Føler mig som en dårlig mor hver aften :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2009

Mormilla

Eva skriver:

Mange børn har væske på ørerne og det kan jo gære ondt når de bliver lagt...men er det ikke tilfældet og er han virkelig træt, så skal du overbevise dig selv om at du er en god mor og at det er du fordi du ved at det bedste for ham er at han skal sove...børn kan mærke meget også hvis mor er i tvivl om det hun gør er rigtigt og hvis hun synes det er synd for barnet...put ham, syng en sang og sæt dig evt lige udenfor døren med døren åben sså han kan se dig eller høre dig...og så ellers ind og put igen og iign og igen og igen og igen...men gør det samme og beslut jer for hvad er bedst.
Jeg har haft ladet min den lille falde i søvn på sofaen, det virkede her...hans far putter ved ham til han sover...man må jo bare finde den måde som passer en bedst..
knus.

Ja det har du helt ret i.
Men tror da jeg vil prøve at se om jeg kan finde en ny måde at putte ham på. Skal bare lige finde ud af hvad!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2009

SaNiNa

Mormilla skriver:

Han kan ikke gå i nu så det går nok ikke. Men tak skal du ha

Nej vi skal helst ikke have han kommer til skade

Anmeld

6. maj 2009

Kristina V

Vi har i hvert fald haft held.
Lader hende dog ikke græde i 7 min. Købte bogen godtnat og sov godt, men sys den var lige for barsk til mig..
Men som Eva skriver kan de små bare mærke når vi selv er frustreret.

Anmeld

6. maj 2009

mortil(nichlasogmathias)

Mormilla skriver:

Han kan ikke gå i nu så det går nok ikke. Men tak skal du ha

jeg har haft samme problem... jeg anede ikke hva jeg sku stille op... så jeg prøvede at give han panodil, så jeg vidste om det var fordi han havde ondt... også sov han da det virkede, så næste dag tog vi til lægen.. han havde væske i ørene... han viste heller ikke nogen tegn på at han havde ondt, men det havde han.. så jeg ville tage til lægen og få det tjekket... hvis der så ikke er noget, så sker der jo ikke noget ved at han græder og i går ind til ham hver 10 min, indtil han ved at han ikke kommer op.. det væste i kan gøre, er at give op, for så ved han at i overgiver jer til sidst også bliver det aldrig bedre..
håber i kan bruge det til noget..

Anmeld

6. maj 2009

charlottekri

karina22 skriver:

jeg har haft samme problem... jeg anede ikke hva jeg sku stille op... så jeg prøvede at give han panodil, så jeg vidste om det var fordi han havde ondt... også sov han da det virkede, så næste dag tog vi til lægen.. han havde væske i ørene... han viste heller ikke nogen tegn på at han havde ondt, men det havde han.. så jeg ville tage til lægen og få det tjekket... hvis der så ikke er noget, så sker der jo ikke noget ved at han græder og i går ind til ham hver 10 min, indtil han ved at han ikke kommer op.. det væste i kan gøre, er at give op, for så ved han at i overgiver jer til sidst også bliver det aldrig bedre..

Jeg giver karina 22 helt ret!!! min datter har også væske i ørerne, men virker ikke synderligt besværet af det til daglig, men vi har også haft MEGEN

Anmeld

6. maj 2009

charlottekri

Jeg giver karina 22 helt ret!!! min datter har også væske i ørerne, men virker ikke synderligt besværet af det til daglig, men vi har også haft MEGEN bøvl omkring sengetid!! det tog os ca. 4 mdr at lære hende at hun skulle sove når hun kom i seng og vi døjer stadig nogle gange med hende. hun skal så have lagt dræn i begge ører om en uge, og så må vi se om det har nogen effekt omkring sengetid...
men spørg din sp; hun har sikkert nogle gode råd. ellers skal du bare blive ved med at være hård (selvom det er dødsvært) for det er den eneste måde du kan lære ham det på, desværre...

Anmeld

6. maj 2009

Mormilla

karina22 skriver:

Okay vil da lige bestille en tid...

Men ja man skal ikke gi op!!! Har været nede og låne 5 bøger omkring børn og søvn. Så nu skal jeg til og læse

Anmeld

6. maj 2009

Mormilla

Kristina V skriver:

Vi har i hvert fald haft held.
Lader hende dog ikke græde i 7 min. Købte bogen godtnat og sov godt, men sys den var lige for barsk til mig..
Men som Eva skriver kan de små bare mærke når vi selv er frustreret.

Jeg har os meget svært ved at lade ham græde!!!

Anmeld

6. maj 2009

Mumto3

Er hårde mødre gode mødre???

Ja, det lader det til at nogen synes.

Jeg mener ikke at et barn lære at 'man overgiver sig', hvis man går ind til sit grædende barn. Jeg mener at barnet lære: Mor og far høre mig når jeg græder og de kommer og vil gerne trøste mig.

