Ringe efter ambulance... Hvornår er det ok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2012

Holbæktrunten

MorDk skriver:

Jeg kom til at tænke på at jeg har oplevet nogle gange at forældre har ringet efter en ambulance pga, flænge i hovede... som blødte JA, men barnet var ved bevidsthed og havde det ok.  Der blev ringet pga. brækket fod, ankel eller finger?

Jeg sys jo det er forkert at ringe på disse grundlag. Altså et slag i hovede og en flænge KAN være farlig... men hvis det kan ses/vurderes at barnet er ok hvorfor så benytte en ambulance? Ring dog efter en taxa?! (Det er bare min mening)

Hvornår sys I det er ok at ringe efter en ambulance? Og hvornår ikke...?

Bare lige en sidebemærkning ()

Når man ringer 112 bliver der spurgt hvad det drejer sig om - og er det fx et brækket ben, bliver der jo ikke kørt en kørsel 1 (det som mange mener med ambulance med udrykning osv), men der vil sandsynligis blive sendt en falck bil i stedet... Netop for at mindre skader ikke går ud over folk med fx hjertestop, blodpropper og andet alvorligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2012

MorDk

Holbæktrunten skriver:

Når man ringer 112 bliver der spurgt hvad det drejer sig om - og er det fx et brækket ben, bliver der jo ikke kørt en kørsel 1 (det som mange mener med ambulance med udrykning osv), men der vil sandsynligis blive sendt en falck bil i stedet... Netop for at mindre skader ikke går ud over folk med fx hjertestop, blodpropper og andet alvorligt

Det ved jeg godt men det er STADIG en en ambulance der kan komme ud. En kørsel 1 er med udrykning ja... men hvis en ambulance bliver sendt ud (ikke kørsel 1) kan der stadig være brug for den... MEN ja det er en vurd. sag.

Anmeld

13. juli 2012

Plysbjørnen

MorDk skriver:

Jeg kom til at tænke på at jeg har oplevet nogle gange at forældre har ringet efter en ambulance pga, flænge i hovede... som blødte JA, men barnet var ved bevidsthed og havde det ok.  Der blev ringet pga. brækket fod, ankel eller finger?

Jeg sys jo det er forkert at ringe på disse grundlag. Altså et slag i hovede og en flænge KAN være farlig... men hvis det kan ses/vurderes at barnet er ok hvorfor så benytte en ambulance? Ring dog efter en taxa?! (Det er bare min mening)

Hvornår sys I det er ok at ringe efter en ambulance? Og hvornår ikke...?

En brækket knogle ja.. Finger og tå nej... Men større knogle brud må man ikke selv håndtere da det kan gøre mere skade end gavn..

Anmeld

13. juli 2012

Plysbjørnen

Holbæktrunten skriver:

Nej der vil ikke blive sendt en falck bil til en brækket knogle, der ville komme en ambulance også selv om det ikke er kørsel 1.

Anmeld

13. juli 2012

JanetBJ

Når det er akut! som f.eks blodpropper, hjertestop, sygdomme med flere symptomer.. sådan noget som brækkede ben, hænder, fingre synes jeg er fjollet ..

Desuden bliver vagtlægen også brugt forkert(EFTER MIN MENING, får nok mange hagl for denne her), men synes simpelthen at folk er pyldrede! Ja, fint at folk med akut problemer kommer en, men folk med lidt hoste, eller 39,5 i feber eller bare småskader kommer ind til vagtlægen, DET forstår jeg ikke ! Specielt ikke dem der gør det fordi "de ikke kan gå til læge i arbejdstiden", NÅ? så er det bedre at spærre pladsen hos vagtlægen? :/ forstår det virkelig ikke.

Anmeld

13. juli 2012

twinny

Nå det er farligt. Ikke når det er brækket ting eller lignende.

Min mand har selv ringet en ganf, da jeg kom hjem fra england.

Jeg havde 40, noget i feber. Jeg havde kulderystelser og kunne ikke gå.

Jeg var næsten ikke ved bevidsthed.

Men de mente at jeg selv skulle tage afsted.

Anmeld

13. juli 2012

Maja_4000

Når man ikke selv har mulighed for at fragte den syge/skadede .. Eller hvis det er noget livstruende selvfølgelig ..
En på min lillebrors fodboldhold brækkede f.eks. engang kravebenet .. Det er jo i sig selv ikke "alvorligt" , men han kastede op og besvimede af smerte , når han flyttede på sig .. Så de voksne synes ikke det var forsvarligt at han blev kørt nogen steder før han havde fået noget smertestillende

Jeg så i det der med de amerikanske hjemmevideoer , at et barn sad fast i .. En havestol , tror jeg nok .. Sådan en i plastik .. De ringede fandme efter brandvæsnet som så kom og skar ham fri Det kunne jeg så aldrig finde på ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.