snydt for penge i superbrugsen på den gode måde ;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2012

Nadia&Daniel

Man kan se på denne type "sag" fra 2 sider af:

1. Kunden burde gå tilbage med pengene, da det ikke er kundens pengen, og ikke er berettet til disse.

2. Kassedamen gør ikke sit job ordentligt, og burde måske genoverveje sit job.

Jeg havde selv gået tilbage med pengene.

Både manden og jeg har/arbejder i butik, og ved hvad sådanne pengesager koster både i tid og kræfter. Er en medarbejder ofte "skyld" i at penge forsvinder (såsom i denne sag, hvor det er kassendamen som starter med at give forkert tilbage), skal butikken overveje om medarbejderen skal ud på gulvet istedet.

Havde det været på mit mands arbejde, havde medarbejderen fået en opsigelse, vist det skete ofte ved den samme medarbejdet. Men de vil altid bruge tid og kræfter på at finde fejlen, inden man opsiger personen. Viser det sig, at det er ofte (fået advarelser), jamen så opsiger de personen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2012

Muhmi

KittyCatta skriver:

Det tager en butikschef sig ikke af. Der mangler 500 kr. i kassen, bum. Det må så være medarbejderens skyld. Sådan er det desværre.

Nu ved jeg ikke hvad det er for en butik du arbejder/har abejdet i... Men selvfølgelig tager en uddeler sig af om de er direkte stjålet fra kassen eller om de er givet forkert tilbage... Enhver uddeler med respekt for sig selv, VED at der kan opstå forvirring i en købs-situation... Og hvis de ikke ved det og heller ikke vil undersøge hvorfor de 500,- mangler, jamen så egner de sig ærlig talt ikke til at være butikschef!

Anmeld

15. juli 2012

HeidiØ

Anonym skriver:

Jeg var i superbrugsen efter nogle småting, det blev ialt 176 kr, jeg ville betale med dankort og bad om jeg kunne få 500 kr over, og satte det i, men nåede ikke at taste koden, da jeg tabte nogle af mine varer, da jeg havde fået samlet det op, havde jeg fået 324 kr tilbage, dem stoppede jeg i lommen uden at tænke over det, kassedamen blev afbrudt af en anden kunde, og glemte de 500 kr, så jeg skulle sætte kortet i igen og taste min kode og fik de 500 kr, som jeg bad om. Fik penge og varerne samlet og kørte hjem.

Hjemme kom jeg til at tænke over det, og har ville undersøge det på netbank, men der kan jeg ikke se noget før imorgen.

Nu er jeg så spændt på om jeg har fået de 324 kr for at handle for 176 kr, eller om hun har hævet 1000 kr på kortet.

Hvad gør jeg så hvis jeg bare har fået de 324 kr, de kommer jo til at mangle i kassen, når den bliver gjort op, der er jo en chance for at kassepigen vil blive beskyldt for at stjæle, når der mangler et større beløb.

Hvad vil du gøre?

Forvirrende Både for dig og kasseassistenten. Men kig på netbanken imorgen - har du fået alt for mange penge tilbage, så gå ned i butikken og aflever dem. Når man har arbejdet i et supermarked, VED man at det er SÅ vigtigt (både for en selv og butikken) at kassen stemmer. Assistenten risikere fyring, selvfølgelig kun hvis det sker ofte, men tænk nu hvis..

Så jeg ville gå ned og aflevere dem igen, når det nu er så meget det drejer sig om

Anmeld

15. juli 2012

Mimic

TeamRocket skriver:

Jeg ville nok sidde totalt hævntørstigt og med dollortegn i øjnene og sige at dette er for alle de gange jeg har købt hårshampoo på tilbud og er kommet hjem og har set jeg ikke har fået rabatten! For alle de gange jeg har købt hunde godbidder to for 40 og alligevel betalt 25kr pr styk. For alle de gange jeg har købt legetøj på tilbud og betalt fuldpris! Så led er jeg! Men jeg anede så heller ikke de fyrede folk for det? De kan jo se de er blevet trykket ud af kassen og givet til en kunde siger min mand der selv har arbejdet i netto ?

jeg havde reageret lige sådan, især med coops butikker (spar, brugsen, kvickly osv.) er det meget vigtigt at tjekke sin bon :

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1783358.ece

netop af den grund handler jeg sjældent i de butikker, og ofte synes jeg deres personale er for ungt og uerfarent.

Jeg havde beholdt pengene, hun bliver ikke fyret for sådan en fejl, de kan se det på deres kasseafregning om aftenen.

Anmeld

15. juli 2012

KittyCatta

TeamRocket skriver:

Fået salt i kaffen istedet for sukker hertil morgen ?

Nej, det har jeg ikke. Men det jeg vil frem til er at det er din egen skyld, hvis du betaler for meget for en vare, når du ikke engang gider at tjekke bonen igennem, før du går ud af supermarkedet.

Anmeld

15. juli 2012

KittyCatta

TeamRocket skriver:

Min Mand har jo også selv arbejdet i butik netto i mange år, flere forskellige, og det er kun hvis der mangler penge der ikke er tjekket ud af kassen der ruller hoveder. Så hvis lise kommer til at tjekke dobbelt byttepenge ud sker der intet, det er en fejl og det er registeret, og ingen bliver fyret for en lille fejl. Så hvis du selv er blevet fyret på det grundlag stak der nok desværre en del mere under.

Jeg er aldrig blevet fyret af nogle af mine arbejdsgivere, men har set folk, der er blevet fyret af den ene grund uden at der stak andet under. 

Anmeld

15. juli 2012

TeamRocket

KittyCatta skriver:

Nej, det har jeg ikke. Men det jeg vil frem til er at det er din egen skyld, hvis du betaler for meget for en vare, når du ikke engang gider at tjekke bonen igennem, før du går ud af supermarkedet.

Og? Det går jo lige op med de gange man får for meget tilbage, hvor jeg heller ikke tjekker bon. Og skulle det ske en bliver fyret for at have givet for meget tilbage for 10 gang- jamen så var det nok ikke det job vedkommende skulle have, det kan jo aldrig blive min skyld.

Anmeld

15. juli 2012

TeamRocket

KittyCatta skriver:

Jeg er aldrig blevet fyret af nogle af mine arbejdsgivere, men har set folk, der er blevet fyret af den ene grund uden at der stak andet under. 

Jeg gir nu ikke så meget for den der 'jeg kender en der kender der og det var ikke sådan bla bla' hvis ikke det er dig selv, så har du jo ingen mulig for at vide præcis hvad der ligger til grund for det.

Anmeld

15. juli 2012

KittyCatta

TeamRocket skriver:

Jeg gir nu ikke så meget for den der 'jeg kender en der kender der og det var ikke sådan bla bla' hvis ikke det er dig selv, så har du jo ingen mulig for at vide præcis hvad der ligger til grund for det.

Jeg har siddet i en højere stilling i pågældende forretning og kender derfor også til, hvorfor chefen har gjort, som han har gjort. Så drop det der.

Anmeld

15. juli 2012

TeamRocket

KittyCatta skriver:

Jeg har siddet i en højere stilling i pågældende forretning og kender derfor også til, hvorfor chefen har gjort, som han har gjort. Så drop det der.

Hvis du selv sad i 'en højere stilling' hvorfor så ikke træde ind når du ser en blive fyret for at give forkerte byttepenge tilbage en enkelt gang?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.