Fru Skovrup skriver:
Jeg plejer at piske lanolinen op i noget kogt vand og tilføje det i det vand jeg har kogt ulden i, og røre meget forsigtigt i det. Men om det er rigtig det jeg gør aner jeg ikke , men det virker. Selvom man kommer lidt for meget lanolin i vandet og bukserne er meget fedtede er det ok, de bliver meget hurtigt lækre og ikke for fedtede efter et par dages brug.
Det der virkelig har overrasket mig er at uld bukserne slet ikke lugter af tis eller virker våde eller fugtige efter en nat i brug! Det bare vildt!
Denne begejstring ville engangsbleer ikke kunne give anledning til 
Du siger bare til hvis du har brug for hjælp til slyngebarn eller bleer, jeg er altid klar til at hjælpe.
Altså, det jeg har købt er fra naturlig beklædning, har købt det via ko og ko, og derpå står der følgende :
"lanolin-emulsion til lanolinbehandling af uld
Indhold: ren lanolin, kokosolie og vand.
Brugsanvisning: fyld en balje med 40 grader varmt vand og lad vandet falde helt til ro inden emulsionen tilsættes. Er vandet i uro samles emulsionen omkring boblerne og trænger ikke ind i tøjet.
Lad uldtøjet trække i emulsionen i 1/2 times tid.
Dosering: 1/4-1/2 dl pr. 5 l vand."
Måske du kan bruge det til noget ? 
Vil prøve mig frem når pakken kommer, men tak for rådet, det er rart at vide ulden kan tåle at blive kogt.
Haha, nej de kan de sgu ikke
og nøøøøj hvor ville jeg stirre hvis én kom hen til mig og sagde, at den engang ble, de brugte, hverken lugtede af tis eller virkede våd efter en nats brug xD men uld er fantastisk 
Tak for det, der er helt sikkert et par spørgsmål når vi går ordentligt igang med stofbleerne
Anmeld