Gode/triste indlæg ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2012

Laura.

Anonym skriver:

Jeg vælger at være anonym denne gang, og det skal respekteres hvis nogle genkender min skrivemåde.

Jeg ville sætte pris på en voksen, og pæn tone intet mundhuggeri.

Jeg syntes oftes kun der bliver besvaret triste indlæg, og nogengange med en voldsom hård tone på. Jeg syntes det er synd, at der tit er mange gode indlæg, hvor havdelen ikke bliver besvaret? - Og så syntes jeg personligt også at det er mærkeligt, at fordi man laver et anonymt indlæg, er chancen ikke ligeså stor for at du får noget feedback som hvis du ikke var anonym? Lidt det samme som de lidt "nyere" herinde ikke altid får deres indlæg besvaret? 

Jeg kan tåle at høre jeres hudærlige meninger, men som der står øverst ingen mundhuggeri 

Jeg svarer på de tråde jeg kan - uanset om de er anonyme eller ej.. Der er jo en grund til at folk vælger at være ano., men synes ikke at de fortjener færre svar end andre af den grund.. synes faktisk det er lidt synd, for mange skriver herinde for at få hjælp eller råd.. og så er der bare nogen der får færre svar end andre... men sådan har det været i den tid jeg har været herinde..

Jeg oplever dog ingen sure miner eller mundhyggeri..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2012

Anonym trådstarter

Madam Blå skriver:

Det tror jeg bestemt også

Har aldrig tænkt over, hvilken type indlæg jeg svarer på. Jeg svarer hvis jeg føler, jeg har noget at byde ind med og det føler jeg ikke altid, når 10 andre også har sagt tillykke. Jeg skriver som regel kun, hvis jeg har nogle spørgsmål eller noget, som ikke er stillet før. Hvis det altså er en tråd, som jeg lige i øjeblikket finder interessant.

Dog har jeg de sidste par dage fundet mere tid til at være herinde, så måske jeg kan være mere aktiv

Dejligt at du er enig, med de støttende ord.. 

Kan sagtens forstå hvis nogle har oprettet en debat om noget, og debatten er kommet frem på flere sider, at man måske også tænker, at ok han/hun behøver nok ikke mit svar 

Anmeld

10. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Dette har jeg også lagt mærke til. Jeg prøver at svare de tråde hvor jeg har noget at sige og glade tråde er da de nemmeste at besvare.

Jeg oprettede en tråd på et tidspunkt hvor jeg havde spørgsmål omkring min søns hosten og madvaner og her fik jeg kun ET svar.

Det er frustrerende, for jeg synes da at jeg prøver at svare de fleste tråde jeg læser og der er selvfølgelig nogle emner jeg ikke læser som fx. barnløshedsbehandling eller andre emner jeg ikke ved noget om eller ikke interessere mig, men jeg synes nu alligevel der kunne have været lidt flere svar end ét.

Anmeld

10. juli 2012

Kløver

Jeg besvarer de indlæg hvor jeg føler jeg kan bidrage med noget, uanset anonymt eller ej, trist glad, brug for kram, gravid, barn, ingen børn, skruk osv osv måske ens eget humør også kan have betydning for hvad man svarer på

Anmeld

10. juli 2012

Anonym trådstarter

Laura. skriver:

Jeg svarer på de tråde jeg kan - uanset om de er anonyme eller ej.. Der er jo en grund til at folk vælger at være ano., men synes ikke at de fortjener færre svar end andre af den grund.. synes faktisk det er lidt synd, for mange skriver herinde for at få hjælp eller råd.. og så er der bare nogen der får færre svar end andre... men sådan har det været i den tid jeg har været herinde..

Jeg oplever dog ingen sure miner eller mundhyggeri..

Tak for svar

Er glad for at høre du ikke har bemærket sure miner eller lign. Håber det fortsætter sådan

Anmeld

10. juli 2012

nielsen80

Anonym skriver:

Tak for dit svar

Men hvad så med dem, som er helt nye? De har jo ikke rigtig nogen chance på den kant så? Bare en tanke

Det kan du jo egentlig have ret i. Tror altid det vil tage lidt tid, hvis du er ny. Men er overbevist om, at hvis man som ny er sød til at svare på indlæg i en pæn og ordentlig tone, så vil man forholdsvis hurtigt få skabt nogle relationer herinde. Det er jo sådan set ikke anderledes end når man starter om ny på job, skole etc.

Mht svar på anonyme indlæg, gør jeg ikke som sådan forskel i forhold til indlæg af brugere jeg ikke kender. Men det er klart, at de brugere jeg kender, evt. har mødt irl, jamen opretter de et indlæg, er jeg obs på det, og svarer næsten altid.

