Neeej hvor jeg glæder mig :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2012

Kongmulle

Jeg er nødt til at spørge, hvad er pointen idet??

Hvorfor ikke bruge ganske almindelige bleer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2012

Drømme

Kongmulle skriver:

Jeg er nødt til at spørge, hvad er pointen idet??

Hvorfor ikke bruge ganske almindelige bleer?

Hvad er pointen i at bruge "alm. Bleer" ? Altså plastbleer ?

Hvorfor ikke tænke på miljøet, på økonomien og ikke mindst barnet ?

Har du lyst til at tilbringe 2-3 år med din numse pakket ind i plast ? 

Anmeld

15. juli 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Der sjovt nok aldrig nogen der argumentere for at brugeaalmindelige engangsbleer.

Uld kan koges, det må bare ikke få pludselige temperatur forskelle.

Har du en uldbuks der er kommet afføring på gør dette:
Få det værste afføring af i koldt vand og evt brug galde sæbe. Kom ulden i en gryde med koldt vand, sæt varmen til påabluset, lad det kom op på kogepunktet og når det har kogt lidt tager du gryden af varmen, du må for alt i verden ikke røre i det. Lad nu gryde med indhold køle af. Det vil være praktisk at lanolinisere samtidig?

Hvor er det fantastisk du har sat dig så godt ind i det hele det gør altså meget.

Jeg synes faktisk slyngebarn er ok nu når jeg har sat mig ind i hvordan det fungere derinde, men det tog mig også en del tid for mig. Men det er klart det hele værd! For det ikke mange der forstår den forskel man gør ved at bruge stofbleer, vikle og andre ting man bruger for at gøre hverdagen nemmere og måske også grønnere.

Anmeld

15. juli 2012

Drømme

Fru Skovrup skriver:

Der sjovt nok aldrig nogen der argumentere for at brugeaalmindelige engangsbleer.

Uld kan koges, det må bare ikke få pludselige temperatur forskelle.

Har du en uldbuks der er kommet afføring på gør dette:
Få det værste afføring af i koldt vand og evt brug galde sæbe. Kom ulden i en gryde med koldt vand, sæt varmen til påabluset, lad det kom op på kogepunktet og når det har kogt lidt tager du gryden af varmen, du må for alt i verden ikke røre i det. Lad nu gryde med indhold køle af. Det vil være praktisk at lanolinisere samtidig?

Hvor er det fantastisk du har sat dig så godt ind i det hele det gør altså meget.

Jeg synes faktisk slyngebarn er ok nu når jeg har sat mig ind i hvordan det fungere derinde, men det tog mig også en del tid for mig. Men det er klart det hele værd! For det ikke mange der forstår den forskel man gør ved at bruge stofbleer, vikle og andre ting man bruger for at gøre hverdagen nemmere og måske også grønnere.

Har hørt agumentet, at det skulle være lettere og mindre ulækkert, men andet har folk ikke at sige :b og jeg er ærligt talt ikke enig..

Tak for det ! Det er rart at vide

Hvordan ville du lanolinisere i forbindelse med det ? Altså komme lanolinen i når det når de der ca 40 grader, eller ?

Jeg tror jeg ved hvad min aften kommer til at gå med nu - at finde rundt på slyngebarn

Vil da i hvert fald lige give det en ekstra chance

Endnu engang tak for hjælpen

Anmeld

15. juli 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Jeg plejer at piske lanolinen op i noget kogt vand og tilføje det i det vand jeg har kogt ulden i, og røre meget forsigtigt i det. Men om det er rigtig det jeg gør aner jeg ikke , men det virker. Selvom man kommer lidt for meget lanolin i vandet og bukserne er meget fedtede er det ok, de bliver meget hurtigt lækre og ikke for fedtede efter et par dages brug.

Det der virkelig har overrasket mig er at uld bukserne slet ikke lugter af tis eller virker våde eller fugtige efter en nat i brug! Det bare vildt!

Denne begejstring ville engangsbleer ikke kunne give anledning til

Du siger bare til hvis du har brug for hjælp til slyngebarn eller bleer, jeg er altid klar til at hjælpe.

Anmeld

15. juli 2012

Drømme

Fru Skovrup skriver:

Jeg plejer at piske lanolinen op i noget kogt vand og tilføje det i det vand jeg har kogt ulden i, og røre meget forsigtigt i det. Men om det er rigtig det jeg gør aner jeg ikke , men det virker. Selvom man kommer lidt for meget lanolin i vandet og bukserne er meget fedtede er det ok, de bliver meget hurtigt lækre og ikke for fedtede efter et par dages brug.

Det der virkelig har overrasket mig er at uld bukserne slet ikke lugter af tis eller virker våde eller fugtige efter en nat i brug! Det bare vildt!

Denne begejstring ville engangsbleer ikke kunne give anledning til

Du siger bare til hvis du har brug for hjælp til slyngebarn eller bleer, jeg er altid klar til at hjælpe.

Altså, det jeg har købt er fra naturlig beklædning, har købt det via ko og ko, og derpå står der følgende :

"lanolin-emulsion til lanolinbehandling af uld

Indhold: ren lanolin, kokosolie og vand.

