige at i har valgt at bruge formsyet med uld, i ved godt ulden skal lanoliniseres ikke?

Jeg pænt overrasket over hvor godt uld fungere! Havde jeg turde kaste mig ud i uld fra første stofble havde det været meget nemmere

Anmeld

15. juli 2012

Drømme

samantha1986 skriver:

Det var da smart må jeg sige. Kan huske min mor til min lillebror havde stofbleer. Der kom der en mand en gang om ugen pg hentede dem og så fik min mor nogle andre. Han vaskede dem så. Han havde et firma der gjorde i sådan noget. 

DEt er nemlig vildt smart

Hehe..

Du kan evt også se http://www.koogko.dk/shop/cms-kom-i-gang-med-stofbleer.html , der står der rigtig meget om det jeg i hvert fald tænkte på

Anmeld

15. juli 2012

Camilla30

Drømme skriver:

Ja, for nu har vi (endelig!) fået bestilt stofbleer hjem

Jeg overvejede det en del i løbet af graviditeten, men kæresten var slet ikke til at lokke :b kom så i mødregruppe med én, der bruger stofbleer, og hun gav mig en hjemmeside hvor man kan købe forsyede stofbleer og bestille en prøvepakke hjem

Fantastisk service og svar på de spørgsmål jeg havde, og da blepakken kom hjem, kunne kæresten også godt se det smarte - især hvis jeg stod for tøjvask af bleerne xD

Nu har vi snart ikke flere engangs så kæresten kom trippende hen til mig efter at have skiftet lillepigen, for nu mente han godt vi kunne bestille dem - selvom han ellers havde sagt vi skulle vente på børnepengene..og jeg har skisme snakket om de stofbleer længe xD

Så nu er de bestilt og så venter jeg ellers spændt

Det bliver altså skønt

Det er disse bleer vi har bestilt  

http://www.koogko.dk/shop/frotteble-med-trykknapper-3943p.html

Og så med uldblebukser til 

http://www.koogko.dk/shop/disana-uldblebukser-klar-5586p.html

Hvad synes I ?

Og er der andre herinde der bruger stofbleer ?

Hej Håber det er okay at jeg stiller dig et spørgsmål om stofbleer? Jeg er gravid og overvejer meget stærkt stofbleer idet jeg tænker, at de er klart bedre både for baby og for miljøet, men har du mon noget overblik over økonomien i stofbleer? Er de dyrere at bruge end alm papir/plastiv-bleer? Jeg tænker på både indkøb, rispapir og vask, så kan det jo nok godt løbe lidt op? Men på den anden side er alm. bleer jo heller ikke helt gratis. God søndag, hilsen Camilla

Anmeld

15. juli 2012

Drømme

Fru Skovrup skriver:

Hvor lyder det godt! Jeg håber virkelig i bliver glade for det

Det er altså meget anderledes end engangs bleer, de suger slet ikke så kraftigt som engangsbleerne og faktisk suger de bedre jo mere de er vasket.

Der er også forskelligt sug alt efter hvad for et materiale de er lavet i, fx suger bambus mere end bomuld hvilket er grunden til vi fx herhjemme bruger bambus om natten og microfiber om dagen.

Det vigtigt du prøver dig frem med forskellige bleer, herhjemme tog det lidt tid inden vi fandt de rette bleer med det rette sug og parform.

Jeg vil stærkt anbefale dig at komme på slyngebarn og tilmelde dig ble forumet, hvor du kan finde alle informationer om det at have dit barn på stoffer, hvordan man stripper bleerne og sådanne ting.

Vi bruger stoffer fuld tid herhjemme og er rigtig glade for det, det har dog taget lang tid for os at finde det der passede knægten rigtigt.

Så lige at i har valgt at bruge formsyet med uld, i ved godt ulden skal lanoliniseres ikke?

Jeg pænt overrasket over hvor godt uld fungere! Havde jeg turde kaste mig ud i uld fra første stofble havde det været meget nemmere

Tak for dit svar, og jeg er slet ikke i tvivl om vi bliver glade for det

Vi har som sagt haft en prøvepakke hjemme og haft bleerne i hænderne.. Vores budget er ikke det store så det har vi også været nødt til at tænke på. Og de bleer vi har valgt har været ud fra de vi har prøvet herhjemme.

Vi har købt nogle bambusindløg ved siden af til at booste bleerne med om natten, jeg håber det kommer til at virke, for jeg ved de ikke suger lige så kraftigt, men det er jo også lidt mening, ikke ? altså i forhold til der ikke er alle de supersugende stoffer i..

Jeg er såmænd allerede inde på slyngebarn, men synes det er svært at finde rundt derinde, hvilket virkelig ærger mig, for det virker som et rart sted, og vi bruger i forvejen vikle og slyngevugge til hende..

Jep, lanolinbehandling er også købt synes ulden har nogle fantastiske egenskaber, de er ærligt talt vildt smarte, og det er også derfor vi har valgt dem

Er dog løbet ind i et spørgsmål, for hvad gør man når der kommer lo*t på uldbukserne ?

Har virkelig prøvet at sætte mig ind i det før det store køb, og håber så vi har valgt rigtigt

Anmeld

15. juli 2012

Drømme

Camilla30 skriver:

Hej Håber det er okay at jeg stiller dig et spørgsmål om stofbleer? Jeg er gravid og overvejer meget stærkt stofbleer idet jeg tænker, at de er klart bedre både for baby og for miljøet, men har du mon noget overblik over økonomien i stofbleer? Er de dyrere at bruge end alm papir/plastiv-bleer? Jeg tænker på både indkøb, rispapir og vask, så kan det jo nok godt løbe lidt op? Men på den anden side er alm. bleer jo heller ikke helt gratis. God søndag, hilsen Camilla

Hej Camilla

Spørg endelig

Det er en dyr engangsudskrivning - alt i alt er det blevet lige omkring 3500 for os med bleer og blebukser hver for sig og altså ikke AIO bleerne, der er noget dyrere men til gengæld mere ligesom engangsbleerne.. 

Det er både bedere for baby og miljøet med stofbleer - især hvis du ikke tørretumbler bleerne. Det slider på bleerne, på miljøet og på pengepungen :b og så skal der helst ikke bruges skyllemiddel da bleerne suger mindre

Papirindlægget koster ca 50-60 kr for en pakke med 100 stykker, og dem kan du jo så vælge at vaske, så omkring 55 kr for hvad der svarer til 200 bleskift. Så er der vaskene ja.. Hvis man køber 20-24 bleer skulle det kræve en ekstra vask hver 2-3 dag.. Der er i forvejen en del vask i forbindelse med vores, så jeg ser det ikke som et problem.. 

På denne side http://www.koogko.dk/shop/cms-kom-i-gang-med-stofbleer.html står der en del om økonomien ogmiljøet i forhold til stofbleer.. Men i det lange løb burde det kunne svare sig økonomisk.

Desuden - de "alm. Bleer" (engangsbleerne) er lavet af plast. Synes sgu det er synd for barnet at skulle være pakket ind i plast de første 2-3 leveår. Jeg kan se på min datters hud at det engangslo*t af plastbleer påvirker hendes hud, og når man så tænker på, at det skulle tage babys hud omkring 14 dage at vænne sig fra engangsbleerne til stofbleerne pga de superabsoberende stoffer der er i engangsbleerne - så synes jeg bestemt det er værd at overveje stofbleer en ekstra gang

Håber jeg kunne hjælpe, du er altid velkommen til at spørge om mere

Og tillykke med graviditeten - det er (min var i hvert fald) en dejlig tid <3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.