Hvis mine børn plager om noget (hvilket de stort set aldrig gør), så giver jeg mig ikke en tomme! Nej er NEJ, og intet hysterisk anfald kan ændre på det!!! Det ved ungerne og derfor plager de heller ikke. Men jeg synes det er en helt anden situation, når vi taler om et lille barn på 12 mdr, der har svært ved at falde isøvn, end når vi taler om en 3årige eller 5 årige der plager om at få en is.

Jeg er ikke itvivl om at det er effetivt at lade barnet græde alene og forladt inde på værelset og forældrene kun kommer hvert 7 min (eller hvilken model man nu bruger). Selvfølgelig opgiver barnet at blive hørt på et eller andet tidspunkt. Det gør vi andre jo også, når vi 1000 gange har bedt kæresten om selv at gå ud med skaldespanden og han stadig ikke høre efter og gør som vi vil have. Men bare fordi barnet holder op med at græde, er det jo ikke ens betyndende med at det er godt for barnet! (f.eks. kan man ved blodprøve påvise at børn der græder sig selv i søvn har et mega højt niveau af stress-homoner i blodet)

Når du nu har prøvet denne metode og er gået væk fra den igen, så synes jeg kun det er naturligt at han er ekstra pylret omkring sengetid, for han er sikkert bange for at I 'forlader' ham igen. Indtil han igen bliver tryg ved at I er der for ham, så tror jeg I skal regne med at han lidt ked af det. (og nogle vil sikkert sige at løsning mod det, er blot at være hård og kold og lade ham skrige og græde indtil han fatter at I ikke kommer og tager ham op når han græder). Det er en smagssag om man vil det eller ej.

Selv har jeg en 1årig som falder i søvn i fars arme, og vi har snakket om at det ville være praktisk at hun kunne falde i søvn selv (vi har 3 små børn), men som far siger, Det er bare så hyggeligt at gå med hende i armene til hun sover, så det får han lov til at fortsætte med. Det har han det bedst med, og lille-pigen er også glad for det.

Vores nr 2, kunne kun falde i søvn i armene på os, da han var omkring 1 år. Han skreg HELT VILDT og slog og sparkede og prøvede at vride sig fri, men efter 1½-2 min, bang, så sov han. Meget mærkelig sove rutine, men i dag hvor han er blevet 3 år, så følger han stadig dette mønster. Han molser rundt i sengen, op og stå, ned og sidde, stå på hovedet osv. han ligger ikke stille i 10 sek. og så: bang! så sover han. Han kan gå dirket fra at slå en kolbøtte til at sove. Jeg fatter det ikke! Den første fødte, han ligger derimod gerne i 30 min, helt musse stille med åbne eller lukkede øjne før han kan falde i søvn, og sådan har han også altid været. Konklussion er: børn er meget forskellige, og folk der tror at der er EN løsning der passer på ALLE børn, gør mig altid sketisk!

Anmeld

6. maj 2009

4xGreve

Nu har jeg ikke læst alle indlæg... Men har hørt om dit "problem" før...
Vi havde engang sammen "problem" og det vi valgt at gøre var at vi siger at hun bliver puttet på samme måde hver aften og ca samme tid og det forgår sådan her:

5 min før hun skal ind i seng, skifter jeg ble og giver hende nattøj på, mens faderen laver en mælk, med det samme jeg er færdig med at skifte óg gi nattøj på går vi ind i seng (faderen søger for at være paratr og søger for at soveværelset er klar inden vi skal putte), når vi kommer ind i seng ligger vi os alle tre på senge, daniella og frank ligger på hver deres side af mig...
Faderen begynder at læse en historie fra en af hendes bøger men dæmpet stemme og jeg ligger og putter sammen med hende, efter 5-10 min. begynde jeg at gi hende flasken (og jeg rør ellers ikke på mig, lader hende ligge som hun ligger og faderen forsætter sin læsning uanset hvad, også selvom hun begynder at græd) når hun ikke vil ha mere mælk ligger vi og lytter 5-10 mere på faderen læser, så tager jeg hende op vi kysser hende meget dæmpet godnat og går ud...
Det virker for det meste men hun er også ved at opdag hele verden på en ny måde, så nogen gange kan det hele godt være for spændne og hun ligger og roder rundt i sengen, sætter eller rejser sig op, og græder, det vi så gør der er at gå ind til hende med det samme, putter hende hende og giver hende sutten (nogen gange tilbyder vi hende osgå mælk nede i sengen men højst til kl 22.), og går stille ud igen, hvis hun græder hjerte skærende tager vi hende op, fortæller hende dæm,pet at hun skal sove og far og mor skal ha voksen tid og ligger hende ned igen (aldrig holde hende for længe oppe) og altid gøre det samme når man kommer ind, og må ikke virke sur eller irriteret og skal vise at man stoler på sig selv...

Dette virket/virker for os og har gjord aftner meget letter, men søger også for at han er træt...!

hvis der er noget du gerne vil spøger om er du velkommen til at skrive privat til os...

dette råd er et vi har fået af eksperter inde på sygehuset som har med børns søvn at gøre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.