Brugsanvisning: fyld en balje med 40 grader varmt vand og lad vandet falde helt til ro inden emulsionen tilsættes. Er vandet i uro samles emulsionen omkring boblerne og trænger ikke ind i tøjet.

Lad uldtøjet trække i emulsionen i 1/2 times tid.

Dosering: 1/4-1/2 dl pr. 5 l vand."

Måske du kan bruge det til noget ?

Vil prøve mig frem når pakken kommer, men tak for rådet, det er rart at vide ulden kan tåle at blive kogt.

Haha, nej de kan de sgu ikke og nøøøøj hvor ville jeg stirre hvis én kom hen til mig og sagde, at den engang ble, de brugte, hverken lugtede af tis eller virkede våd efter en nats brug xD men uld er fantastisk

Tak for det, der er helt sikkert et par spørgsmål når vi går ordentligt igang med stofbleerne

Anmeld

15. juli 2012

Kongmulle

Drømme skriver:

Hvad er pointen i at bruge "alm. Bleer" ? Altså plastbleer ?

Hvorfor ikke tænke på miljøet, på økonomien og ikke mindst barnet ?

Har du lyst til at tilbringe 2-3 år med din numse pakket ind i plast ? 

Altså nu er det jo ikke "numsen pakket ind i plast" at bruge almindelige bleer. Vi har faktisk passeret 1980.....

De almindelige bleer er hverken dårlige for miljø eller børn, det er derfor jeg spørger.

Personligt forstår jeg ikke i vil bruge så store summer på det og så meget tid og vask, det var den del jeg var interesseret i at vide mere om.

Så hvis du ikke gider spilde tid på at svare mig på det jeg spørger om, så lad hellere være med at svare næste gang

Anmeld

15. juli 2012

Camilla30

Drømme skriver:

Hej Camilla

Spørg endelig

Det er en dyr engangsudskrivning - alt i alt er det blevet lige omkring 3500 for os med bleer og blebukser hver for sig og altså ikke AIO bleerne, der er noget dyrere men til gengæld mere ligesom engangsbleerne.. 

Det er både bedere for baby og miljøet med stofbleer - især hvis du ikke tørretumbler bleerne. Det slider på bleerne, på miljøet og på pengepungen :b og så skal der helst ikke bruges skyllemiddel da bleerne suger mindre

Papirindlægget koster ca 50-60 kr for en pakke med 100 stykker, og dem kan du jo så vælge at vaske, så omkring 55 kr for hvad der svarer til 200 bleskift. Så er der vaskene ja.. Hvis man køber 20-24 bleer skulle det kræve en ekstra vask hver 2-3 dag.. Der er i forvejen en del vask i forbindelse med vores, så jeg ser det ikke som et problem.. 

På denne side http://www.koogko.dk/shop/cms-kom-i-gang-med-stofbleer.html står der en del om økonomien ogmiljøet i forhold til stofbleer.. Men i det lange løb burde det kunne svare sig økonomisk.

Desuden - de "alm. Bleer" (engangsbleerne) er lavet af plast. Synes sgu det er synd for barnet at skulle være pakket ind i plast de første 2-3 leveår. Jeg kan se på min datters hud at det engangslo*t af plastbleer påvirker hendes hud, og når man så tænker på, at det skulle tage babys hud omkring 14 dage at vænne sig fra engangsbleerne til stofbleerne pga de superabsoberende stoffer der er i engangsbleerne - så synes jeg bestemt det er værd at overveje stofbleer en ekstra gang

Håber jeg kunne hjælpe, du er altid velkommen til at spørge om mere

Og tillykke med graviditeten - det er (min var i hvert fald) en dejlig tid <3

Okay mange tak - det var mange gode oplysninger Kan mærke jeg nok også er én af dem, der bliver hooked på stofbleer

Anmeld

15. juli 2012

BellaCiinea

samantha1986 skriver:

Nu er jeg lidt nysgerrig. Men hvis baby skider i de bleer hvad gør du sp inden de vaskes. 

Vi bruger en gangs bleer og dem kommer jeg nok aldrig fra. Jeg har sp svært ved det når hun har skidt så bare tanken om også at skulle rengør dem er ikke mig. 

Jeg ku ikk tåle engangsbleer da jeg var bebs. Så min mor var nødt til at bruge stofbleer til mig. Når jeg havde lavet stort jamen så blev de sænket i toilettet.. altså man er stadig fat i den Og så skyllede man ud, og så sku de derefter koges osv..

Men ja ja, det er jo også 22 år siden

Haha

Anmeld

15. juli 2012

samantha1986

IsabellaCiinea skriver:

Jeg ku ikk tåle engangsbleer da jeg var bebs. Så min mor var nødt til at bruge stofbleer til mig. Når jeg havde lavet stort jamen så blev de sænket i toilettet.. altså man er stadig fat i den Og så skyllede man ud, og så sku de derefter koges osv..

Men ja ja, det er jo også 22 år siden

Haha

Det var sikkert sådan nogle min mor brugte til min lillebror. Kan nemlig huske noget med toilettet. Og han er 19 så det kunne godt være det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.