Anmeld

10. juli 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg vælger at være anonym denne gang, og det skal respekteres hvis nogle genkender min skrivemåde.

Jeg ville sætte pris på en voksen, og pæn tone intet mundhuggeri.

Jeg syntes oftes kun der bliver besvaret triste indlæg, og nogengange med en voldsom hård tone på. Jeg syntes det er synd, at der tit er mange gode indlæg, hvor havdelen ikke bliver besvaret? - Og så syntes jeg personligt også at det er mærkeligt, at fordi man laver et anonymt indlæg, er chancen ikke ligeså stor for at du får noget feedback som hvis du ikke var anonym? Lidt det samme som de lidt "nyere" herinde ikke altid får deres indlæg besvaret? 

Jeg kan tåle at høre jeres hudærlige meninger, men som der står øverst ingen mundhuggeri 

Jeg vil personligt hellere prøve at hjælpe en, der ligger ned, end kippe med flaget for en, der har medvind. Jeg kender ikke nogen herinde, og i den virkelige verden tager jeg mig jo også mere af en fremmed, der beder om hjælp, end jeg giver et kram til en, der har det fremragende

Jeg kan ikke rigtigt relatere til, at endnu en herindefra bliver gravid eller endelig får sit barn til at sove igennem - det er da dejligt, men jo ikke noget, jeg som sådan kan juble med over. Derimod vil jeg vældigt gerne prøve at bistå med råd til konkrete problemer, hvis jeg mener, jeg har noget at bidrage med. 

Man bruger vel generelt helst sin energi der, hvor den kan gøre en forskel? 

Anmeld

10. juli 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg prøve på at besvare i de grupper min interesse ligge. Det ka såmænd være i mange forskellig grupper og for mig betyder det ik så meget om det er en kendt eller ano der starter tråden!! Vh stine

Anmeld

10. juli 2012

Laura.

nielsen80 skriver:

Hmm jeg er selv ikke altid den mest aktive herinde, læser med og svarer hvor jeg føler jeg har noget at byde ind med.
Men af samme årsag forventer jeg heller ikke nødvendigvis den store respons på mine indlæg. Synes det er lidt selvmodsigende, at sige "jeg er selv ikke aktiv, og svarer stort set aldrig på andres indlæg, men bliver skuffet når andre ignorer mine"

At nogle brugere får mange svar, har nok noget at gøre med, at de er aktive, har skabt nogle tætte relationer til andre herinde osv. Det er da bare naturligt. Man får som oftest det man giver igen....

Både og...

Nu har jeg været herinde et par år og har været meget aktiv og har deltaget i mange tråde. Men de par gange hvor jeg selv har oprettet en tråd - et eks. på den sidste jeg lavede - kan jeg se at en masse har læst den, men kun én enkelt bruger - som ovenikøbet stod i samme situation, har besvaret den for også at få lidt svar på spørgsmålet. Tråden har endda voret oppet. Jeg bare ikke nag eller noget som helst, men jeg undrer mig alligevel at ikke én kan hjælpe.

I mine øjne, handler det ikke om at være mest aktiv, men det at dele sit liv med andre.. på den måde husker folk herinde, hvem man er..! jeg er bare ikke typen der fortæller eller skriver åbent om fx. hvad vi lavede igår, hvad min datter går i af tøj, hvad vi spiser til aftensmad.. osv osv..

Anmeld

10. juli 2012

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg vil personligt hellere prøve at hjælpe en, der ligger ned, end kippe med flaget for en, der har medvind. Jeg kender ikke nogen herinde, og i den virkelige verden tager jeg mig jo også mere af en fremmed, der beder om hjælp, end jeg giver et kram til en, der har det fremragende

Jeg kan ikke rigtigt relatere til, at endnu en herindefra bliver gravid eller endelig får sit barn til at sove igennem - det er da dejligt, men jo ikke noget, jeg som sådan kan juble med over. Derimod vil jeg vældigt gerne prøve at bistå med råd til konkrete problemer, hvis jeg mener, jeg har noget at bidrage med. 

Man bruger vel generelt helst sin energi der, hvor den kan gøre en forskel? 

jeg tænker bare, man kender ikke altid personen bag skærmen, måske har den her kvinde eller mand det rigtig hårdt, måske personen er alene, fraskilt måske? Og når de så skriver et godt og glad indlæg, at den person måske håbede på lidt god energi fra de andre brugere

- det jo stadig en form for støtte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.